Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190417 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #140 Gepost op: 3-01-2014, 01:21:42 »
Ik vind de enveloppen erg intrigerend. Mooie eerste aflevering. 2 opdrachten waar de mol niet zoveel hoefde uit te vroten en al een prachtig beeld van Hongkong gekregen. De groep is leuk, ik ben tevreden!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline joren15

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #141 Gepost op: 3-01-2014, 05:17:08 »
Dat nummerbord met "Henry V" dat verschijnt als ze bij het politiebureau zijn, zou een goede hint kunnen zijn. Ik dacht namelijk aan Henry van Loon, en hij heeft een relatie met Jennifer Hoffman!  ::tandpastasmiley::

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #142 Gepost op: 3-01-2014, 07:38:10 »
Nog een aanwijzing die ik plotseling zag: 3425

Owen verschuilt zich ?!? Gaf tevens aan bij de voorstelling dat hij hoogtevrees heeft. Ook bij deze opdracht blijven deze 2 mogelijke mollen dicht bij de grond, terwijl de andere groepen boven op gebouwen stonden.
Sofie was opzichtig aan het mollen in deze aflevering. Wilde geen penningmeester bij het verdelen van de pot bij opdracht 1 (wist al van het veiligstellen van geld?) en zei bij opdracht 2 als eerste: "als we niet zeggen dat we niks gezien hebben"

Een ander scenario van 3425 zijn de letters DHBK op een telefoon (DapHne BunsKoek)


« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 09:05:35 door markboots »

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #143 Gepost op: 3-01-2014, 08:38:05 »
Hier de aannemelijke theorie dat het tweede land de Philipijnen is:

http://www.wieisdemol2014.nl/blog/tweede-land-wie-is-de-mol-2014-filipijnen


Offline mol24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #144 Gepost op: 3-01-2014, 09:11:12 »
In het molboekje stond toch de hint 'ROOD is het nieuwe GROEN'
ROOD= kleur van de afvaller.
GROEN= kleur van de mol.
Dus ik denk: Afvaller is de nieuwe mol.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #145 Gepost op: 3-01-2014, 09:15:41 »
In het molboekje stond toch de hint 'ROOD is het nieuwe GROEN'
ROOD= kleur van de afvaller.
GROEN= kleur van de mol.
Dus ik denk: Afvaller is de nieuwe mol.
Daphne dus. Komt ook bij dat Daphne de dag van haar rode scherm rode kleren aan heeft.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #146 Gepost op: 3-01-2014, 09:19:26 »
Daphne dus. Komt ook bij dat Daphne de dag van haar rode scherm rode kleren aan heeft.

Ik interpreteerde het meer als een van de kandidaten die aan het begin groen zou krijgen aan het einde rood zou krijgen.
Of had Maurice geen groen scherm aan het begin?

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #147 Gepost op: 3-01-2014, 09:27:03 »
Ik heb vannacht moeilijk kunnen slapen en heb veel over wie is de mol nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik het beginnen met een halve test en executie een verschrikkelijke en oneerlijke opdracht vind, omdat niemand nog iets gezien kan hebben, geen enkele mogelijkheid. Het wordt een gokspel en het psychische aspect verdwijnt, jammer genoeg. In seizoen 5 was natuurlijk iets soort gelijk, maar toen is er in Nederland voor vertrek nog een opdracht gespeeld. Daar is het veel beter ingevuld, dan dit jaar, waar naar mijn mening de plank volledig misgeslagen is. Is er iemand anders die dat ook zo ervoer? Ik hou van dit meesterlijke programma, maar als je kritisch kijkt, vind ik dat dit begin het spel niet ten goede heeft gedaan. Hopelijk kan ik van de rest van de serie genieten en daar heb ik in ieder geval het volste vertrouwen in!   

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #148 Gepost op: 3-01-2014, 09:28:25 »
Ik interpreteerde het meer als een van de kandidaten die aan het begin groen zou krijgen aan het einde rood zou krijgen.
Of had Maurice geen groen scherm aan het begin?
Nee, de namen die bij de 2e executie ingevoerd werden waren de namen van degenen die bij de eerste executie geen scherm hadden gezien, met Daphne en JW als uitzondering.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #149 Gepost op: 3-01-2014, 09:49:50 »
Wanneer Susan de eerste keer een groen scherm krijgt, hoor je een raar geluid. (trein of zoiets)
Ik heb dit al eerder gehoord in WIDM. Ik geloof zelfs bij een executie. (weet alleen niet wanneer).
Weet iemand dit wel?
klaar voor de strijd

Offline patrick69

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #150 Gepost op: 3-01-2014, 10:03:53 »
wel erg veel rood in alle filmpjes .....jan willem misschien

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #151 Gepost op: 3-01-2014, 10:09:57 »
In het molboekje stond toch de hint 'ROOD is het nieuwe GROEN'
ROOD= kleur van de afvaller.
GROEN= kleur van de mol.
Dus ik denk: Afvaller is de nieuwe mol.

Volgens mij was de hint 'groen is het nieuwe rood' ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 10:13:27 door miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #152 Gepost op: 3-01-2014, 10:10:43 »
Vond het een aflevering waarbij het in z'n geheel nog best moeilijk is om te peilen wie nou echt de mol is.
Ben ik de enige?

Offline jochemGrunn

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #153 Gepost op: 3-01-2014, 10:13:51 »
Ik dacht degene die bij de eerste test rood krijgt, gaat sowieso bij de tweede test groen krijgen. Door de hint rood is het nieuwe groen of andersom.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #154 Gepost op: 3-01-2014, 10:16:56 »
In het dagboek van de mol staat "maar er had best wel wat meer verdiend kunnen worden door de groepjes waar in ieder geval géén mol in zat!"
Dat  zou kunnen suggereren dat de mol in het enige duo zat dat wel geld binnenvbracht.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #155 Gepost op: 3-01-2014, 10:24:42 »
Correctie: 3e keer waren 4 brieven waarbij de laatste (of de eerste die hij net omslaat; ligt eraan hoe je het bekijkt) niet te lezen is.

Logischerwijs zou je dan zeggen: in totaal 9 brieven, dus de mol stuurt ze aan de 9 kandidaten, maar volgens mij is de naam van Sofie 2x te lezen (in 3e en 4e keer), dus is dan weer raar....

Het viel mij ook op dat Sofies brief in twee brievenbussen werd gestopt. Ik vermoed dat het om een montagefout gaat en dat er verder niets achter schuilt.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #156 Gepost op: 3-01-2014, 10:48:56 »
Hoewel het me erg lastig lijkt dit in scene te zetten of later de beelden zo te trukeren, dat dit het resultaat is, vond ik de scene bij de eerste executie erg opvallend. De meeste van jullie zullen het waarschijnlijk té opvallend vinden, ik ook eigenlijk, maar het is toch de moeite van het vermelden waard.

« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 10:51:25 door Coen »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #157 Gepost op: 3-01-2014, 11:03:25 »
Het zou ook kunnen dat de kandidaten geld kunnen veiligstellen en naar zichzelf opsturen in een aflevering waarvan ze denken dat ze er nog zijn. Hoe verder in het spel, hoe meer er bij dit bedrag wordt opgeteld, maar ben je tegen die tijd al afgevallen dan telt het niet.

En waarom zegt Art 'jij weet meer dan de rest' als Daphne haar rode scherm krijgt? Ze weet toch juist minder?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #158 Gepost op: 3-01-2014, 11:05:49 »
Of het is een finale met 4 en elke brievenbus stelt een finalist voor
#teamamaimiljaarde

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #159 Gepost op: 3-01-2014, 11:06:56 »

En waarom zegt Art 'jij weet meer dan de rest' als Daphne haar rode scherm krijgt? Ze weet toch juist minder?

Daphne weet als enige dat haar antwoorden de slechtste antwoorden waren op de eerste 10 vragen. Dat is een mooie wetenschap zo vroeg in het spel. Het geeft je namelijk wat houvast.