Ze begint voor mij een beetje de Art van het seizoen te worden. Too obvious en met die enveloppen versturen, dat pleit eerder tegen haar als Mol dan voor, gezien de roei en gokopdracht die nu alleen roeiopdracht werd...
Ik zou zeggen: pleit juist vóór haar als mol. De Mol heeft er belang bij dat er geld wordt ingezet op mensen die de finale niet halen. Dan verdwijnt dat geld uit de pot, als ik het goed begrijp.
Nu weet de mol natuurlijk ook niet wie er mee gaan naar de finale. Dus hoe eerder er geld wordt verzonden, hoe groter de kans dat er geld wordt verstuurd naar een kandidaat die de finale niet haalt. Daarnaast kwam het heel handig uit dat Freek het samen wilde doen. Zijn ze allebei een beetje verdacht.
Bijomend voordeel nu: er kon geen geld ingezet worden om te gokken bij het roeien. Bij winst kon dus maximaal €1.000 worden verdiend. Mocht de €2.400 nog in de pot hebben gezeten, zou de groep dit vast niet helemaal hebben ingezet. Zeker niet, omdat ze best een sterk team hadden uitgezocht. Er zou dus sowieso geld in d epot blijven. Nu kon, bij verlies, de pot leeg blijven.
Dus: sterke zet van de mol.
En dan ook nog lekker achterin gaan zitten en een beetje half roeien