Auteur Topic: Beste mol  (gelezen 33675 keer)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Beste mol
« Reactie #80 Gepost op: 23-05-2013, 22:37:06 »
Ik zie dat ik hier nog helemaal niet gereageerd heb. Hoe dan ook, ik ben niet zo van de absolute ranglijstjes, maar ik vond
Kees
Patrick
Dennis
Milouska
allen goede en/of leuke mollen. Patrick was minder qua effectieve acties maar vond ik achteraf gezien toch wel een leuke mol. Milouska vond ik geen leuke mol, maar heeft het wel héél goed gedaan en hoort daarom ook zeker in mijn lijstje "positief". Anne-Marie vond ik ook een leuke mol, als in een leuke deelnemer, maar vond ik qua mollenwerk wat minder, alhoewel dat ook met haar vroege ontdekken door de groep te maken had.

Inge vond ik denk ik de minst boeiende mol. Heeft ook met die veiling en die gebarenhint te maken denk ik. Kim vond ik een redelijk doorsnee mol die niet echt is bijgebleven, weet al niet eens meer of zij een strategie had of iets. Jon weet ik niet zo goed meer en alles van 2005 en daarvoor is te lang geleden om het nog goed te weten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #81 Gepost op: 24-05-2013, 18:23:34 »
Omdat ik het niet kan laten, mijn top 6:
1. Dennis (ik ben zooooo mainstream)
2. Jon
3. Kees
4. Milouska
5. Nico
6. George

De rest vind ik bijna allemaal even goed dus dit zijn alleen de uitschieters.
Ik heb vooral gekozen op basis van tactiek, niet eens zo zeer of het goed uitpakte of niet. Zo vond ik dat Nico echt leuke, goede dingen van plan was maar gewoon niet de kans kreeg omdat hij al zo verdacht was. Milouska natuurlijk omdat ze zo prachtig acteerde. Ik vind het van Jon dan bijvoorbeeld weer geweldig dat hij bijna overal een reden voor had als mol zijnde. Ik bedoel dat hij altijd iets probeerde op verschillende gewaagde wijzes en aan alles wat hij deed wel een slechte kant kon zitten of dat hij het later weer tegen de kandidaten gebruikte zoals al dat "halve geld" dat hij vond..
Dennis had volgens mij gewoon geluk dat hij al zo bekend was als de persoon die het sowiezo al niet kan zijn maar dat was juist het leuke, dat hij niemand hem verdacht. George is niet veel over te zeggen, best goed maar niet geweldig omdat ik het nooit zo aan zou pakken.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #82 Gepost op: 24-05-2013, 21:00:50 »
Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben over wie de beste mol of leukste mol was.
Iedereen kijkt er ook met een andere blik naar
Iedereen zet hier Dennis in de top 3, maar je kan het ook omdraaien.
Dennis had het geluk dat hij gewoon niet verdacht werd, omdat ie zo gek als een deur was. Maar dat was niet gespeeld, zo is ie. Daar heeft ie ook geluk mee gehad, waardoor hij iets vrijer kon mollen dan bijv. een Kim of Anne-Marie. Dat wil niet zeggen dat hij een betere mol is.
Wat iedereen tegen Inge heeft snap ik ook al niet. Ze werd niet verdacht tot in de laatste aflevering, ofja amper. Ze heeft misschien wat makkelijke opdrachten onderweg gehad zoals die veiling natuurlijk (Wat anne marie ook had in het hofdi huis) maar het molschap gaat meer dan over alleen molacties uithalen. Het gaat ook over kei hard liegen, gedrag, en proberen de verdenking op andere te krijgen.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 24-05-2013, 21:02:19 »
Dus wat je wil zeggen is dat we Dennis niet in onze top 3 moeten hebben?  ???
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #84 Gepost op: 24-05-2013, 21:43:32 »
Als je het zo lettelijk neemt dan kan deze thread wel gesloten worden omdat we dan nooit zouden weten hoe goed elke mol is.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #85 Gepost op: 24-05-2013, 22:10:55 »
Nee, hij zegt alleen dat je het ook kan omdraaien.
En zijn mening is dat Dennis een goede mol was, maar dat had ook te maken met het feit dat hij zo van zichzelf is. Inge bijvoorbeeld had zoiets nooit geloofwaardig over kunnen brengen.
En hij zegt dat hij Inge een goede mol vond, want hij kijkt ook naar kwaliteiten als liegen in the face, een spel spelen en dat kunnen volhouden, en dat Inge dat goed gedaan heeft.

Dat is ook een mening. Hij zegt niet dat je Dennis niet in jouw top 3 mag hebben, of moet hebben.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #86 Gepost op: 25-05-2013, 13:14:38 »
Ik wil er wel bijzeggen dat ik elke mol, of die nou 'goed' of 'slecht' wordt beoordeeld, een geweldig figuur vind omdat je als mol 10/11 afleveringen lang een TV format moet dragen op die manier dat miljoenen mensen ervan kunnen genieten. Dat is heel wat werk, zelfs als je als Anne-Marie al snel wordt verdacht. Daarom voor alle 13 mollen:

::bravo:: ::bravo::PETJE AF!!!::bravo:: ::bravo::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #87 Gepost op: 25-05-2013, 16:03:22 »
En ook voor Amin ::bravo::
...óf niet!

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 25-05-2013, 16:23:23 »
En ook voor Amin ::bravo::
't Is niet niks, ook als kind niet  ::bravo::

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #89 Gepost op: 25-05-2013, 22:31:08 »
Dus wat je wil zeggen is dat we Dennis niet in onze top 3 moeten hebben?  ???

Zoals hierboven uitgelegd, bedoel ik dat inderdaad niet. Ik wou alleen even aangeven dat je dingen ook KAN omdraaien. Iedereen kan zijn eigen theorie hebben om iemand juist interssant te vinden als mol. Persoonlijk vond ik dennis NIETS mysterieus hebben, en ik hou zelf van de mysterieuze blikken, het mysterie achter de mol. Een inge was heel doordacht bijvoorbeeld. Ze heeft minder mollenacties, dus als je op die tour gaat is ze een mindere mol dan een Dennis. Jij mag in je top 3 hebben wie je wil, net zoals iedereen  ::tandpastasmiley::

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #90 Gepost op: 25-05-2013, 22:31:57 »
Nee, hij zegt alleen dat je het ook kan omdraaien.
En zijn mening is dat Dennis een goede mol was, maar dat had ook te maken met het feit dat hij zo van zichzelf is. Inge bijvoorbeeld had zoiets nooit geloofwaardig over kunnen brengen.
En hij zegt dat hij Inge een goede mol vond, want hij kijkt ook naar kwaliteiten als liegen in the face, een spel spelen en dat kunnen volhouden, en dat Inge dat goed gedaan heeft.

Dat is ook een mening. Hij zegt niet dat je Dennis niet in jouw top 3 mag hebben, of moet hebben.

Haha precies, dankjewel voor de uitleg  ::bravo::

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #91 Gepost op: 3-06-2013, 19:30:58 »
Nieuwe top 8 ;D
1 Dennis
2 George
3 Kees
4 Milouska
5 De saboteur
Spoiler: naam saboteur (klik om te tonen/verbergen)
6 Inge
7 Deborah
8 Patrick

... (de rest is ofwel niet bijzonder goed ofwel moeilijk te peilen)
« Laatst bewerkt op: 3-06-2013, 20:44:16 door Pac »
...óf niet!

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #92 Gepost op: 3-06-2013, 22:33:14 »
Sympathiek dat je de Saboteur ook mee rekent, Pac!

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 4-06-2013, 10:29:04 »
Ik vind het nog wel terecht ook.
Spoiler: hint richting identiteit saboteur (klik om te tonen/verbergen)
Knap gespeeld.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 5-06-2013, 14:15:01 »
Ik vind het lastig om de 'beste' mol te kiezen. Iedereen heeft toch een andere mening wat een goede mol is.

Ik heb de kans nog niet gehad om mij door een Nederlandse mol te laten verrassen. Ik heb alle seizoenen gezien via youtube, en met voorkennis. Het vorig seizoen zag ik dan wel live, maar al sinds aflevering 2 had ik Kees én Paulien als verdachten.
(ik koos dan wel voor Paulien als verdachte, maar dat het toch Kees was verbaasde mij niet)

Echter heeft elke mol wel iets unieks en goeds.
Zelfs mollen die op het forum niet hoog gekwalificeerd staan.
Je kwaliteit als mol hangt ook grotendeels af van je groep.
Want indien je groep veel fout doet (II haar jaar) is het moeilijker om iets te mollen.
Het valt (naar mijn mening) meer op om eerst de fout te verbeteren en dan nogmaals een fout te maken,
dan gewoon mee te gaan in een fout.

klaar voor de strijd

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 9-06-2013, 19:53:25 »
Mijn lijstje:
- Milouska
- Kees
- Dennis

- Patrick
- Jon
- Anne-Marie

- Kim
- Yvon
- Inge

v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline jveld

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 19-06-2013, 14:47:37 »
Mijn top 9 vanaf het seizoen waarin bekende Nederlanders meededen:

1. Dennis ( Geweldige molacties en het spel zo goed gespeeld dat hij alle kandidaten en kijkers thuis op het verkeerde spoor heeft gezet )
2. Milouska (die zich natuurlijk heek overdreven dom en naïef gedroeg waar tot het laatst iedereen intrapte
3. Kees (ondanks dat hij door de Avro zo verdacht is gemaakt en weinig hulp had van nep mollen het fantastisch gedaan)
4. Jon (een aantal geniale molacties maar helaas wel snel verdacht door de andere kandidaten)
5. Patrick ( voor hem geldt een beetje hetzelfde als voor Jon
6. Yvon (paar leuke acties, maar gewoon irritant om naar te kijken)
7. Inge (te veel geld binnengebracht en veel geholpen door de andere kandidaten)
8. Kim (weinig goede molacties en voor mij persoonlijk al vanaf het begin duidelijk dat zij het was.
9. Anne-Marrie (heel weinig molacties en werd veel geholpen door mollende kandidaten)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #97 Gepost op: 21-06-2013, 15:05:27 »
Hoi mollootjes  ;D

ik zat even seizoen 7 terug te kijken.
En om even op Beste mol terug te komen.. Ik snap dat mensen Inge niet zien als beste mol van de 9.
Maar als je gaat kijken, wat wij op tv zien en wat de kandidaten zelf daar hebben meegemaakt.
Eva en Renate zaten in de finale nog op Paul.
Nadja zat op Renate
Er was welgeteld 1 iemand die op Inge zat, renate zegt wel altijd gespreid te hebben op inge maar in de finaletest ging ze volledig voor Paul.
Ze maken elkaar daar zo intens mee, dus ik vind eigenlijk dat je ook mee moet tellen in de beoordeling beste mol, hoe ver zaten kandidaten IN het spel ernaast. Dus niet wat mij op tv allemaal (met montage enzo). Als je op die basis kijkt zijn Milouska, Inge, Dennis en Kees de beste mollen
De laatste afvaller voor de finale (en soms nog mensen IN de finale) zaten nog op iemand anders
2006: Peggy zat op Frederique
2007: Eva en Renate zaten nog op paul in de finale, nadja zat op Renate.
2008: Patrick zat op Edo, Regina zat op Edo
2013: Zarayda zat op Carolien

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #98 Gepost op: 21-06-2013, 15:18:34 »
Er was welgeteld 1 iemand die op Inge zat[.]

En die persoon had daar nog een herkansing voor nodig ook.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 21-06-2013, 16:08:46 »
Hoi mollootjes  ;D

ik zat even seizoen 7 terug te kijken.
En om even op Beste mol terug te komen.. Ik snap dat mensen Inge niet zien als beste mol van de 9.
Maar als je gaat kijken, wat wij op tv zien en wat de kandidaten zelf daar hebben meegemaakt.
Eva en Renate zaten in de finale nog op Paul.
Nadja zat op Renate
Er was welgeteld 1 iemand die op Inge zat, renate zegt wel altijd gespreid te hebben op inge maar in de finaletest ging ze volledig voor Paul.
Ze maken elkaar daar zo intens mee, dus ik vind eigenlijk dat je ook mee moet tellen in de beoordeling beste mol, hoe ver zaten kandidaten IN het spel ernaast. Dus niet wat mij op tv allemaal (met montage enzo). Als je op die basis kijkt zijn Milouska, Inge, Dennis en Kees de beste mollen
De laatste afvaller voor de finale (en soms nog mensen IN de finale) zaten nog op iemand anders
2006: Peggy zat op Frederique
2007: Eva en Renate zaten nog op paul in de finale, nadja zat op Renate.
2008: Patrick zat op Edo, Regina zat op Edo
2013: Zarayda zat op Carolien

Daarop verdergaan:

2000: Deborah werd alleen door Petra verdacht in de laatste 2 afleveringen
2002: Ellen verdacht George niet (ik dacht dat ze op Jantien zat)
2006: Roderick had het pas door na de tip in de zoutvlakte.
klaar voor de strijd