Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373583 keer)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #480 Gepost op: 4-02-2014, 20:13:41 »
Dank je! En Freek is daar inderdaad zeer verdacht, maar wat jij nu schrijft klopt niet. Freek maakt niet de foto van Susans beeld, hij loopt er voorbij en maakt een foto van een beeld een paar meter verder. Lees mijn hele fotoverslag hierboven er maar eens op na. (Of eigenlijk is alleen het bovenste compilatieplaatje genoeg.) De verwarring ontstaat door de montage die foutief suggereert dat Freek Susans beeld liet vastleggen. :)
... je had het zelfs ook eerder op mij geantwoord in het Boeddha topic, shame on me! Ben helemaal in de war van al die Boeddha's aan het worden, en na het gebeuren met Kim raken kettingen mij niet meer los ;)!

Los van of Freek de mol is, zitten hier nog wat dingetjes in....
Tygo heeft Susan aan het werk gezien, omdat ze de '2 vingers' overslaat. De '2 vingers' is niet gefotografeerd.
Daar heb je dan  misschien ook weer gelijk in :)! Maar dan snap ik net als jij in een ander topic al opmerkt niet dat Susan zo stellig haar foute foto van '2 vingers' wil doorduwen. Zij weet, als ze de mol zou zijn, toch al dat Tygo en Freek een foute foto gemaakt hebben en dus die foto welke Tygo doorduwt ook geen geld in de pot betekend?
Of Tygo zegt gewoon maar wat als zijn vaarbewijs hebben en het al twee maanden in bezit zijn van die woordenlijst natuurlijk ;)!
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 20:28:00 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #481 Gepost op: 4-02-2014, 20:53:14 »
Maar dan snap ik net als jij in een ander topic al opmerkt niet dat Susan zo stellig haar foute foto van '2 vingers' wil doorduwen. Zij weet, als ze de mol zou zijn, toch al dat Tygo en Freek een foute foto gemaakt hebben en dus die foto welke Tygo doorduwt ook geen geld in de pot betekend?

Slim! Daar heb je helemaal gelijk in. Fijn om iets onmols bij Susan deze opdracht te bespeuren. ;D

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #482 Gepost op: 4-02-2014, 21:03:35 »
Of Tygo zegt gewoon maar wat als zijn vaarbewijs hebben en het al twee maanden in bezit zijn van die woordenlijst natuurlijk ;)!
Dat van zijn vaarbewijs vond ik wel de ultieme dis. Ik had bij de app ingevuld: Tygo. Toch 5 seconden blij geweest dat ik het goed had...  :-\\

Maar ik geloof Tygo hier wel. Susan maakt de verkeerde foto en loopt langs de goede boeddha. Als Tygo dit gezien heeft, zoals hij zegt, dan is dat natuurlijk ontzettend verdacht in zijn ogen. Ik geloof ook dat hij het zeker weet en daarom niet wil laten zien dat hij z'n geld naar Susan stuurt. Ik wil nog één stapje verder gaan: ik denk dat Tygo er volgende week uitgaat.

 :-X
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #483 Gepost op: 4-02-2014, 21:27:36 »
Slim! Daar heb je helemaal gelijk in. Fijn om iets onmols bij Susan deze opdracht te bespeuren. ;D

Toch vreemd, dat Freek'ers zich zo druk maken over Susan die ook tijdens 'Jagers' verantwoordelijk is voor de goede tweede helft van de code.

En dan helemaal vergeten de andere kant op te kijken....  ;) ::hypocriet::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #484 Gepost op: 4-02-2014, 21:55:38 »
Toch vreemd, dat Freek'ers zich zo druk maken over Susan die ook tijdens 'Jagers' verantwoordelijk is voor de goede tweede helft van de code.

En dan helemaal vergeten de andere kant op te kijken....  ;) ::hypocriet::

Ik zou mezelf geen "Freek-er" noemen. Ik bepaal gewoon na elke aflevering wie mijn Mol is, waarbij ik op iedereen let. Susan is op het moment goede tweede op mijn lijstje. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #485 Gepost op: 4-02-2014, 22:06:44 »
Ik zou mezelf geen "Freek-er" noemen.

Dit.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #486 Gepost op: 4-02-2014, 22:34:30 »
 ::bravo::

Mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, hebben deze aflevering (denk ik!) heel veel gekeken naar Susan/Freek. Samen in het bootje, porto gesprek met elkaar bij 'Snake' en de '2-vingers meets kralenketting' foto.

Daarom denk ik dat heel veel mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, Susan als een goede tweede zien, want er gebeurd iets raars daar. En Susan was al verdacht, want ze heeft weinig geld binnengehaald en ook bij opdrachten wellicht gemold.

Ik wil inbrengen dat Susan niet de mol is, omdat ze een onmolse actie uitvoert bij het doordrukken van de verkeerde foto en een onmolse actie uitvoert op het bootje door de goede (beslissende) code door te geven.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #487 Gepost op: 4-02-2014, 22:44:17 »
::bravo::
Daarom denk ik dat heel veel mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, Susan als een goede tweede zien, want er gebeurd iets raars daar. En Susan was al verdacht, want ze heeft weinig geld binnengehaald en ook bij opdrachten wellicht gemold.

Mee eens. Althans.... ik spreek dan voor mezelf. Susan staat bij mij op een goede tweede plaats.
Wat mij juist bij Freek blijft houden is de lijst van Heinz, maar ook het feit dat ik het overdreven vond zoals Susan met die 2 vingers rond bleef lopen. Een mol zou zichzelf toch niet zó gemakkelijk prijs geven in de 5e aflevering??? Dus voor mij blijft Freek de mol  ::love::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #488 Gepost op: 4-02-2014, 23:00:07 »
Mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, hebben deze aflevering (denk ik!) heel veel gekeken naar Susan/Freek. Samen in het bootje, porto gesprek met elkaar bij 'Snake' en de '2-vingers meets kralenketting' foto.

Daarom denk ik dat heel veel mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, Susan als een goede tweede zien, want er gebeurd iets raars daar. En Susan was al verdacht, want ze heeft weinig geld binnengehaald en ook bij opdrachten wellicht gemold.

Juiste constatering  ::ok:: Bovendien heeft Suus nog slechts 1 scherm te zien gekregen, dat zij haar vrijstelling nog niet in had gezet was cruciaal voor aflevering 3. Enfin, precies daarom twijfel ik enorm tussen Freek en Suus. En bij gebrek aan een rode-draad-hint die overduidelijk Freek als mol aanwijst, ben ik blij met Heinz zijn waslijst voor Freek, maar tja Jayne zet daar net zo'n waslijst voor Suus tegenover  :P

Waar ik eerst van Suus als schot-voor-de-boeg naar Freek ging, ben ik nu weer terug van Freek naar Suus. Of toch niet?  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #489 Gepost op: 4-02-2014, 23:38:45 »
Juiste constatering  ::ok:: Bovendien heeft Suus nog slechts 1 scherm te zien gekregen, dat zij haar vrijstelling nog niet in had gezet was cruciaal voor aflevering 3. Enfin, precies daarom twijfel ik enorm tussen Freek en Suus. En bij gebrek aan een rode-draad-hint die overduidelijk Freek als mol aanwijst, ben ik blij met Heinz zijn waslijst voor Freek, maar tja Jayne zet daar net zo'n waslijst voor Suus tegenover  :P

Waar ik eerst van Suus als schot-voor-de-boeg naar Freek ging, ben ik nu weer terug van Freek naar Suus. Of toch niet?  ::)

Hallo ik ben nieuw hier en heb precies het zelfde als jij. Voorgaande jaren had ik het nooit goed en liet ik mij te veel meeslepen door mogelijke molacties. Dit jaar ben ik bezig met afstrepen van kandidaten die de mol niet kunnen zijn. Susan en Freek blijven bij mij over als verdachten en ik blijf net als jij maar heen en weer gaan. Steeds net als ik besluit om met beide voeten in 1 tunnel te landen besluit ik om het toch maar niet te doen  ::rofl:: ::rofl::. Al begin ik nu steeds meer te neigen naar Freek. Het lijstje van Heinz is daarbij erg fijn ::ok::.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #490 Gepost op: 5-02-2014, 02:05:29 »
"Beplanting óp het gebouw" @30.44
Tijdens beschrijving oudste kerk Azië van Freek.

Nadruk...als Mol wellicht vreemd dit te zien (normaal op de aarde).
Dus intonatie ietwat apart?


Omnia vincit amor

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #491 Gepost op: 5-02-2014, 09:38:29 »
Hij leeft als mol dan iig nog wel onder de beplanting omdat hij in de kerk stond.  :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #492 Gepost op: 5-02-2014, 20:46:36 »
Nog even in het kader van de 6 - in combi met ABC.

Korte opsomming tot nu toe.
1. De seinopdracht waar ze 6 minuten voor kregen (1.2).
2. A,B,C (Quiz die Freek doet) in test corresponderen met 1,2,3 = opgeteld 6. (2.2)
3. Freek vindt een Abercrombie and Fitch model (=de mol? Een 'heel fout model'  ;D .. Ja ik ben nu eenmaal gek op crypto's  ::tandpastasmiley:: ). (3.2)
4. Freek zegt tijdens de ABC opdracht dat een kind van 6 het nog als een ABC'tje zou herkennen. (4.1)
5. Benoemt ook expliciet bij de uitleg dat ze een omgekeerd alfabetische volgorde aanhouden. (4.1)
6. Zegt tegen Daphne dat ze de eerste 6 woorden op alfabetische volgorde moet onthouden (klopt ook maar hij benadrukt dit). (4.1)
7. Freek pakt envelop #6 (geld), aan de muur hangt een reddingsboei met #6 erop. (4.2).
8. Op de stuwdam was de zesde stelling die werd opgelezen: 'Freek weet wat er in het attaché koffertje van de kamerzoek-opdracht zat'. (4.3)
9. Freek heeft een wat merkwaardige biecht waarin hij over de verdeling van de Boeddha beelden zegt: 'Jennifer had er twee, Tygo had er twee, Jan-Willem had er twee, Susan en ik'. 3x2=6. (5.1)
10. In de beelden van de boot-jacht opdracht zit een wapen tussendoor gemonteerd (met dank aan vlees: http://imgur.com/tQLFslK,hhhSvSv,YbCL4LP,G8SXTE6,78EE2ti,wqAKI2s,JMMeBRC#2). Het wapen dat erin gemonteerd lijkt (img 3 en 4) komt ook voor tijdens de opdracht:


Het klokje heeft dan net 6 seconden afgeteld van de 15 minuten die ze totaal krijgen (verdwijnend op 14.54), en Freek's voice over begint over 'de jagers'. (De Mol die zijn medekandidaten elimineert?) (5.2)

Daarnaast is er de mogelijke hint dat ' alfabet reeks' een anagram van Freek Bartels zou zijn in combinatie met het kaartje van de quizhint zoals eerder in dit topic opgemerkt.

Het zou uiteraard wel mooi zijn, als dit inderdaad een hint is, dat er binnenkort ook een duidelijke link met 'de mol' komt.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2014, 13:34:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #493 Gepost op: 5-02-2014, 21:07:00 »
::bravo::

Mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, hebben deze aflevering (denk ik!) heel veel gekeken naar Susan/Freek. Samen in het bootje, porto gesprek met elkaar bij 'Snake' en de '2-vingers meets kralenketting' foto.

Daarom denk ik dat heel veel mensen die Freek bovenaan hun verdachte lijstje hebben staan, Susan als een goede tweede zien, want er gebeurd iets raars daar. En Susan was al verdacht, want ze heeft weinig geld binnengehaald en ook bij opdrachten wellicht gemold.

Ik wil inbrengen dat Susan niet de mol is, omdat ze een onmolse actie uitvoert bij het doordrukken van de verkeerde foto en een onmolse actie uitvoert op het bootje door de goede (beslissende) code door te geven.


Ik heb Susan ook als goeie 2e  ::jaja::
Naast Freek is zij de enige die het nog kan zijn.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #494 Gepost op: 5-02-2014, 21:15:08 »
Ik heb Susan ook als goeie 2e  ::jaja::
Naast Freek is zij de enige die het nog kan zijn.

En Jan Willem. Tygo,  Aaf en Sofie geloof ik niet dat ze het zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #495 Gepost op: 5-02-2014, 21:54:34 »
En Jan Willem. Tygo,  Aaf en Sofie geloof ik niet dat ze het zijn.

Jw is het ook niet  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #496 Gepost op: 5-02-2014, 22:34:34 »
Nog even in het kader van de 6 - in combi met ABC.

6. Zegt tegen Daphne dat ze de eerste 6 woorden op alfabetische volgorde moet onthouden (klopt ook maar hij benadrukt dit). (4.1)


Zei hier volgens mij juist de eerste 10 woorden, toch?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #497 Gepost op: 5-02-2014, 22:40:47 »
Zei hier volgens mij juist de eerste 10 woorden, toch?

Nope, hij zegt expliciet tegen Daphne: 'De eerste 6 woorden moet je onthouden via het alfabet'.
http://youtu.be/0Q-7KgD4Uhg?t=12m16s

(Dat van die tien woorden sloeg op het feit dat Jennifer hem er 10 had gegeven in totaal).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #498 Gepost op: 5-02-2014, 22:43:08 »
Nope, hij zegt expliciet tegen Daphne: 'De eerste 6 woorden moet je onthouden via het alfabet'.
http://youtu.be/0Q-7KgD4Uhg?t=12m16s

(Dat van die tien woorden sloeg op het feit dat Jennifer hem er 10 had gegeven in totaal).


Oké, dan heb ik die 2 door elkaar gehaald.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #499 Gepost op: 6-02-2014, 08:47:47 »
Mogelijke molacties van Freek na vijf afleveringen ::vergroot::

  • Freek en Daphne vragen aan een groenteboer naar een groenteboer. Ze worden niet geholpen. (1.1)
  • Freek en Daphne kunnen San Kee en dus ook het geld niet vinden. (1.1)
  • Freek en Daphne hebben nog acht minuten over als ze het eindpunt bereiken. (Waarom zo snel al teruggegaan?) (1.1)
  • Freek gaat met Tygo mee die denkt dat ze zich op de groene laserstralen moeten richten. (Terwijl hij eerst iets opmerkt bij "Philips". De witte lamp?) (1.2)
  • Als Tygo op het idee van de groene laserstralen is teruggekomen en zich op een witte lamp richt, blijft Freek nog even aan het foute idee vasthouden. (1.2)
  • Daphne en Jan-Willem (wel of niet ontdekt?) en Sofie en Owen (pas in de laatste seconden door Tygo ontdekt) pikken geen signalen van Freek en Tygo op. (1.2)
  • Van de code 3425 maken de kandidaten samen uiteindelijk 7404. De 2000 euro gaan verloren. (De goede 4 was een gok.) (1.2)
  • Freek gaat mee met de foute keuze voor de prins en de generaal. (Hij bemoeit zich duidelijk met de beslissing.) (2.1)
  • Freek en Tygo kunnen de opdracht "150 kilo" niet vinden. (Zorgt Freek ervoor dat hij en Tygo uit de "bleep"-ruimte wegblijven? -> Zie ontdekking Rat. En wil Freek voorbij de "quiz" lopen?) (2.2)
  • Aaf en Susan kunnen de opdracht "bleep" niet vinden. Freek, Owen en Sofie staan afwisselend met ze in contact via de porto. (2.2)
  • Freek pakt geen geld op de markt. (Niemand pakt geld.) Hij doet er 1 minuut en 53 seconden over om de computer te vinden. (Waarom zoekt hij zo kort? Geld weggegooid en daarna naar de computer?) (2.3)
  • Freek stuurt geld op naar Jennifer die er inmiddels uit is. Er wordt geen rente over verdiend. (Wist Freek als Mol dat Jennifer totaal niet op het goede spoor zat?)
  • Freek stelt voor om een team naar Clock Tower te sturen. De toren staat aan de andere kant van de rivier ten opzichte van het eindpunt waar beide teams door Freeks late beslissing terechtkomen. (3.1)
  • (Freek geeft aan Daphne door dat ze waarschijnlijk met de trein gaan omdat "de afstand langer blijkt dan gedacht". Daphne vat het op als dat de reistijd van de pont te lang is en geeft dit aan Aaf door die het weer aan haar team doorgeeft.) (3.1)
  • Freek, Jan-Willem en Sofie lopen verkeerd. (Vervolgens is Freek het fanatiekst, maar tevergeefs.) (3.1)
  • (Jan-Willem verdenkt Freek ervan dat hij het nummer van Daphne uit de geschiedenis van de telefoon gewist heeft.) (3.1)
  • Freek, Jan-Willem en Sofie komen niet op tijd aan bij het eindpunt. Als de tijd om is staan ze nog op de pont te wachten. Het onbekende bedrag in het koffertje gaat verloren. (3.1)
  • Freek loopt op gespierde mannen af. (Ze hebben alleen geen zin om te roeien.) (3.2)
  • Doet Freek bij de roltrappen juist alles perfect omdat hij door Jan-Willem wordt afgeluisterd en het uiteindelijke te winnen bedrag toch laag zal zijn? (4.1)
  • Freek (helft van 1500 euro in zijn envelop) ruilt met Sofie (vrijstelling) en dus niet met de andere helft van het geld (Susan). De 1500 euro gaan verloren. (4.2)
  • Enkele stellingen worden mogelijk fout beantwoord als Freek de Mol is. "Freek weet wat er in het attachékoffertje van de kamer zoeken-opdracht zat." "Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd." (4.3)
  • Freek kiest een verkeerd beeld uit met "kralenketting". Uiteindelijk zorgt de foto ervan dat de opdracht mislukt. NB: Drie beelden voor dit beeld staat ook een Boeddha met kralenketting. Het is het beeld van Susan met de twee wijzende vingers. Het is opvallend dat Freek dit beeld (waarschijnlijk) niet opmerkt. (5.1)
  • Freeks tweede beeld moet dat met de knieën zijn. Waarom vindt hij het duidelijke beeld waarschijnlijk niet? (Zie volgende pagina.) (5.1)
  • Freek, Jan-Willem, Jennifer, Susan (gaat mee maar wilde andere foute foto kiezen) en Tygo (neemt initiatief) kiezen als tweede foto "kralenketting". Fout: 0 euro. (5.1)
  • Jennifer (bestuurt boot), Freek, Sofie en Susan worden uitgeschakeld door de jagers. (5.2)
  • (We horen Freek niet doorgeven dat Jennifer en Susan niet stil mogen staan.) (5.3)
  • Freek geeft "rechtdoor" door op het moment dat Jennifer en Susan naar links moeten. Er ontstaat verwarring waardoor een boete volgt. (5.3)
  • Freek en Susan kunnen elkaar over de porto moeilijk verstaan. De porto stoort. (5.3)
  • Freek laat Jennifer en Susan te snel teruglopen. (5.3)
  • Susan en Jennifer staan drie keer stil. 3 X boete van 250 euro = 750 euro verloren. (5.3)
  • Susan en Jennifer slaan twee keer dezelfde weg in. 2 X boete van 250 euro = 500 euro verloren. (5.3)