Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190389 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #220 Gepost op: 3-01-2014, 14:06:50 »
Ik snap die opdracht eigenlijk nog steeds niet helemaal. Als ik die laserpen zou hebben gehad, had ik één koppel uitgezocht die ik de complete code had doorgeseind. Ik kan me namelijk helemaal niet herinneren dat er randvoorwaarden aan dat spel zaten. 5 koppels en 6 minuten kan ik nog wel verklaren...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #221 Gepost op: 3-01-2014, 14:07:17 »
Ik vond 6 minuten ook wel erg kort, waarom voor dit rare getal gekozen is, is mij een raadsel. Ik zie daar verder geen aanwijzing in, maar waarschijnlijk is er gedacht hoeveel minuten per groep 1,5x4=6. Toch had dat wat mij betreft best 10 minuten mogen zijn.

3 4 2 5 6, hint naar Freek Bartels?
Zijn naam bestaat uit 5 en 7 (3+4) letters, en zijn voor- en achternaam beginnen met de 6e en 2e letter van het alfabet...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #222 Gepost op: 3-01-2014, 14:10:55 »
De omschrijving Ellis Island, Filippijnen, levert in combinatie met de tab Afbeeldingen onder google, precies zo'n postboot op als in aflevering 1. Ook de rotsformatie komt exact overeen.

Eigenlijk meer een bevestiging van wat we al wisten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #223 Gepost op: 3-01-2014, 14:15:25 »
Ik denk dat de opdracht wel in iets meer detail is uitgelegd aan de kandidaten. En dat de code dus voor de schijnwerperkandidaten van links naar rechts moest worden doorgegeven en dat zij ook in die volgorde de cijfers aan Art moesten geven.

Ergens vind ik het wel jammer dat er niet iets meer uitleg ook aan de kijkers gegeven wordt, dat gebeurde vroeger wel, met schemaatjes en plattegronden. Hier hadden ze makkelijk die skyline kunnen laten zien, dan met voice-overs (van Art of uit de biechten, als het maar duidelijk is) vertellen dat de koppels hier verspreid staan (cirkeltjes in de skyline plaatsen waar ze dan staan) en dan vertellen dat zij met hun 'schijnwerpers' hun positie moesten doorgeven en dat ze dan vervolgens een laser teruggekaatst konden verwachten.

Het hele filmische, mysterieuze is erg leuk, maar het kan ook te ver gaan.
The British are not impressed.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #224 Gepost op: 3-01-2014, 14:28:02 »
ik weet wel nog dat art zei.. het is een jaar van tegenstellingen voor de mol.. Zo had daphne dus bij de (nep) executie rood en kreeg later een groen scherm oftewel een tegenstelling...  ::vergroot:: en dan ook nog de hint rood is het nieuwe groen naja mss wel een beetje vroeg in de serie maar het is iig wat :D
Inderdaad, kan een goeie hint zijn.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #225 Gepost op: 3-01-2014, 14:30:56 »
Mij was het opgevallen dat er in het begin bij de eerste test verschillende beelden van chinese dierenriem in beeld kwamen.
In het daphne topic heb ik dit aan Daphne kunnen koppelen (beeld van os- Daphne is van het jaar van de os).

Echter kwamen ook het varken, de rat en de draak in beeld wat het voor mij minder sterk maakt.(hoewel van de andere niemand dit beeld heeft)
Nu heb ik opgezocht wat in 2013 (tijdens de opnames) het chinese sterrenbeeld was. Dat was het jaar van de slang.
Nu zijn er twee slangen in de groep (J-W en Susan).

Volgens wikipedia zijn dit mogelijke karaktereigenschappen:
Intelligent, sluw, mysterieus, actieve geest, zeer seksueel, artistiek, organisatorisch, bizar gevoel voor humor, instinctief, financieel geluk, maar ook onbetrouwbaar, niet punctueel (leven volgens het eigen klokje), jaloers, ontrouw (ook in vriendschappen

(Ik weet wel dat ze de mol niet kiezen omdat die toevallig ook in het jaar van de slang geboren is, maar als dit nu toevallig zo uitkomt, zou het wel een tip zijn. Ik heb het vermoeden dat er iets is met de chinese sterrenbeelden.)
klaar voor de strijd

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #226 Gepost op: 3-01-2014, 14:30:59 »
Ik denk dat de opdracht wel in iets meer detail is uitgelegd aan de kandidaten. En dat de code dus voor de schijnwerperkandidaten van links naar rechts moest worden doorgegeven en dat zij ook in die volgorde de cijfers aan Art moesten geven.

Ergens vind ik het wel jammer dat er niet iets meer uitleg ook aan de kijkers gegeven wordt, dat gebeurde vroeger wel, met schemaatjes en plattegronden. Hier hadden ze makkelijk die skyline kunnen laten zien, dan met voice-overs (van Art of uit de biechten, als het maar duidelijk is) vertellen dat de koppels hier verspreid staan (cirkeltjes in de skyline plaatsen waar ze dan staan) en dan vertellen dat zij met hun 'schijnwerpers' hun positie moesten doorgeven en dat ze dan vervolgens een laser teruggekaatst konden verwachten.

Het hele filmische, mysterieuze is erg leuk, maar het kan ook te ver gaan.

Ben het helemaal met je verhaal eens. Kijk, ik wil best puzzelen (graag zelfs) en er hoeven ook geen clues te worden gegeven, maar ik vind het wel jammer als een opdracht al niet eens goed wordt uitgelegd. Je kunt zo ook niet achterhalen of iemand bijvoorbeeld met opzet op de verkeerde plaats is gaan staan bij het geven van de cijfers, etc, etc.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #227 Gepost op: 3-01-2014, 14:32:21 »
Wanneer Art het woord zwarte vrijstelling zegt zie je bij iedereen een blik van verbazing of onbegrip, terwijl Owen eenstemmig knikt. Apart, alsof hij al wist van Oja, ik weet al wat dat is.

Offline PF17

  • Forumlid
Re: Wie Is ... De Mol 2014 Pool
« Reactie #228 Gepost op: 3-01-2014, 14:33:26 »
Dit vraag ik mij dus ook af... In case of dit shot uit de teaser...

Hopelijk hoort deze reactie in dit topic thuis...
Maar jou foto doet mij ergens anders naar kijken, de '280' in de doos lijkt er wel op geplakt?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 19:51:51 door PF17 »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #229 Gepost op: 3-01-2014, 14:38:49 »
Iemand bellen met Art?  ::rofl::

06-55325767
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #230 Gepost op: 3-01-2014, 14:39:28 »
Ik weet niet of hier al over nagedacht is in dit topic: Maar chinese namen van winkels die de kanidaten op moesten zoeken bij de 1e opdracht: Kunnen we daar niets mee? Is 1 van de namen te linken aan het woord mol,of de betekenis van 1 van de woorden aan 1 van de kandidaten? Op Twitter vond ik bijvoorbeeld:  MIDO=Mol is dus Owen

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #231 Gepost op: 3-01-2014, 14:41:45 »
Sorry, ik denk dat ik de pret ga bederven!

De mol is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 15:32:44 door markboots »

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #232 Gepost op: 3-01-2014, 14:43:31 »
Ik weet niet of hier al over nagedacht is in dit topic: Maar chinese namen van winkels die de kanidaten op moesten zoeken bij de 1e opdracht: Kunnen we daar niets mee? Is 1 van de namen te linken aan het woord mol,of de betekenis van 1 van de woorden aan 1 van de kandidaten? Op Twitter vond ik bijvoorbeeld:  MIDO=Mol is dus Owen

Ik heb hier ook ergens gelezen dat San Kee een anagram van Na Kees kan zijn. Daphne en Freek moesten daarheen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #233 Gepost op: 3-01-2014, 14:47:09 »
De omschrijving Ellis Island, Filippijnen, levert in combinatie met de tab Afbeeldingen onder google, precies zo'n postboot op als in aflevering 1. Ook de rotsformatie komt exact overeen.

Eigenlijk meer een bevestiging van wat we al wisten.
Yep! 3 jaar terug ben ik zelf nog op dat eiland geweest ;-)

Ik heb geen trailers of iets gezien, maar ik zag wel ergens een plaatje opduiken van een paardenkar. Ik weet 100% zeker dat dat Calle Crisolongo in Vigan was. Rechts in beeld passeert de wagen K.A'S Souvenir Shop en iets verderop aan de linkerkant zit EVERICH Antique Shop. Google maar eens op "Calle Crisolongo".

Hoewel de Filippijnen tot ongeveer 1900 Spaans zijn geweest (zie je vooral in Vigan terug in o.a. straatnamen, bebouwing en paardenkarren), is het in feite tot een paar decennia terug een Amerikaans militair bolwerk geweest. Dat er nog Amerikaanse brievenbussen rondslingeren is dus niet zo vreemd.

Wanneer zijn de opnames eigenlijk gemaakt?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #234 Gepost op: 3-01-2014, 14:57:29 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, ik ga niet 13 pagina's helemaal teruglezen sorry!
Maar Susan en Jennifer zijn de enigste die geld binnen hebben gehaald. Een mol doet op het begin wel mee toch? om de verdenking van zich af te halen. Er zijn eigenlijk maar weinig mollen die METEEN de aanval kozen (kim). Bovendien zie je susan en jennifer bij dat cafe wat ze moeten hebben lopen, en zie je Susan heel erg naar rechts lopen in de hoop dat het cafeetje niet gezien word. En daarna maakt ze een schijnbeweging, samen met Jennifer. Daarna hebebn ze het wel gezien. Ik denk dat de mol hier geld heeft gepakt, het was ZO"n moeilijke opdracht dat de kans zo groot was dat iedereen er wel was, maar zonder geld

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #235 Gepost op: 3-01-2014, 15:00:25 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zou het zo makkelijk zijn? En zo zichtbaar in beeld
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 15:20:07 door Dolfie, Reden: In spoiler geplaatst »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #236 Gepost op: 3-01-2014, 15:01:21 »
Wat mij nog meer opviel (los van al het andere wat mij opviel en wat hier al genoemd is)is het volgende:

De aflevering heet 'schijnbeweging'. Dit natuurlijk door het 'bewegen' in het schijnen van de lampen.
Team Owen en Sophie hadden het idee om 'O' en 'S' te 'schrijven' in de lucht. Dit kan van 'Owen' en 'Sophie' zijn, wat ze zelf beweerden, maar mijn gedachte ging toch naar 'Owen Schumacher'. Dit met het feit dat er (zoals markboots dat op pagina 8 liet zien) nummer 3 op de paal stond en 04:25 op de teller..

Verder zei Freek in de tweede executie precies dezelfde zin als Tygo in de eerste: "Het moet maar..".

Misschien is dit wel te ver gezocht, hoor!

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #237 Gepost op: 3-01-2014, 15:02:40 »
Maar zei Sofie niet dat het haar idee was om de S en de O te schrijven?

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #238 Gepost op: 3-01-2014, 15:04:40 »
Zou het zo makkelijk zijn? En zo zichtbaar in beeld
kijk het maar na, ik heb de tijden erbij gezet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #239 Gepost op: 3-01-2014, 15:13:02 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Om even de hint die hierboven gevonden werd te verduidelijken. Is dit MOL in spiegelschrift of niet?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 15:20:35 door Dolfie, Reden: In spoiler geplaatst »