Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 257761 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #400 Gepost op: 14-03-2014, 21:24:07 »
Sofie is de perfecte kandidaat zoals een kandidaat hoort te zijn. Als ze wint is het meer dan terecht. Ze veroorzaakt onrust en is diep met het spelletje bezig. Zoals ze al die verdenkingen op zich weet te krijgen en ondertussen is ze vanaf de zijlijn op zoek naar de mol die ze ook heeft weten te vinden. Met Tygo de enige.
Ik vind Sofie ook een geweldige kandidaat. Naast het bovengenoemde weet ze ook goed de spelelementen te gebruiken. Ze is ook een beetje manipulatief, kan goed liegen en weet daarmee informatie in te winnen, maar laat zich niet gek maken.

Sofie speelt de wie is de mol zoals ik het zou willen spelen, maar ik zou het niet kunnen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #401 Gepost op: 14-03-2014, 21:30:37 »
Freek als verliezer bekend maken is wél een optie. Dan is het nog steeds onduidelijk wie van Sofie en Susan de winnaar/mol is. (Een Art/Patrick of Kees/Paulien situatie dus)

Nee, want als je Freek als verliezer bekend maakt, terwijl we weten dat hij op Sofie zat, dan zou je daarmee meteen ook weten dat hij het dus fout had en Sofie niet de Mol kan zijn en dus de winnaar moet zijn. Waarmee dan automatisch al bekend zou zijn dat Susan de Mol is. M.a.w.: bekend maken dat Freek de verliezer is = feitelijk alles al bekend maken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #402 Gepost op: 14-03-2014, 22:13:43 »
Tuurlijk wel. Als ze Freek als verliezer bekend hadden gemaakt, dan hadden ze natuurlijk niet gezegd dat Susan niet de winnaar was. Dan had zij alsnog de winnaar kunnen zijn, omdat ze ook op Sofie zat. Ze gaan natuurlijk niet alle scenario's tegelijk afspelen. Het is òf van iedereen zeggen wat ze niet zijn (zoals ze nu gedaan hebben), òf Freek al als verliezer bekend maken. Toevallig hebben ze voor het eerste gekozen, maar het had niks uitgemaakt als ze een andere optie hadden gekozen, want dan hadden wij nog niet geweten dat Susan niet de winnaar is.
The British are not impressed.

Offline mollientje

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 14-03-2014, 22:31:19 »
Behalve als freek de winnaar is... sofie de mol en suzan de verliezer.

Offline invmat

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 14-03-2014, 23:31:45 »
Je vergeet het feit dat  Freek voor de bekendmaking van de driehoeksrelatie ook nog de mol had kunnen zijn, dus susan of sofie op dat moment bekend maken als winnaar of verliezer had dan ook niks uitgemaakt, aangezien ze beiden Freek niet verdachten ;)
Nope, lees maar na. Alhoewel dat in theorie zou kunnen, ga je dat als productie met een goed stel hersens niet doen. Je zou dan sofie als winnares (dit impliceert direct dat susan de mol is), of susan als verliezer (dit impliceert Sofie als mol). Dit volgt niet 'direct', maar omdat de grote mensenmassa niet op een mol gaat zitten die door helemaal geen enkele kandidaat verdacht wordt, zeker niet op het einde.

Een mol die niet ontdekt wordt is in geen enkel officieel WIDM-sessie wereldwijd voorgekomen (alleen bij een studenten-molspel geloof ik, heb ik al eens gehoord). Daarom is het in dat geval toch meteen vrij duidelijk. De kans dat de mol wel wordt verdacht door de winnaar schat ik 50 keer zo groot in dan de kans dat zelfs de winnaar nog fout zit. (Gebaseerd op de statistieken).

Nee, want als je Freek als verliezer bekend maakt, terwijl we weten dat hij op Sofie zat, dan zou je daarmee meteen ook weten dat hij het dus fout had en Sofie niet de Mol kan zijn en dus de winnaar moet zijn. Waarmee dan automatisch al bekend zou zijn dat Susan de Mol is. M.a.w.: bekend maken dat Freek de verliezer is = feitelijk alles al bekend maken.

Zie de uitleg van Daedalus.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #405 Gepost op: 15-03-2014, 00:15:43 »
Tuurlijk wel. Als ze Freek als verliezer bekend hadden gemaakt, dan hadden ze natuurlijk niet gezegd dat Susan niet de winnaar was. Dan had zij alsnog de winnaar kunnen zijn, omdat ze ook op Sofie zat. Ze gaan natuurlijk niet alle scenario's tegelijk afspelen. Het is òf van iedereen zeggen wat ze niet zijn (zoals ze nu gedaan hebben), òf Freek al als verliezer bekend maken. Toevallig hebben ze voor het eerste gekozen, maar het had niks uitgemaakt als ze een andere optie hadden gekozen, want dan hadden wij nog niet geweten dat Susan niet de winnaar is.
Freek als verliezer bekendmaken had gekund, maar hij is blijkbaar niet de verliezer anders hadden ze dat wel gedaan. Bij alle andere opties is meteen duidelijk wie de winnaar en de mol is. Dus moesten ze wel een ander scenario verzinnen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #406 Gepost op: 15-03-2014, 00:55:09 »
Freek als verliezer bekendmaken had gekund, maar hij is blijkbaar niet de verliezer anders hadden ze dat wel gedaan. Bij alle andere opties is meteen duidelijk wie de winnaar en de mol is. Dus moesten ze wel een ander scenario verzinnen.
Kun je hier nu alsjeblieft over ophouden? Ze moesten helemaal niets, ze hebben gewoon hiervoor gekozen en wat de reden daarvoor is is onbekend. Freek kan prima de verliezer zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline kajax2

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 15-03-2014, 02:21:37 »
Run kan jij mij uitleggen wat je probeert te bereiken? Alles wat je zegt komt op hetzelfde neer: 'Sofie is de mol en er is geen andere optie mogelijk'. Dit baseer je op het punt dat ze niks bekend maken in aflevering 9. Maar dat heeft werkelijk waar helemaal niks met elkaar te maken, ze hebben gewoon gekozen om een andere soort 'ontknoping' te doen dan normaal. Elke keer als iemand iets zegt waar jij het niet mee eens bent kap je het af op een manier alsof die mensen te dom zijn om te poepen, wat ik vrij respectloos vind.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 15-03-2014, 08:32:30 »
Wat Run doet is wat iedereen hier doet infeiten, namelijk je mening laten horen over en over.
Hij wilt koste wat het kost laten weten dat hij Sophie verdenkt, net zoals andere weer hun mening doordrukken over Suus.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #409 Gepost op: 15-03-2014, 08:48:38 »
Wat Run doet is wat iedereen hier doet infeiten, namelijk je mening laten horen over en over.
Hij wilt koste wat het kost laten weten dat hij Sophie verdenkt, net zoals andere weer hun mening doordrukken over Suus.
Alleen Run doet het op een puberale doordrammanier: hoe harder of vaker hij 'schreeuwt' hoe meer gelijk hij wil hebben.

Hij (en ook anderen) verdenkt Sofie. Dat is prima.
Ik (en anderen) verdenk Susan. Dat is ook prima.

Donderdag weten we welke groep gelijk heeft.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 15-03-2014, 09:12:23 »
Ik denk dat Sofie de winnaar is ::bravo:: Dan heeft ze het spel heel goed gespeeld. Ze heeft haar sterkste tegenstander Tygo eruit gespeeld door op Freek te stemmen voor de vrijstelling.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 15-03-2014, 09:46:35 »
Alleen Run doet het op een puberale doordrammanier: hoe harder of vaker hij 'schreeuwt' hoe meer gelijk hij wil hebben.

Hij (en ook anderen) verdenkt Sofie. Dat is prima.
Ik (en anderen) verdenk Susan. Dat is ook prima.

Donderdag weten we welke groep gelijk heeft.
Als je iemand echt lastig vind, dan negeer je 'm, simpel.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 15-03-2014, 12:16:53 »
Over de gezichtsuitdrukkingen: Susan en Freek keken stoicijns, alleen Sofie lachte. De kandidaten zullen de opdracht hebben gekregen: laat niets merken, geen teleurstelling, niets! Kandidaten staan natuurlijk sowieso stijf van de spanning. Alleen de mol niet, die kan altijd lachen.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 15-03-2014, 12:47:39 »
Vond eerder Susan heel gespannen kijken, Freek geconcentreerd,  Sophie zenuwachtige lach.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 15-03-2014, 12:51:57 »
Ik heb eigenlijk  het hele seizoen niet echt op Sofie gelet om eerlijk te zijn. Wellicht omdat ik vooraf een paar mollen in mijn hoofd had zitten en ze er tussendoor geglipt is of dat ik haar toch teveel kandidaat zag. Maar als ik nu ga kijken tussen Susan en Sofie dan geloof ik inderdaad dat Sofie de mol is.

In diverse topics staan wel wat opmerkingen van mij waarom ik dat denk. Ik heb nu te weinig tijd om dingen te onderbouwen want mijn neefje is jarig, maar ik zal morgen eens een poging daartoe doen.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 16-03-2014, 01:23:24 »
Run kan jij mij uitleggen wat je probeert te bereiken? ... Elke keer als iemand iets zegt waar jij het niet mee eens bent kap je het af op een manier alsof die mensen te dom zijn om te poepen, wat ik vrij respectloos vind.

Voortaan trolololo posten als reactie. Hij (of is het een zij?) is gewoon een grote troll op dit moment...

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 16-03-2014, 02:15:34 »
Iemand die dit in HD kan lezen, s.v.p.?
 @ 11.31u.  (Uitz. Gem.).

Sofie is ("erg") blij en zegt:" Mijn enveloppe!"
Wat staat er op de achterkant?

*ik ga toch niet twijfelen?*---> Loebas...niet Sofie, hihi.
Edit:
Sofie zegt: "Ik heb op die enveloppe mijn Mol gezet".
Staat dat aan de achterkant? ---> Dan zijn we er uit!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 02:26:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #417 Gepost op: 16-03-2014, 02:44:22 »
Iemand die dit in HD kan lezen, s.v.p.?
 @ 11.31u.  (Uitz. Gem.).

Sofie is ("erg") blij en zegt:" Mijn enveloppe!"
Wat staat er op de achterkant?
Het lijkt mij niet meer dan een inktvlek. Toen ze met Freek de envelop ging posten hebben ze eerst de namen die ze er op gingen zetten op een wit blaadje geschreven, misschien daar een afdruk van? Ik zal kijken of ik een mooi frame kan vinden voor een screenshot.

EDIT> Nee, dat is het niet, want Sofie en Freek hebben beide met een blauwe pen gescheven. Maar ik denk toch een vlek van het een of 't ander, misschien een andere envelop.
Bijgevoegde plaatje is het scherpste wat ik er van kan maken.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 02:55:33 door Rat »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 16-03-2014, 02:50:21 »
Ik zal kijken of ik een mooi frame kan vinden voor een screenshot.
Dank Rat!  ::respect::  ::ok::

Edit; Misschien een stempelafdruk, dank voor je print!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 03:40:04 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 16-03-2014, 03:29:19 »
'k Ga voor Aaf zoals U weet! ;)
En als dat niet zo mocht zijn: Susan!

Edoch, trap ik dan bijna in het feit dat de productie de laatste aflevering Sofie in ene meer verdacht laat zijn?
Erg veel in biecht, vreemde opmerkingen, zoals : "Ik dacht: "Oooeeee..."  ???
Vreemde biecht dit...! Minimaal 2 x.

En bijvoorbeeld:

"....dat ik, na al die kandidaten die zijn afgevallen ("red.": 7), hier met deze twee (2) anderen ben overgebleven, en dat ik dat mee maak". Als Mol?
2 + 7 = 9 plus 1 Mol maakt 10.... ???

Klinkt afstandelijk jegens kandidaten versus Mol.

Hmmm, productie maakt Sofie imho nog verdacht de laatste aflevering... edoch:

*Ik ga voor Aaf!! ;D

En anders Suus 'tuurluk!  ;)

Omnia vincit amor