Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt  (gelezen 120085 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #220 Gepost op: 7-02-2014, 00:56:31 »
Tygo vind ik echt een leuke kandidaat. Hij heeft het enthousiasme van een kind.
Z'n twitteraccount is hetzelfde. Hij eindigt daar alle tweets!! met een uitroepteken!!
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #221 Gepost op: 7-02-2014, 01:03:11 »
Hele leuke kandidaat. Met de nadruk op kandidaat   ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #222 Gepost op: 7-02-2014, 10:09:15 »
Weten we dat ook weer: Tygo kan zo in een brassband meedoen aan een optocht  ;D

Hele leuke kandidaat. Met de nadruk op kandidaat   ;)

Eens en mocht Susan de mol zijn dan zie ik hem nog wel de finale bereiken.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #223 Gepost op: 7-02-2014, 12:47:54 »
Molletje Tygo wordt door niemand verdacht, behalve door mij.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #224 Gepost op: 7-02-2014, 13:59:45 »
Serieredder voor mij. Brengt de jus die deze serie behoorlijk nodig heeft.  ::ok::
No Milk today???

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #225 Gepost op: 7-02-2014, 14:18:00 »
Droeg z'n rol met de toeter als een vent! "Redelijke" kans om gespot te worden, dus dan maar lekker mee blazen  ::ok::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #226 Gepost op: 7-02-2014, 15:05:09 »
Voor mij is Tygo ook een smaakmaker. Geweldig. Ik zou zo graag willen dat hij de mol was. Ik vrees van niet.
-Ik begrijp dan in afl. 6 niet waarom hij dan voorop in die brassband gaat lopen. Drie jokers heb je als mol niet nodig maar je wilt toch ook het geld uit de pot houden? Dus voor een mol brengt hij teveel geld in de pot.
-In de jeep met Sofie deed hij ook erg zijn best had ik het idee dus tja hoe kan ik nog geloven dat hij de mol is? 
-Mijn andere mol(letje) is op dit moment Susan en dan zou Tygo natuurlijk kans maken op de winst omdat hij Susan als zijn( grote) mol ziet. Ik hoop dat hij in ieder geval de finale bereikt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #227 Gepost op: 7-02-2014, 15:10:54 »
Ik wil hier ook nog wel even een lofzang op Tygo brengen. Ik dacht eerst dat ik me aan hem zou ergeren, maar het tegendeel blijkt waar. Dat komt omdat hij het spel écht en bovendien ook heel doordacht speelt. Hij lijkt een luidruchtige mafkees die niet in het gareel wil lopen, maar dat is deels gewoon een act tegenover zijn medekandidaten. Ondertussen is hij heel scherp met het spel bezig (of hij nu op de goede mol zit of niet, dat doet er in dit verhaal niet zoveel toe).

Tygo is al een paar afleveringen vooral bezig om te zorgen dat anderen Susan (zijn mol) niet gaan verdenken. En daar waar we in andere seizoenen kandidaten dat soms hebben zien doen door op een vrij domme manier te gaan nepmollen o.i.d., doet Tygo het redelijk slim in mijn ogen. Hij overdrijft het niet, maar hij zaait wel verwarring bij de rest. Ja, hij doet het bijna als een echte mol. 8) ;D

Neem nou die Boeddha-opdracht van vorige week. Ten eerste heeft hij dus gezien dat Susan het goede beeld voorbij is gelopen, maar houdt zijn mond daarover. Toch niet zo'n ongeremde flapuit als je misschien zou denken. Vervolgens gaat de opdracht mis op de foto die HIJ er doordrukt. Ik vraag me echt ernstig af of hij wel zo zeker was van die foto. Niet dat ik zeg dat hij zeker wist dat hij fout was, maar ik denk wel dat hij hoe dan ook wilde voorkomen dat het fout zou gaan op Susans foto. Dus dat hij bewust het risico heeft genomen zelf de opdracht te laten mislukken, om Susan een beetje uit het zicht te houden bij de rest. En en passant heeft hij er Freek ook nog verdacht mee gemaakt, wat in zijn optiek ook een mooie bijkomstigheid zal zijn geweest.

Ook houdt Tygo m.i. duidelijk zijn mond over Susan bij de roltrappen. Op een gegeven moment wordt gezegd dat 'na Tygo alles goed ging', of zoiets, en daar protesteert hij wel lachend tegen, maar hij begint niet in de groep Susan te ondervragen. Hij weet dus wanneer hij zijn mond moet houden, maar komt zo totaal niet over.

Ik vind dat Tygo het mooi speelt. Alleen vraag ik me wel af of - als Susan inderdaad de Mol is - hij het kan winnen. Het lijkt me namelijk weer geen type die allemaal 'suffe' details als 'de naam van de moeder van de Mol' weet of onthoudt. Aaf zou dat soort dingen bijvoorbeeld wel weten (maar dan van de verkeerde mol :P ), bij Tygo betwijfel ik het.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #228 Gepost op: 7-02-2014, 15:22:19 »
Mooi betoog Jayne! ::ok::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #229 Gepost op: 7-02-2014, 15:30:11 »
Vond Tygo wel erg opvallend voorop lopen in de brassband.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #230 Gepost op: 7-02-2014, 15:35:58 »
Tygo ::bravo:: wat een fantastische kandidaat!
I will follow my inner gold

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #231 Gepost op: 7-02-2014, 15:38:07 »
Vond Tygo wel erg opvallend voorop lopen in de brassband.

Tygo voelt zich zo zeker van z'n zaak dat ie die jokers helemaal niet nodig heeft. Daarom maakt het hem niet uit dat ie opvalt. Anders was ie echt wel in een wagen gekropen of net zoals Jan Willem gedaan. Tygo verdenkt Sofie veel meer dan Susan, dat blijkt uit alles. Voice over moet je niet altijd geloven, is later toegevoegd.

Conclusie uit deze aflevering is dat de mol iemand moet zijn die klein van stuk is. Waarom? Het risico om in de optocht te moeten meelopen is te groot. Dan is het heel lastig om lang te zijn. Een kleine mol heeft niets te vrezen, die valt niet op.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 15:45:19 door Run »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #232 Gepost op: 7-02-2014, 16:08:06 »
De voice -overs (die zijn er niet volgens mij) zeggen niet zozeer dat hij Susan verdenkt. Dat doet hij zelf in de biechts en ook bij de tests. Bovendien zie je in afl.6 bijv. ook dat hij in eerste instantie met Susan in de jeep wil, maar dit lukt niet. Hij verdenkt Susan wel degelijk meer dan Sofie. Mol en molletje zoals hij vaker gezegd heeft.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #233 Gepost op: 7-02-2014, 16:16:21 »
De voice -overs (die zijn er niet volgens mij) zeggen niet zozeer dat hij Susan verdenkt. Dat doet hij zelf in de biechts en ook bij de tests. Bovendien zie je in afl.6 bijv. ook dat hij in eerste instantie met Susan in de jeep wil, maar dit lukt niet. Hij verdenkt Susan wel degelijk meer dan Sofie. Mol en molletje zoals hij vaker gezegd heeft.

Met voice-overs bedoel ik al die stukjes die er later tussengevoegd zijn.
Tygo en Susan zitten allebei al heel lang op Sofie, het zal erom spannen wie de meeste punten heeft. Om het spannend te houden wordt de kijker in de waan gelaten dat Tygo op Susan zit. Maar uit de beelden blijkt anders, Tygo heeft al veel opdrachten samen met Sofie gedaan en daarom wilde hij niet in de jeep met haar. Hij wilde niet dat Susan en Aaf samen zouden gaan omdat twee vrouwen geen boot achter een auto zouden krijgen. Dat vertelde Aaf later.
Als Susan de juiste tunnelvisie heeft vanaf het begin, gaat zij winnen. Zij ontwijkt Sofie al vanaf het begin.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:18:05 door Run »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #234 Gepost op: 7-02-2014, 16:50:54 »
Met voice-overs bedoel ik al die stukjes die er later tussengevoegd zijn.
Tygo en Susan zitten allebei al heel lang op Sofie, het zal erom spannen wie de meeste punten heeft. Om het spannend te houden wordt de kijker in de waan gelaten dat Tygo op Susan zit. Maar uit de beelden blijkt anders, Tygo heeft al veel opdrachten samen met Sofie gedaan en daarom wilde hij niet in de jeep met haar. Hij wilde niet dat Susan en Aaf samen zouden gaan omdat twee vrouwen geen boot achter een auto zouden krijgen. Dat vertelde Aaf later.
Als Susan de juiste tunnelvisie heeft vanaf het begin, gaat zij winnen. Zij ontwijkt Sofie al vanaf het begin.

Run , ik denk er heel anders over. Je zegt dat Susan en Tygo al heel lang op Sofie zitten. Waarom weet je dat zo zeker terwijl je eraan twijfelt of Tygo Susan wel verdenkt en je de voice overs in twijfel trekt? Welke informatie is dan wel betrouwbaar? Iedereen neemt de informatie die hem van pas komt eerder als waar aan lijkt mij.
Ik denk dat je een tunnelvisie hebt (Sofie) maar ik zie haar totaal niet als mol. Maar goed we zullen zien hoe het verder gaat lopen....
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:57:40 door Lonneke14 »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #235 Gepost op: 7-02-2014, 17:13:55 »
Run , ik denk er heel anders over. Je zegt dat Susan en Tygo al heel lang op Sofie zitten. Waarom weet je dat zo zeker terwijl je eraan twijfelt of Tygo Susan wel verdenkt en je de voice overs in twijfel trekt? Welke informatie is dan wel betrouwbaar?

Geen woorden maar daden zeggen ze wel eens. Het is nooit zo met Wie is de mol dat aan het eind twee kandidaten of drie, op één mol zitten. Misschien wel in het echt, maar de kijker wordt liever in de waan gelaten dat ze allemaal op een verschillende zitten.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 17:16:16 door Run »

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #236 Gepost op: 9-02-2014, 10:49:41 »
Ik vind het verdacht dat Tygo graag 3e wilde zijn bij het pakken van die enveloppen. Hij wist natuurlijk (als mol  ;D) dat Jan-Willem de 3 jokers had gepakt en dat Sofie een 'lege' envelop pakte. Daarna steekt hij zijn hand heel snel omhoog om ervoor te zorgen dat hij die 3 jokers pakt en jawel, hij mag als 3e waardoor hij een grotere kans heeft dat er geen geld in de pot komt.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #237 Gepost op: 9-02-2014, 10:51:38 »
Ik vind het verdacht dat Tygo graag 3e wilde zijn bij het pakken van die enveloppen. Hij wist natuurlijk (als mol  ;D) dat Jan-Willem de 3 jokers had gepakt en dat Sofie een 'lege' envelop pakte. Daarna steekt hij zijn hand heel snel omhoog om ervoor te zorgen dat hij die 3 jokers pakt en jawel, hij mag als 3e waardoor hij een grotere kans heeft dat er geen geld in de pot komt.

Tygo zorgt met zijn trompetteract juist voor 1250 euro in de pot.

Offline Luke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #238 Gepost op: 9-02-2014, 19:52:23 »
Tygo in MolTalk:
"Tijdens de processie was Willem aan het duwen tegen dat beeld. Hij loopt halverwege die optocht en toen kwam de NBC met een cameraploeg op de processie af, op Willem en die wilden vragen aan hem stellen, waarop hij dacht: 'Nee! Go away! Go away! Geen camera!' Dat moest ik effe kwijt"

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Tygo Gernandt
« Reactie #239 Gepost op: 10-02-2014, 00:18:25 »
Tygo zorgt met zijn trompetteract juist voor 1250 euro in de pot.

Dat klopt, maar hij zou nóg beter voor geld kunnen zorgen door aan de kant te staan.. dat is mijn punt.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin