Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373690 keer)

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #360 Gepost op: 29-01-2014, 21:10:54 »
K heb er ook nog één in het kader van ABC'tje.
Als je het alfabet opzegt, doe je dat over het algemeen in groepjes van drie: abc -  def etc
Freek heeft zelf al een keer gezegd: het is een abctje. Wat volgt na abc? def. 

de F.

de Mol dus!
Snappie?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #361 Gepost op: 29-01-2014, 23:23:00 »
Dat hoeft niet, want het grappige is dat B B blijft volgens B = B(lauw). Zie twee pagina's terug. :)

 :o daar zit wat in....

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #362 Gepost op: 29-01-2014, 23:47:39 »
K heb er ook nog één in het kader van ABC'tje.
Als je het alfabet opzegt, doe je dat over het algemeen in groepjes van drie: abc -  def etc
Freek heeft zelf al een keer gezegd: het is een abctje. Wat volgt na abc? def. 

de F.

de Mol dus!
Snappie?

Sorry, maar ik ben hem totaal niet gewend om in groepjes van 3 te hakken. Ik moet dan zelfs gaan nadenken wat het volgende trio is... Ik start eigenlijk met abcdefg...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #363 Gepost op: 29-01-2014, 23:50:57 »
Sorry, maar ik ben hem totaal niet gewend om in groepjes van 3 te hakken. Ik moet dan zelfs gaan nadenken wat het volgende trio is... Ik start eigenlijk met abcdefg...

En dan hijklmnop - qrstuvw - xyz

Ik vat m dus ook niet

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #364 Gepost op: 30-01-2014, 00:13:05 »
Ik durf het bijna niet te posten maar in de categorie slechte maar toch mogelijke hints (denk aan "ZCT")

 ::rofl::
Ik keek nog niet zoveel op dit forum in 2010 maar deze hint moet wel erg slecht ontvangen zijn (en terecht). Elk seizoen wordt hij wel een of meerdere keren genoemd in bespottelijke zin ::rofl::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #365 Gepost op: 30-01-2014, 10:01:42 »
Freek had het in afl. 3 over een Abercrombie and Fitch model. Het viel me op dat in Moltalk de editor van het programma hieraan refereerde. ABerCrombie. Weer ABC? De mogelijke verwijzingen naar het alfabet in deze serie laten me niet los...

Overigens kun je uit de letters van Abercrombie and Fitch de term "ABC combinatie" maken, maar dat zal wel toeval zijn, omdat je dan een aantal letters overhoudt waar geen chocola van te maken is. Of zijn er nog andere mogelijkheden?...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #366 Gepost op: 30-01-2014, 10:45:05 »
Freek had het in afl. 3 over een Abercrombie and Fitch model. Het viel me op dat in Moltalk de editor van het programma hieraan refereerde. ABerCrombie. Weer ABC? De mogelijke verwijzingen naar het alfabet in deze serie laten me niet los...

Overigens kun je uit de letters van Abercrombie and Fitch de term "ABC combinatie" maken, maar dat zal wel toeval zijn, omdat je dan een aantal letters overhoudt waar geen chocola van te maken is. Of zijn er nog andere mogelijkheden?...

Ik kan er de volgende woorden uit maken (abercrombie and fitch model) en wil erbij zeggen dat ik me realiseer dat het onzinnig is  ::tandpastasmiley::

Aaf
de
mol
nrc (schreef ze voor)
biecht

en dan blijven de letters bodriem over. Drie en bom ofzo? Was er ook iets met getal 3? Haha, Nou dit zal ook niks toevoegen denk, sorry sta een beetje in de puzzelmodus  ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #367 Gepost op: 30-01-2014, 10:49:09 »
En dan hijklmnop - qrstuvw - xyz

Ik vat m dus ook niet

Ja, op die manier doe ik het inderdaad ook...

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #368 Gepost op: 30-01-2014, 10:54:30 »
Aaf
de
mol
nrc (schreef ze voor)
biecht

Ik realiseerde me inderdaad ook ineens MODEL=DE MOL. Ik geloof echter eerder dat het op Freek moet slaan omdat hij het zelf zegt. NB: Abercrombie And Fitch (AAF)  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #369 Gepost op: 30-01-2014, 11:13:07 »
Ik realiseerde me inderdaad ook ineens MODEL=DE MOL. Ik geloof echter eerder dat het op Freek moet slaan omdat hij het zelf zegt. NB: Abercrombie And Fitch (AAF)  ;)

dan kom ik niet verder dan bartels roeide en china en blijven er wat letters over. Denk niet dat we het in een anagram moeten zoeken

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #370 Gepost op: 30-01-2014, 11:41:34 »
Ik zit net de backstage-foto's te bekijken. Deze is van de onderhandelingen. Heeft Freek zijn boekje vergeten of is hij al klaar? De anderen hadden blijkbaar meer te pennen  ;)

p.s. Daphne schrijft ook niet maar die is dan ook al naar huis ;D

Daph en Tygo zitten ook niet te pennen. Ik denk overigens dat de mol hier wel zou pennen om niet op te vallen. Dus wie zitten er te pennen... de rest dus  ::tandpastasmiley::

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #371 Gepost op: 30-01-2014, 11:42:08 »
Iedereen had de Mol kunnen zijn tijdens de ruilopdracht - iedereen is dus verdacht. Maar als je naar de uitkomst van de opdracht kijkt is degene die het best "gemold" zou hebben Freek.
Niet alleen zorgt hij er dan voor dat er geen geld in de pot komt, maar hij zorgt er ook voor dat geen enkele andere kandidaat deze aflevering een vrijstelling heeft. Niet alleen geld onthouden maar ook nog eens iemand extra "naaien" zoals de groep zo mooi kan zeggen. De Mol heeft bij die proef niets persoonlijks nodig, maar andere mensen iets ontzeggen is wel zo leuk.

Het kan nog steeds dat in die ruil met Sofie zij de Mol is (en dat ze de "vrijstelling" wil om hem te gebruiken als afleidingsmanoeuvre om mensen met geld te laten ruilen... maar dat doet ze niet. Dus dat lijkt me een beetje sterk.) Nu ja, ik weet niet of ik geloof dat Freek de Mol is - ben er van afgestapt - maar als Mol zou hij hier volgens mij het beste uitkomen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #372 Gepost op: 30-01-2014, 11:48:32 »
Tygo kan zijn boekje niet vinden tussen al die jokers en enveloppen  :D

 ::rofl::

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Go go hint - Freek bartels
« Reactie #373 Gepost op: 30-01-2014, 22:45:40 »
Misschien had ik hier geen topic voor moeten aanmaken, maar ik heb iets gevonden dat geen toeval kán zijn.

Bij het lezen van het afvallersdagboek van Jennifer viel me iets op. Er staat twee keer het woord 'Grote Overtocht' in dit dagboek, beide met een hoofdletter G en een hoofdletter O. Normaal gesproken zou je dit gewoon met kleine letters schrijven, maar dat is hier niet het geval. De G en de O vormen samen het woord: GO.



Nu denk je, ja wat moet je hier nu mee? Op 21.15 van deze aflevering tijdens de Jagende Boten opdracht zegt Freek heel duidelijk "GO GO!". Dat hij dit zegt is al erg opvallend, maar vooral het aantal keer(twee) komt overeen met Jennifer's dagboek.

Dan nog iets. Freek deed mee met het programma 'Op zoek naar Joseph" en won uiteindelijk het programma. Eén van de liedjes die in dit programma werd gezongen was het lied 'Go go go Joseph'. Ook dit heeft weer te maken met GO.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 23:30:39 door Joeyversteeg12 »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Go go hint - Freek bartels
« Reactie #374 Gepost op: 30-01-2014, 22:47:10 »
Grote Onzin

Haha nee hoor, misschien dat iemand anders er iets in ziet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Go go hint - Freek bartels
« Reactie #375 Gepost op: 30-01-2014, 22:47:15 »
Het viel me juist deze aflevering op dat Jan-Willem wel heel veel 'GO,GO, GO!' zegt :P

Bij het roeien, in de speedboot, etc...
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Go go hint - Freek bartels
« Reactie #376 Gepost op: 30-01-2014, 22:49:59 »
Maar Jennifer is eruit dus als ze al een hint in haar dagboek wil zetten, is dat hooguit naar degene die ze nu verdenkt. Dat hoeft dan nog niet te betekenen dat diegene de mol is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #377 Gepost op: 30-01-2014, 22:53:08 »
Ik blijf het apart vinden dat Freek zich eigenlijk overal afzijdig houdt. Bij overleg, bij het eten oid, hij houdt altijd z'n mond. Kan z'n karakter zijn natuurlijk. Of mol-acteerwerk?  ;D

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #378 Gepost op: 30-01-2014, 22:58:12 »
Er was in deze aflevering echt een compleet nutteloze biecht van Freek. Eentje waarvan ik echt niet snap waarom hij de uitzending heeft gehaald. Tenzij er natuurlijk een aanwijzing in zit, maar die heb ik tot op heden nog niet gevonden.

Het is de biecht bij de Start van het Boeddha spel. Daar vertelt Freek dat iedereen 2 boeddha's krijgt: suus 2, Tygo 2. Etc. ( ik weet de volgorde niet). 

Echt volkomen nutteloos.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #379 Gepost op: 30-01-2014, 23:00:28 »
Vond Freek wel wat molser deze aflevering, maar Susan ook dus daar blijf ik bij.;)