Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373752 keer)

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #960 Gepost op: 14-03-2014, 15:05:55 »
Dit is niet nodig he. Toen de JW tunnel instortte heb ik daar ook niemand uit staan lachen. Beetje meer respect voor je medemens is wel op zijn plaats.

Pas op straks denkt tunnelgraver dat je op Freek als mol zit en dat het totaal onrealistisch is gezien gisteren. En dan ben je (zo interpreteerde Ik het) wanhopig.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #961 Gepost op: 14-03-2014, 15:14:45 »
Respect voor de medemens oké, maar je mag toch wel iets zeggen. Sommige mensen kunnen  absoluut geen kritiek hebben valt me op. Als Susan was afgevallen had dat weer opmerkingen opgeleverd vanuit bijv. het Freekkamp. Dat is toch leuk, een beetje strijd? En het is en blijft een spel.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #962 Gepost op: 14-03-2014, 15:16:18 »
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een naar sfeertje vind sinds gisteren.

Ik zeg je eerlijk dat ik Freek nog als mol heb in de app. Ik weet realistisch gezien dat dit niet mogelijk is natuurlijk, maar ik heb gewoon mijn bedenkingen over bepaalde dingen. En ik ben eigenlijk niet echt content met de gedachte dat of Susan of Sofie de mol is. Dus ik blijf gewoon lekker op Freek. Waarom maakt mij dat meteen wanhopig? En waarom word je ongeveer persoonlijk aangevallen als iemand voor de grap zegt "oh misschien is Freek toch wel de mol!"?
Ik ben vrij koppig en ik ga niet graag met de "meute" mee. Zeker niet als ik niet echt heel tevreden ben met een van de dames als mol. Persoonlijk zou ik het dus een geniale twist vinden als opeens blijkt dat Freek toch wel de mol is, terwijl werkelijk heel Nederland nu zit te zwoegen op Susan of Sofie. Maar dat is gewoon iets persoonlijks. Ik weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren.
Maar goed, meer zal ik er ook niet over zeggen. Het zal de fanatiekheid van dit forum wel zijn ofzo... Wat ik als nieuweling hier nog niet gewend ben.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #963 Gepost op: 14-03-2014, 15:20:14 »
Het doet me terugdenken aan seizoen 6 en 9, met kamp Roderick vs Milouska en Anniek vs Jon  ;D Ik kan er over mee praten met die volharding in je denkwijze/tunnel, hoewel Jon de mol is van 2009 blijf ik Anniek een betere mol vinden. In Freek zag ik wel een mol, maar ook in Susan. Nu Freek niet de mol is volgens Art stap ik dus definitief over naar Susan. Freek zat gewoon vaak in de betere molposities, beter dan Suus bij het opera stuk en als penningmeester is het eenvoudig geld uit de pot houden. Ook zag ik Freek wel bij het opsturen van geld in bijzijn van Sofie hem geld verduisteren. Maar dat zijn dan dingen die je opvallen of waarvan je wilt dat het een molactie is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #964 Gepost op: 14-03-2014, 15:29:57 »
Het is denk ik ook de ervaring uit het verleden met mensen die stug blijven volhouden dat die-en-die de mol is, ook al is de echte allang bekend gemaakt. Als dat een beetje te vaak en te fanatiek gebeurt en vooral te lang, wekt dat ook ergernis. Dus misschien dat dat een beetje meespeelt nu.
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #965 Gepost op: 14-03-2014, 15:32:39 »
Respect voor de medemens oké, maar je mag toch wel iets zeggen. Sommige mensen kunnen  absoluut geen kritiek hebben valt me op. Als Susan was afgevallen had dat weer opmerkingen opgeleverd vanuit bijv. het Freekkamp. Dat is toch leuk, een beetje strijd? En het is en blijft een spel.
Iets zeggen mag altijd. Maar als je schrijft "Proest!  ::rofl:: ", dan ben je aan het uitlachen en dat vind ik niet kies.
The British are not impressed.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #966 Gepost op: 14-03-2014, 15:48:05 »
Het is al bekend:

Alleen de verliezer bekendmaken was niet mogelijk dit jaar.
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering, dan zat Sofie op Suzan en Suzan en Freek zaten op Sofie. In die situatie zouden ze alleen de verliezer bekend kunnen maken als Freek de verliezer is. Dan zitten Sofie en Suzan op elkaar en blijft het spannend.

Als Sofie de verliezer was geweest, dan zou je twee mensen overhouden die beide op Sofie zaten.

Als Suzan de verliezer is houdt je Sofie over die op Suzan zat, en Freek die op Sofie zit en dan dus automatisch de winnaar is.

Dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.
Ja, we weten nou wel dat je dat denkt, daar hoef je niet elk topic mee vol te spammen ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #967 Gepost op: 14-03-2014, 15:50:26 »
Ja, we weten nou wel dat je dat denkt, daar hoef je niet elk topic mee vol te spammen ::)

Ik wacht op tegenargumenten.  :P

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #968 Gepost op: 14-03-2014, 15:53:48 »
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een naar sfeertje vind sinds gisteren.

Ik zeg je eerlijk dat ik Freek nog als mol heb in de app. Ik weet realistisch gezien dat dit niet mogelijk is natuurlijk, maar ik heb gewoon mijn bedenkingen over bepaalde dingen. En ik ben eigenlijk niet echt content met de gedachte dat of Susan of Sofie de mol is. Dus ik blijf gewoon lekker op Freek. Waarom maakt mij dat meteen wanhopig? En waarom word je ongeveer persoonlijk aangevallen als iemand voor de grap zegt "oh misschien is Freek toch wel de mol!"?
Ik ben vrij koppig en ik ga niet graag met de "meute" mee. Zeker niet als ik niet echt heel tevreden ben met een van de dames als mol. Persoonlijk zou ik het dus een geniale twist vinden als opeens blijkt dat Freek toch wel de mol is, terwijl werkelijk heel Nederland nu zit te zwoegen op Susan of Sofie. Maar dat is gewoon iets persoonlijks. Ik weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren. Op
Maar goed, meer zal ik er ook niet over zeggen. Het zal de fanatiekheid van dit forum wel zijn ofzo... Wat ik als nieuweling hier nog niet gewend ben.

 ::bravo::

Dit is ook precies waarom ik op freek blijf zitten! Realistisch is het niet, maar toch.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #969 Gepost op: 14-03-2014, 15:55:00 »
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering

Dat is je premise, maar WIDM is een en al montage inclusief de biechten. We hebben vaak genoeg meegemaakt dat kandidaten testen op kandidaat X en volgens de biecht op kandidaat Y eruit vloog. Verder is je tweede premise dat Freek verliezer is. Dan nog is de crew niet verplicht hem meteen bekend te maken als zodanig? Bedoel de cliffhanger van gisteren werkt nog beter dan Freek als verliezer bekend maken. Want als het tussen Suus en Soof gaat kiest 9 v/d 10 voor Suus (zie polls .nl/.com/bekende sites) . Impliciet hebben ze dit al bekend gemaakt voor de oplettende kijker ;)

Dus nee, hieruit volgt niet onomstotelijk dat jouw conclusie klopt. Het enige wat je kunt concluderen uit de cliffhanger is..



Al het andere is wensdenken/speculeren/[/insert woord naar keuze]
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #970 Gepost op: 14-03-2014, 15:55:09 »
::bravo::

Dit is ook precies waarom ik op freek blijf zitten! Realistisch is het niet, maar toch.

Toch fijn dat er dan nog iemand met mij is ;)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #971 Gepost op: 14-03-2014, 15:55:24 »
Ik wacht op tegenargumenten.  :P

Niets is wat het lijkt.  :P  ::tandpastasmiley::  ::joehoe::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #972 Gepost op: 14-03-2014, 15:59:23 »
Want als het tussen Suus en Soof gaat kiest 9 v/d 10 voor Suus (zie polls .nl/.com/bekende sites)

Als dat zo is, was het nóg leuker geweest. Want de mol is Sofie. Heel Nederland op z'n kop! (Volgens jullie dan.)
Kortom, Freek is niet de verliezer en dus konden ze dit scenario niet uitvoeren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #973 Gepost op: 14-03-2014, 16:05:56 »
Goh, die Freek heeft wel mazzel zeg!

Als Susan geen groepsvrijstelling had gekozen, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Jan-Willem tussen Sofie en Susan op Susan had gestemd, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Freek geen vrijstelling werd gegund, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Freek zijn vrijstelling niet had weten te behouden, was Freek waarschijnlijk afgevallen.

En nu is Freek de eerste mannelijke verliezend finalist in 8 jaar tijd!


...als Susan de Mol is.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #974 Gepost op: 14-03-2014, 16:07:28 »
Goh, die Freek heeft wel mazzel zeg!

Klopt, des te meer waarom ik tegen zo'n finalevrijstelling ben. Kandidaten moeten in aflevering 8 op eigen houtje de finale weten te bereiken en niet met gunfactor de mazzel hebben dat ze met een verkeerde mol iemand anders met een goede mol een finaleplek afhandig houden. Want indirect heeft Freek dus Tygo zo pootje gelicht  ::)

...als Susan de Mol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #975 Gepost op: 14-03-2014, 16:08:33 »
Goh, die Freek heeft wel mazzel zeg!

Als Susan geen groepsvrijstelling had gekozen, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Jan-Willem tussen Sofie en Susan op Susan had gestemd, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Freek geen vrijstelling werd gegund, was Freek waarschijnlijk afgevallen.
Als Freek zijn vrijstelling niet had weten te behouden, was Freek waarschijnlijk afgevallen.

En nu is Freek de eerste mannelijke verliezend finalist in 8 jaar tijd!


...als Susan de Mol is.
Je stellingen kloppen niet, want Freek kan al die tijd op de goeie mol gezeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 16:12:45 door Run »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #976 Gepost op: 14-03-2014, 16:09:10 »
Klopt, des te meer waarom ik tegen zo'n finalevrijstelling ben. Kandidaten moeten in aflevering 8 op eigen houtje de finale weten te bereiken en niet met gunfactor de mazzel hebben dat ze met een verkeerde mol iemand anders met een goede mol een finaleplek afhandig houden. Want indirect heeft Freek dus Tygo zo pootje gelicht  ::)

...als Susan de Mol is.

Aan de ene kant, mee eens.

Aan de andere kant, met twee van de vrijstellingen heeft mol Susan dit misschien wel voor elkaar gekregen. En een bondje... Dat zou wel een toffe actie zijn dan.
No Milk today???

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #977 Gepost op: 14-03-2014, 18:55:15 »
Noem het tunnelvisie (of beter nog tunnelgehoor), maar volgens mij zegt Art: "Freek, jij wint niet De Mol."

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #978 Gepost op: 14-03-2014, 19:22:27 »
Iets zeggen mag altijd. Maar als je schrijft "Proest!  ::rofl:: ", dan ben je aan het uitlachen en dat vind ik niet kies.

Kom zeg, gewoon een beetje plagen. Daar kun je toch wel tegen?  ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #979 Gepost op: 14-03-2014, 19:24:56 »
Ik kan wel tegen plagen, maar zo kwam het niet over. Had je meteen je knipoog smilie erbij gezet, dan was dat wel duidelijk geweest. Kunnen we allemaal wat van leren: geschreven teksten op internet komen niet altijd zo over als je bedoelt.
The British are not impressed.