Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373577 keer)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #460 Gepost op: 3-02-2014, 20:16:47 »
En nog wat mogelijke hints naar Freek:

Wow ,wat een mooie lijst !

Zou me niks verbazen als Freek de mol is, aan de hand van deze super complete lijst !!
Net als altijd : weer een slappe rij verdachtmakingen !
San Kee, na Kees ? Top !! Daar ga ik voor !! ::ohno::
Wat een vervelend spel toch.
Er valt helemaal niks uit op te maken !
Ja...Freek is...of toch ?? ....
Leuk ?? Nee !!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #461 Gepost op: 3-02-2014, 20:21:55 »
Wow ,wat een mooie lijst !

Als ik het goed begrijp bedoel je dat je de mogelijke molacties top vindt en de hints ruk?

De hints zijn ook maar een extraatje en de kans is natuurlijk groot dat er geen één van klopt. (En dat we echte hints gewoon nog niet ontdekt hebben.)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #462 Gepost op: 3-02-2014, 20:27:44 »
Als ik het goed begrijp bedoel je dat je de mogelijke molacties top vindt en de hints ruk?

De hints zijn ook maar een extraatje en de kans is natuurlijk groot dat er geen één van klopt. (En dat we echte hints gewoon nog niet ontdekt hebben.)

Ja,dat bedoel ik..
Geen hint geweest tot nu toe, maar héél veel respect voor het overzicht !!!
Dat wilde ik zeggen !!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #463 Gepost op: 3-02-2014, 20:30:05 »
Ja,dat bedoel ik..
Geen hint geweest tot nu toe, maar héél veel respect voor het overzicht !!!
Dat wilde ik zeggen !!

Okidoki. Graag gedaan. ;)

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #464 Gepost op: 3-02-2014, 20:48:12 »
Mooie lijst!
Een ander verdacht punt vind ik het moment dat Freek ten overstaande van de hele groep Jennifer aanspreekt op haar 'verhaalvertellenactie' bij de roltrapoodracht. Hij probeert Jennifer verdacht te maken, terwijl hij haar verdenkt (hij zet haar bijvoorbeeld op de envelop). Als je haar verdenkt, hou je dit als kandidaat toch voor jezelf?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #465 Gepost op: 3-02-2014, 20:49:21 »
Okidoki. Graag gedaan. ;)

YW
Nog een vraagje Heinz ( off topic ):
Zou het zo kunnen zijn ,dat degene met de minste verdachtmakingen/ hints ...de mol is??
Is dat ooit bekeken ???( los van een priesterhint of zo )
Dat zou ik dan pas een echte hint vinden : Let op degene met de minste hints !!  ::rofl::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #466 Gepost op: 3-02-2014, 20:53:53 »
Mogelijke molacties van Freek na vijf afleveringen ::vergroot::


Ik zou deze graag aan je lijst toevoegen:

  • Freek stuurt (samen met Sofie) al het geld op zodat er bij de Dragonboatrace opdracht geen geld meer is om te gokken. (de Mol neutraliseert hiermee wel een door de makers bedacht spelelement. Vond Freek de uitkomst van de race zelf al een te grote gok?)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #467 Gepost op: 3-02-2014, 20:54:25 »
Een ander verdacht punt vind ik het moment dat Freek ten overstaande van de hele groep Jennifer aanspreekt op haar 'verhaalvertellenactie' bij de roltrapoodracht. Hij probeert Jennifer verdacht te maken, terwijl hij haar verdenkt (hij zet haar bijvoorbeeld op de envelop). Als je haar verdenkt, hou je dit als kandidaat toch voor jezelf?

Zeer verdacht punt ja! ::jaja:: (Dat eigenlijk in een lijstje "overige molse gedragingen" zou horen omdat het geen invloed heeft op het slagen van opdrachten. Maar ik zet het in de post eronder onder "aanvullingen", net als het punt van lightman, vanwege het maximum aantal tekens dat de post met de lijst bevat.)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2014, 21:04:55 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #468 Gepost op: 3-02-2014, 21:48:38 »
Vind het wel heel opmerkelijk dat Freek en groupe deelt dat Jennifer niet op het ABC kwam.
Aangezien zij een van zijn hoofdverdachten is, volgens zijn voice-overs althans, is dat info die je als kandidaat volgens mij liever voor jezelf houdt.

 ::hypocriet::  :P

« Laatst bewerkt op: 3-02-2014, 22:08:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #469 Gepost op: 3-02-2014, 22:14:27 »
Dat soort dingetjes bij Freek vind ik ook heel mols. Als hij zelf Jennifer nou niet verdacht, zou je het nog kunnen schuiven op dat hij zijn echte mol uit de wind wil houden... Maar in de biechts komt Jennifer wel naar voren als verdachte van hem.

Freek blijft wel een beetje mijn gevoelsmol, maar mijn verstand wil er niet meer aan. :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #470 Gepost op: 3-02-2014, 22:16:25 »
Freek blijft wel een beetje mijn gevoelsmol, maar mijn verstand wil er niet meer aan. :P

En waarom dan niet?  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #471 Gepost op: 3-02-2014, 22:44:51 »
Mooie lijst Heinz!!!  ::ok::

Zit al vanaf dag 1 in de Freektunnel, ondanks veel twijfels over andere kandidaten. Net al bijna richting Susan getrokken na een mooie uiteenzetting van Rat.
Had besloten na aflevering 6 definitief een tunnel te kiezen....., maar ik blijf lekker hier zitten  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #472 Gepost op: 4-02-2014, 16:35:01 »
Freek en de Boeddha's



Dit (klik om de afbeelding te vergroten) blijven prachtige mogelijke molacties van Freek. (Al eerder in dit topic besproken.)

Maar laten we eens verder kijken:

Vanuit kandidatenperspectief is het uitkiezen van het verkeerde kralenkettingbeeld op het eerste gezicht nog niet eens zo gek. Zeker niet als de omschrijving inderdaad zoals Freek in een biecht zegt was dat "aan één kant van de kralenketting kralen ontbreken". Dan weet je nog niet aan welke kant.



Links de foute getoonde foto waardoor de opdracht mislukt, rechts de foto van het juiste beeld.

Het juiste beeld komt later in de wandeling dan het foute beeld. In het YouTube-filmpje van de wandeling is het hier te zien.



In de aflevering komt een shot voorbij (ongeveer 11:50 in de uitzending) waarbij Freek bijna bij het beeld is:



In het YT-filmpje is hier te zien waar Susan en Freek in dit shot lopen.



In onderstaand screenshot heb ik links omcirkeld waar Susan en Freek lopen en rechts waar Freeks beeld staat.



Zo achter Susan lopend kan Mol Freek het beeld makkelijk voorbijlopen. Uit perspectief Freek kandidaat: Als hij het wel gefotografeerd zou hebben; waarom heeft hij dan geen extra inlichtingen gevraagd of de kralen links of rechts ontbreken?

Het tweede beeld van Freek komt in de aflevering helemaal niet aan bod. Maar het is wel te achterhalen wat dit beeld is aangezien alle tien foto's per twee over de vijf kandidaten verdeeld zijn.

Jennifer: "gezwellen" en "knoopjes"
Jan-Willem: "vrucht" en "Skunk Anansie"
Susan: "twee vingers" en "verbaasde wenkbrauwen"
Tygo: "rimpels/golven" en "bloemetjes op mouw"
Freek "kralenketting" en ....

Wat overblijft voor Freek is de foto van handen bij opgetrokken knieën.





We horen er Aaf en Sofie dus geen omschrijving van geven, maar laten we aannemen dat ze wel zoiets als "handen bij opgetrokken knieën" hebben doorgegeven.

In het YT-filmpje is het beeld hier te zien. (Ongeveer een minuut voor de kralenkettingboeddha met de wijzende vingers van Susan met de foute kralenkettingboeddha die op de foto gaat er vlak naast.)



Het is verdacht dat dit beeld voor zover wij weten niet op de foto is gegaan, en in ieder geval niet is uitgekozen. Het is namelijk makkelijk te vinden:

1. Er zijn maar weinig beelden met (handen bij) opgetrokken knieën.
2. Het beeld staat op een punt waar je niet naar twee kanten tegelijk hoeft te kijken. Zie screenshot hieronder.



Conclusie: Op allerlei manieren is Freek in deze opdracht vreselijk verdacht. ::rofl:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 11:34:41 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #473 Gepost op: 4-02-2014, 17:04:33 »
Heel mooi uitgezocht Heinz.  ::ok::

En ja, Freek is hier idd behoorlijk verdacht bezig.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #474 Gepost op: 4-02-2014, 17:16:19 »
Prachtig uitgezocht Heinz!

Je trekt me steeds meer de Ftunnel in  ;)

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #475 Gepost op: 4-02-2014, 17:42:28 »
Oke ik ben nu helemaal om, Freek is de mol. Hij heeft geloof ik in alle opdrachten wel een aandeel gehad tot nu toe behalve de opdracht waarbij JW mee kon luisteren.

Opdracht 1: snel terug met Daphne, geen moeite doen om te zoeken.
Opdracht 2: lang doen om de kandidaten te vinden en daarna treuzelen en versneld seinen, verwarring veroorzaakt en gezorgd dat niet alle kandidaten geseind konden worden.
Opdracht 3: verwarring brengen in het kiezen van de personen in het theatergezelschap.
Opdracht 4: Tygo meesleuren naar een opdracht waardoor ze uitgeschakeld konden worden en de 150 kilo opdracht niet konden uitvoeren. Helaas mislukte actie, maar wel doortrapt.
Opdracht 5: Expres verkeerd lopen samen met zijn groepje en wellicht (niet zeker) de veroorzaker dat beide groepen aan de verkeerde kant beginnen. Na het verkeerd lopen gaan rennen als kandidaat, want ja het kon niet meer gehaald worden.
Opdracht 6: Probeerde de sterkste van het strand aan te sporen mee te doen, heeft met Sofie al het geld verstuurd waardoor er niet gegokt kon worden. Je haalt een element weg maar zorgt er ook voor dat er maximaal 1000 euro verdiend kon worden. Wanneer ze konden gokken en wonnen, was er veel meer in de pot beland.
Opdracht 7: Niets gemold, alleen Jennifer openlijk te kijk gezet wat voor rare actie ze had. Ze werden immers afgeluisterd door een kandidaat.
Opdracht 8: Pakt een envelop met geld en ruilt abrupt zonder na te denken met een vrijstelling. Als mol weet je waar de vrijstelling in zit en waar het geld in zit. Ruil dit en er is geen geld in de pot.
Opdracht 9: Daar heb ik niks in kunnen ontdekken, iemand toelichting?
Opdracht 10: Loopt volgens de goed uitgezochte beelden van Heinz en supernova langs de goede beelden op en maakt net een beeld of 2 beelden daarnaast een foto. Je leidt de aandacht af, waardoor de kans bestaat dat je 0 euro binnenhaalt.
Opdracht 11: Moet alles noteren en is niet echt met de codes bezig, anders hadden ze in dat bootje ook beide codes gehad.
Opdracht 12: Moet de route uitstippelen voor Susan en Jennifer, maar juist die 2 staan veelal stil. Niet gehoord dat hij aan uitleggen was dat ze niet stil mochten staan. Als je dat niet weet en je hoort een piep, weet je niet waarvoor die piep is. Ook verwarring zaaien met de route, slechte portofoon en weglopen bij Sofie en Tygo kunnen molacties zijn.

En dan de lange lijst van Heinz meegenomen, komt uit op dat Freek wel de mol moet zijn. Het valt niet op, pas na goed nadenken, externe beelden bijpakken en de beelden vaak terugkijken kom je tot al die punten in dit topic.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #476 Gepost op: 4-02-2014, 18:26:23 »
Nu ik dit allemaal gelezen heb, ga ik toch weer een beetje met één been uit de Susan-tunnel en plaats ik die hier even in. Ik twijfel weer :P

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #477 Gepost op: 4-02-2014, 19:45:57 »
Mogelijke molacties van Freek na vijf afleveringen ::vergroot::

  • Freek kiest een verkeerd beeld uit met "kralenketting". Uiteindelijk zorgt de foto ervan dat de opdracht mislukt. NB: Drie beelden voor dit beeld staat ook een Boeddha met kralenketting. Het is het beeld van Susan met de twee wijzende vingers. Het is opvallend dat Freek dit beeld (waarschijnlijk) niet opmerkt. (5.1)
Bron: overzicht Freek.
Prachtig overzicht Heinz, zo opgeteld denk ik ook dat Freek de mol is. Hij is vrij geniepig bezig, maar de actie bij de "twee-vinger Boeddha" is voor mij net iets te opvallend. Zoals al eerder in een ander topic opgemerkt zegt Freek tijdens de Boeddha opdracht zo out of the blue: "volgens mij is dit de mijne" (die met die ketting). Wat dus die van Susan is - de Boeddha met twee vingers aan de rechterhand. Freek loopt op het moment dat hij dat opmerkt achteraan de groep zodat de aandacht al van dat beeld af is, daarnaast oriënteerden de kandidaten zich meer naar de "eigen" Boeddha's dan die van de andere te checken.
Een prachtige molactie gezien alle verdiensten uiteindelijk zouden verdwijnen bij het kiezen van 1 foute foto, door deze foto frustreert Freek twee eventueel goede foto's. Dat Freek zijn goede Boeddha's niet vindt versterkt alleen maar. Daarbovenop zegt Tygo zeker te zijn dat deze foto goed is, waar ze dan ook voor kiezen, tijdens een biecht iets later zegt hij twee Boeddha's met twee vingers gezien te hebben - die waar hij de foto van nam. Dit samen zegt mij dat Tygo de mol aan het werk gezien heeft en nog wel een tijdje in het spel blijft... [/list]
Weet je het niet, antraciet

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #478 Gepost op: 4-02-2014, 19:57:46 »
    Prachtig overzicht Heinz, zo opgeteld denk ik ook dat Freek de mol is. Hij is vrij geniepig bezig, maar de actie bij de "twee-vinger Boeddha" is voor mij net iets te opvallend. Zoals al eerder in een ander topic opgemerkt zegt Freek tijdens de Boeddha opdracht zo out of the blue: "volgens mij is dit de mijne" (die met die ketting). Wat dus die van Susan is - de Boeddha met twee vingers aan de rechterhand. Freek loopt op het moment dat hij dat opmerkt achteraan de groep zodat de aandacht al van dat beeld af is, daarnaast oriënteerden de kandidaten zich meer naar de "eigen" Boeddha's dan die van de andere te checken.
    Een prachtige molactie gezien alle verdiensten uiteindelijk zouden verdwijnen bij het kiezen van 1 foute foto, door deze foto frustreert Freek twee eventueel goede foto's. Dat Freek zijn goede Boeddha's niet vindt versterkt alleen maar. Daarbovenop zegt Tygo zeker te zijn dat deze foto goed is, waar ze dan ook voor kiezen, tijdens een biecht iets later zegt hij twee Boeddha's met twee vingers gezien te hebben - die waar hij de foto van nam. Dit samen zegt mij dat Tygo de mol aan het werk gezien heeft en nog wel een tijdje in het spel blijft... [/list]
    Los van of Freek de mol is, zitten hier nog wat dingetjes in....

    Tygo heeft Susan aan het werk gezien, omdat ze de '2 vingers' overslaat. De '2 vingers' is niet gefotografeerd.
    Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

    Offline Heinz

    • Forumlid
    • Proost, Heinz!
    Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
    « Reactie #479 Gepost op: 4-02-2014, 20:01:58 »
    Prachtig overzicht Heinz, zo opgeteld denk ik ook dat Freek de mol is. Hij is vrij geniepig bezig, maar de actie bij de "twee-vinger Boeddha" is voor mij net iets te opvallend. Zoals al eerder in een ander topic opgemerkt zegt Freek tijdens de Boeddha opdracht zo out of the blue: "volgens mij is dit de mijne" (die met die ketting). Wat dus die van Susan is - de Boeddha met twee vingers aan de rechterhand. Freek loopt op het moment dat hij dat opmerkt achteraan de groep zodat de aandacht al van dat beeld af is, daarnaast oriënteerden de kandidaten zich meer naar de "eigen" Boeddha's dan die van de andere te checken.

    Dank je! En Freek is daar inderdaad zeer verdacht, maar wat jij nu schrijft klopt niet. Freek maakt niet de foto van Susans beeld, hij loopt er voorbij en maakt een foto van een beeld een paar meter verder. Lees mijn hele fotoverslag hierboven er maar eens op na. (Of eigenlijk is alleen het bovenste compilatieplaatje genoeg.) De verwarring ontstaat door de montage die foutief suggereert dat Freek Susans beeld liet vastleggen. :)