Ik lees hier weer wat aanwijzingen naar Sofie leiden en ook ik heb gedacht dat zij het wel eens zou kunnen zijn. Daar ben ik echter de afgelopen afleveringen sterk vanaf gestapt, als zij de mol is waarom zou zij dan JW willen zien in de processie? Ze was de enige nog. Aaf lette al niet meer op en Sofie keek nog naar de laatste wagen. In feite wilde zij dus de jokers afpakken van de kandidaten in de processie. Een mol zou die jokers willen laten, zodat er geen geld in de pot komt en dat is het doel van de mol. Zorgen dat de pot zo leeg mogelijk blijft.
Natuurlijk zijn er verdachte zaken, zoals met het abseilen van de waterval dat ze Tygo naar de ZV geleid heeft. Of dat ze het geld op stuurt. Echter herken je wel in bepaalde gevallen een soort van oprechtheid in haar gedrag. Oprechtheid als in dat ze de jokers en vrijstellingen ondingen vind en daarom gebrand is op de zwarte vrijstelling.
Ook met betrekking tot het doolhof, dat zij graag wilde doen. Als je alle spellen op een rij heb staan en je mag kiezen: naar het dak, zoeken naar een geluid, trekken van een pallet met een flinke gewicht, een quiz doen of in een doolhof kruipen dan is die keuze makkelijk gemaakt. Natuurlijk denk je als molloten aan ondergronds dus een molactie, maar het was niet de plek om te mollen. Dat soort hints geef je meestal subtieler en je gaat niet kruipen om het vervolgens te pakken, want het was één van de makkelijker opdrachten.
Ook bij het enveloppenspel kwam ze oprecht over. Natuurlijk als je de mol bent dan wil je graag ruilen met iemand die geld heeft en als je weet waarin het geld zit dan is de keuze makkelijk gemaakt. Maar een mol wilt graag controle hebben en aangezien ze begon met de vrijstelling is de kans dus klein dat ze de mol is. Want de kans bestaat dat 2 mensen toevallig met elkaar ruilen die beide het geld hebben, daar gaat je controle.
Ook met het roeien, ze weet wel erg veel van roeien. Het zou kunnen dat ze oprecht een verleden heeft, het zou ook kunnen dat ze 2 maanden voor WIDM als mol ging oefenen in het roeien. Maar wat dat betreft hoeft ze die informatie niet te delen, ze kan dan gewoon dat voor zichzelf houden en dan roeien de kandidaten zich een ongeluk. Weg 1000 euro. Maar nee, ondanks ze zelf niet veel roeide (wat verschillende redenen kan hebben als in dat je de mol aan het werk wil zien) is de opdracht mede dankzij haar juist gelukt.
Dit zijn enkele voorbeelden die ik nu uit mijn hoofd opdreun, waaruit blijkt dat zij de mol totaal niet kan zijn. Zij speelt het spel gewoon erg slim op dit moment en vind haar in sommige gevallen een beetje Arjen Lubach en Art Rooijakkers trekjes hebben. Slim spelen, goed opletten en vooral niet vergeten om de mol te spotten. Sommige krijgen een hekel aan haar om hoe ze het speelt, soms zet ze mensen tegen elkaar op. Maar aan de andere kant: dat is juist ook slim spelen, zo verkrijg je de meeste informatie en zorg je ervoor dat juist de andere kandidaten met een achterstand beginnen.
Conclusie: Sofie kan niet de mol zijn.