Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373594 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1000 Gepost op: 16-03-2014, 05:02:12 »
Nee, want Freek had een vrijstelling!!! Freek was dus sowieso door.
Hoe moeilijk is dat nou te begrijpen? Het ging dus tussen Tygo en Sofie.
En Sofie heeft de test beter/sneller gemaakt.
Hoe moeilijk is het om te begrijpen wat ik bedoel?
Als Susan de mol is, zat Tygo goed en Freek fout. Zonder de vrijstelling had Tygo dus in de finale gestaan i.p.v. Freek.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1001 Gepost op: 16-03-2014, 08:34:38 »
Hoe moeilijk is het om te begrijpen wat ik bedoel?
Als Susan de mol is, zat Tygo goed en Freek fout. Zonder de vrijstelling had Tygo dus in de finale gestaan i.p.v. Freek.

Dat klopt maar dat verhaaltje gaat niet op. Sterker nog ik denk dat Freek verliest.

Jan Willem was in aflevering 8 op Sofie eruit gegaan. Hij had 2 mollen. Sofie en Susan. Echter had hij de keuze voor Sofie gemaakt en ging eruit. Als Sofie de mol is had Tygo eruit moeten liggen. Freek heeft met mazzel die executie overleefd op fouten of tijd aangezien hij ook op Sofie zit. Met dit gegeven is Susan de mol en Freek de verliezer want Sofie is niet de verliezer en mol dus de winnaar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1002 Gepost op: 16-03-2014, 08:38:29 »
Jullie kletsen langs elkaar heen.  ;)

Regis Filia heeft helemaal gelijk. Freek had er idd uitgegaan als hij geen vrijstelling had gehad (ervan uitgaande dat Suus de mol is)  En wat jij zegt, Phytonmaniac klopt ook  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 08:40:53 door FS »

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1003 Gepost op: 16-03-2014, 08:58:12 »
Hoe moeilijk is het om te begrijpen wat ik bedoel?
Als Susan de mol is, zat Tygo goed en Freek fout. Zonder de vrijstelling had Tygo dus in de finale gestaan i.p.v. Freek.

Dan nog wil dat niet zeggen dat Freek zijn vrijstelling onterecht heeft gekregen. Het moment van de vrijstelling had hij namelijk ook een groen scherm. Een vrijstelling en Jokers zijn toch in het spel om er juist voor te zorgen dat als je ook maar enigszins denkt dat je wellicht niet helemaal op de juiste mol zit dat je deze kan inzetten....

Je stelling klopt voor de rest wel.. Als Susan de mol is dan had Freek wellicht er uit gevlogen ipv Tygo.
Maar ja, Wie is de Mol is dan ook niet zomaar een spelletje. En Wie is de Mol hangt aan oneerlijkheid aan elkaar dusssss.

Daarnaast weten we dus nog steeds niet wie de mol is. Kan zomaar dat we een verrassing van het seizoen te zien krijgen....  ::tandpastasmiley::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1004 Gepost op: 16-03-2014, 09:26:02 »
Ook ik blijf in de Freek tunnel zitten...  :P Nu ik de leader eens beter bekijk valt mij op dat er best wel veel 'Freek' in zit.

De Wanted posters wijzen naar Freek, immers de jacht was geopend op hem.

De windmolen opdracht: je ziet Freek naar boven klimmen (leader afl.9 op 02:09)
Is van ver af maar het moet Freek wel zijn vanwege zijn witte shirt
Ook beantwoord Freek de testvraag Heeft de Mol last van hoogtevrees? met ja en hij geeft zelf in de opdracht ook aan last te hebben van hoogtevrees.

Topito opdracht: paard en wagen komt in beeld. (leader afl.9 op 2.16)
Freek had als voertuig een paard en wagen.
Freek beantwoord een vraag in de test met als antwoord dat de Mol als voertuig een paard en wagen had (alleen JW en Freek hadden die)

Het flesje met de stelling: de Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan: Freek is aangewezen voor deze opdracht, Tygo is afgevallen dus moet het wel naar Freek wijzen. In het finale spel is deze fles niet gevonden? Waarom wordt juist deze stelling in de leader gezet??

"De mol is dit jaar in balans" Na 13 seizoenen en na 7 vrouwelijke mollen nu weer een mannelijke mol? De 7e? Freek is 7e in de leader.

De enige testvraag die er is te zien van Freek in de finale, is de vraag in welke aflevering de mol geld verstuurt naar Ellis Island. Freek vult aflevering 3 in maar zowel hij als Sofie hebben die aflevering geld verzonden.

Ik blijf gewoon lekker dromen...  ::tandpastasmiley::

Scherp! Mooie analyse  ::ok::

En wat anders: ik word een beetje moe van dat gezeur over dat het onterecht is en "als dit" "als dat" dan had Freek eruit gelegen. Ja, maar dit is niet gebeurd, dus punt. Had Tygo Freek er maar uit moeten gooien met 5 op een rij ofzo.  ::)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 09:27:52 door hoelahoep »

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1005 Gepost op: 16-03-2014, 10:08:57 »
Dagboek van de mol....

Mijn molacties zitten er op, alleen mijn identiteit is nog niet bekend. Je weet nu in ieder geval wél wie ik níet ben... Toch?

Mmmm  laten we dit eens anders interpeteren. Vooral die Toch? aan het einde van de zin.
Toch Freek?

Dit! Dat is ook precies wat ik dacht, bij het woordje 'toch'. En Susan heeft het al gezegd: 'Freek zou zomaar de verrassing van dit seizoen kunnen worden.' In tegenstelling tot andere zou ik dit wel een briljante twist vinden. En ja dat zou ik ook gevonden hebben als ik niet in de Freektunnel had gezeten.

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1006 Gepost op: 16-03-2014, 10:17:02 »
Dit! Dat is ook precies wat ik dacht, bij het woordje 'toch'. En Susan heeft het al gezegd: 'Freek zou zomaar de verrassing van dit seizoen kunnen worden.' In tegenstelling tot andere zou ik dit wel een briljante twist vinden. En ja dat zou ik ook gevonden hebben als ik niet in de Freektunnel had gezeten.

Juist, daarnaast moeten wat Art zegt over Freek ook niet vergeten mee te nemen....
De Mol 2.0 een revolutie!

Betekenis van revolutie: Een revolutie is een plotselinge radicale omslag of verandering. Het is daarmee de tegenhanger van evolutie, wat een geleidelijke verandering is.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1007 Gepost op: 16-03-2014, 11:29:52 »
De mol houdt er ook niet zo van om de schijnwerpers te staan, dus houden ze hem de laatste week maar buiten de schijnwerpers en zetten ze de spots vol op de dames... ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1008 Gepost op: 16-03-2014, 13:02:19 »
Oja... Freek postte dit nog op Instagram gisteren ;D met tekst "#widm14"



Hij heeft vast meegelezen met de "molshoop hint" ;)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1009 Gepost op: 16-03-2014, 13:22:03 »
En Art had het bij Freek ook over Mol 2.0. Dus, en ik geef toe dat het tunnelvisie is (maar ik verlies er verder niks mee), dat vind ik dan weer een hintje...

Niets is wat het lijkt!
;)
...Iets kan gebeuren!  Bv dat niemand van de kandidaten mol verdenkt..

Edit: "van de kandidaten" toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 14:10:53 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Musje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1010 Gepost op: 16-03-2014, 13:22:15 »
Oja... Freek postte dit nog op Instagram gisteren ;D met tekst "#widm14"



Hij heeft vast meegelezen met de "molshoop hint" ;)

Yep... ook op twitter. Het vage is dat het eerste bericht wat hij plaatste (verwijderd en nergens meer te vinden) met het hoedje toch echt anders was als deze. Zijn eerste bericht was namelijk deze foto en de hashtag van widm en penfield etc, alleen las ik daar toch bij "Met dank aan dit hoedje". Kan helaas dat bericht nergens meer vinden en ik denk dat het is verwijderd.

Hebben jullie BTW al opgezocht wat de betekenis is van het woord Revolutie? Mol 2.0 een revolutie!
Revolutie = plotselinge ingrijpende verandering. Blijf ik ook een mooie hint vinden.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 13:24:25 door Musje »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1011 Gepost op: 16-03-2014, 13:54:11 »
Hmm, met dank aan dat hoedje wat?? ;D

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1012 Gepost op: 16-03-2014, 14:08:26 »
Met dank aan dat hoedje gewonnen?
(Ok ik heb liever met dank aan dat hoedje niet ontmaskerd als mol maar daar zit geen logica achter geloof ik ::tandpastasmiley::)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1013 Gepost op: 16-03-2014, 14:11:49 »
Hmm, met dank aan dat hoedje wat?? ;D
Euro's! >:D

Ik kan mij niet voorstellen dat hij niks overhoudt aan alle Penfield reclame die hij maakt. Het is ook super effectief... case in point, deze foto hier op het forum.

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1014 Gepost op: 16-03-2014, 14:20:56 »
Zou hij niet met dank aan dat hoedje de vrijstellling voor de finale gepakt kunnen hebben?

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1015 Gepost op: 16-03-2014, 14:25:10 »
Ja dat dacht ik ook.. maar waarom de tekst veranderen. Misschien omdat mensen het opvatten alsof ie gewonnen had?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1016 Gepost op: 16-03-2014, 14:28:27 »
Je zou het ook kunnen opvatten met dat hij de verliezer is: dankzij dat hoedje zit hij in de finale (vrijstelling). Als hij zijn vrijstelling was kwijtgeraakt omdat hij dat hoedje niet had, was hij waarschijnlijk afgevallen omdat Tygo wél op Susan zat en hij niet.  ::hypocriet::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline mollientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1017 Gepost op: 16-03-2014, 14:31:06 »
En zo zijn alle mogelijke opties weer mogelijk ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1018 Gepost op: 16-03-2014, 17:22:43 »
[tunnelvisie]
Mol 2.0 (samenhangend met de opvallende nadruk op testvraag 20)

Als ik me goed herinner heeft Freek bij de beelden in de toekomst als enige twee keer niks gegeven. Dus 2x0. Vind ik een hintje...
[/tunnelvisie]
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 17:27:23 door Avogadro »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #1019 Gepost op: 16-03-2014, 17:29:12 »
Ik hoop dat Freek de winnaar is voor Freek en Tygo. Ik zou zelf kut gaan voelen als ik door de vrijstelling in de finale komt staan en ook nog eens met de verkeerde mol. had ik liever de finalevrijstelling niet gehad. ik acht dat Freek wint 20%.