Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190434 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #280 Gepost op: 3-01-2014, 18:54:04 »
De genen die nu voor mij afvallen als potentiële mol zijn.

jan-willem, daphne, tygo, freek, owen, jennifer

Offline mollema

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #281 Gepost op: 3-01-2014, 19:16:48 »
Oké... Een aantal ideeën van mijn hand. (misschien val ik in herhaling, maar wie weet brengt het iemand op geniale ideeën)

Brieven
Allereerst de briefbezorging is 17 dagen na het begin van de opnames, is dit de finale of 1 aflevering daarvoor??? Als het één aflevering ervoor is klopt het aantal bezorgadressen met het aantal deelnemers dat er dan nog is.

9 brieven verdeeld over 4 brievenbussen op 4 eilanden. Brieven zijn geadresseerd aan deelnemers, in verschillende handschriften. Schrijven de deelnemers aan zichzelf?
Waarom 9? Is de brief van de mol er niet bij? Of is de brief van de eerste afvaller er niet bij? Aangezien wij geen brieven verzonden hebben zien worden in aflevering 1. Bovendien laat het vooruitblik ons zien dat er een manier zal zijn om geld 'veilig te stellen.' Zullen de deelnemers geld in een envelop moeten doen en opsturen en zo het geld 'veilig stellen?' Ook het feit dat Art het geld niet aan één penningmeester geeft, lijkt hierbij ook een hint in de richting dat het geld verdeeld wordt over de deelnemers. Bovendien heeft Art het over: kijken in de toekomst... Moeten de deelnemers wellicht het geld adresseren aan diegenen waarvan ze denken dat die er na 17 dagen nog over zijn???

1e brievenbus: 1 brieven
2e brievenbus: 2 brieven
3e brievenbus: 4 brieven (waaronder de brief geadresseerd aan Freek)
4e brievenbus: 2 brieven

Chinese astrologie
Verder: vlak voor test 1 van 2 zien we voordat Sophie in beeld komt 4 dieren:
Varken, rat, tijger, os

4 dieren afkomstig uit de chinese astrologie. Ook 4 dieren die naast elkaar staan in de chinese dierenriem! Bovendien corresponderen deze dieren met jaartallen... En getallen, daar zijn molloten dol op! Hmm, hier is vast wel een mooie theorie over te bedenken, dacht ik zo!

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #282 Gepost op: 3-01-2014, 19:19:42 »
Oké... Een aantal ideeën van mijn hand. (misschien val ik in herhaling, maar wie weet brengt het iemand op geniale ideeën)

Brieven
Allereerst de briefbezorging is 17 dagen na het begin van de opnames, is dit de finale of 1 aflevering daarvoor??? Als het één aflevering ervoor is klopt het aantal bezorgadressen met het aantal deelnemers dat er dan nog is.

9 brieven verdeeld over 4 brievenbussen op 4 eilanden. Brieven zijn geadresseerd aan deelnemers, in verschillende handschriften. Schrijven de deelnemers aan zichzelf?
Waarom 9? Is de brief van de mol er niet bij? Of is de brief van de eerste afvaller er niet bij? Aangezien wij geen brieven verzonden hebben zien worden in aflevering 1. Bovendien laat het vooruitblik ons zien dat er een manier zal zijn om geld 'veilig te stellen.' Zullen de deelnemers geld in een envelop moeten doen en opsturen en zo het geld 'veilig stellen?' Ook het feit dat Art het geld niet aan één penningmeester geeft, lijkt hierbij ook een hint in de richting dat het geld verdeeld wordt over de deelnemers. Bovendien heeft Art het over: kijken in de toekomst... Moeten de deelnemers wellicht het geld adresseren aan diegenen waarvan ze denken dat die er na 17 dagen nog over zijn???

1e brievenbus: 1 brieven
2e brievenbus: 2 brieven
3e brievenbus: 4 brieven (waaronder de brief geadresseerd aan Freek)
4e brievenbus: 2 brieven


Ik kijk uit naar jullie reacties!

Ik heb mijn idee hierover gepost in het topic [THEORIE] Post (http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51340.msg1636623#msg1636623). Het komt een beetje bij jouw idee in de buurt.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 19:21:23 door tumtum »

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #283 Gepost op: 3-01-2014, 19:20:03 »
Ik twijfel tussen Jan-Willem en Owen. Owen vind ik te opvallend om de mol te kunnen zijn. Wellicht een drogreden, maar ik denk niet dat de avro voor zo'n karikatuur kiest.

Wat me opvalt is dat Jan-Willem groen met blauw draagt en dat de presentator dat ook doet en hij eerder de mol is geweest. Deze kleurencombinatie komt terug bij een gebouw met de lichtopdrachten (overduidelijk) en ook achter de 'Henry V' auto daar staan blauw met groene kratten. Verder maakt Owen 1 keer de schijnbeweging bij de executievragen en Jan Willem zowel bij de eerste als tweede test. Verder viel mij dit op:

Zou dit betekenen dat Owen de mol is? Omdat hij links loopt voor de kijker en Tycho rechts?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #284 Gepost op: 3-01-2014, 19:22:21 »
Wat me opvalt is dat Jan-Willem groen met blauw draagt en dat de presentator dat ook doet en hij eerder de mol is geweest.

Huh? ;-)

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #285 Gepost op: 3-01-2014, 19:24:52 »
Huh? ;-)

Ja daar ging ik behoorlijk de mist mee in. Iemand wees me daar net ook op, bedankt ;) Excuses. Neemt niet weg dat het wel opvallend is dat de kleurencombinatie zo vaak terugkomt vind ik.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #286 Gepost op: 3-01-2014, 19:28:57 »
Oké... Een aantal ideeën van mijn hand. (misschien val ik in herhaling, maar wie weet brengt het iemand op geniale ideeën)

Brieven
Allereerst de briefbezorging is 17 dagen na het begin van de opnames, is dit de finale of 1 aflevering daarvoor??? Als het één aflevering ervoor is klopt het aantal bezorgadressen met het aantal deelnemers dat er dan nog is.

9 brieven verdeeld over 4 brievenbussen op 4 eilanden. Brieven zijn geadresseerd aan deelnemers, in verschillende handschriften. Schrijven de deelnemers aan zichzelf?
Waarom 9? Is de brief van de mol er niet bij? Of is de brief van de eerste afvaller er niet bij? Aangezien wij geen brieven verzonden hebben zien worden in aflevering 1. Bovendien laat het vooruitblik ons zien dat er een manier zal zijn om geld 'veilig te stellen.' Zullen de deelnemers geld in een envelop moeten doen en opsturen en zo het geld 'veilig stellen?' Ook het feit dat Art het geld niet aan één penningmeester geeft, lijkt hierbij ook een hint in de richting dat het geld verdeeld wordt over de deelnemers. Bovendien heeft Art het over: kijken in de toekomst... Moeten de deelnemers wellicht het geld adresseren aan diegenen waarvan ze denken dat die er na 17 dagen nog over zijn???

1e brievenbus: 1 brieven
2e brievenbus: 2 brieven
3e brievenbus: 4 brieven (waaronder de brief geadresseerd aan Freek)
4e brievenbus: 2 brieven

Chinese astrologie
Verder: vlak voor test 1 van 2 zien we voordat Sophie in beeld komt 4 dieren:
Varken, rat, tijger, os

4 dieren afkomstig uit de chinese astrologie. Ook 4 dieren die naast elkaar staan in de chinese dierenriem! Bovendien corresponderen deze dieren met jaartallen... En getallen, daar zijn molloten dol op! Hmm, hier is vast wel een mooie theorie over te bedenken, dacht ik zo!

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Ik heb ook al eerder gepost hier dat die dieren opvallen. Verder is er maar één iemand die bij deze dieren past en dat is Daphne (os). De andere drie dieren hebben geen overeenstemmende kandidaten.

Verder kan het ook zijn dat het eventueel een hint is naar de het huidige jaar (slang). Dat past bij Susan of J-W
klaar voor de strijd

Offline Femke046

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #287 Gepost op: 3-01-2014, 19:32:57 »
Het valt me net op bij het terugkijken van de aflevering dat volgens mij alleen Susan en Jennifer een straatnaam gegeven krijgen in de 1e opdracht... Ze praten over 'n straatnaam die ze al snel vinden.
Heb de rest van de koppels niet over een straatnaam gehoord.  ???

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #288 Gepost op: 3-01-2014, 19:35:56 »
Trouwens, 3 minuut 10 en 3 minuut 12. Daarbij komt 2 keer vliegensvlug een aanplakbiljet van een persoon waarop staat: wanted €2500. Zou de mol ergens 2500 euro verspillen? Dit kan geen toeval zijn? Of is dit van een eerdere serie?


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #289 Gepost op: 3-01-2014, 19:40:49 »
Trouwens, 3 minuut 10 en 3 minuut 12. Daarbij komt 2 keer vliegensvlug een aanplakbiljet van een persoon waarop staat: wanted €2500. Zou de mol ergens 2500 euro verspillen? Dit kan geen toeval zijn? Of is dit van een eerdere serie?



Zou't niet gewoon een opdracht zijn waarin de kandidaten 2500 euro kunnen winnen door een bepaald persoon op te sporen?

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #290 Gepost op: 3-01-2014, 19:43:35 »
Waar wordt trouwens gezegd dat het vier verschillende brievenbussen zijn?

Offline Molsve

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #291 Gepost op: 3-01-2014, 19:55:19 »
Zou't niet gewoon een opdracht zijn waarin de kandidaten 2500 euro kunnen winnen door een bepaald persoon op te sporen?

Zou ook kunnen inderdaad  :-\\

Offline poedersuiker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #292 Gepost op: 3-01-2014, 20:04:57 »
Ik heb de foto lichter gemaakt en even terug gekeken of iemand een trouw ring draagt.
Op 42:51 zie ik dat JW een trouwring draagt.  ::oink::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #293 Gepost op: 3-01-2014, 20:27:28 »
______________________________________
Wat jammer voor Ewout dat hij niet in dit seizoen zat. Dan had hij wél meteen juist gezeten in opdracht 1, voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 20:33:53 door JPMoL »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #294 Gepost op: 3-01-2014, 20:32:22 »
Tygo ook ...

Die twee hadden ook wel echt een sleutelfunctie in die opdracht en zo veel mogelijkheid om te mollen! Ik denk dat we Tygo en Freek toch een beetje in de gaten moeten houden de komende tijd...
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline dushi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #295 Gepost op: 3-01-2014, 20:47:02 »
Er is echt iets met ROOD deze aflevering: de rode versierselen aan de boot in de eerste minuten, de opmerking over het rode shirt van daphne, het extra rode scherm, en als je erop gaat letten zit er heel veel rood in deze aflevering. Word ik nu al paranoia? Haha!

Offline KoenMolloot

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #296 Gepost op: 3-01-2014, 20:48:47 »
Tygo is wel de enige die een zonnebril opzet in de leader. een blinde draagt altijd een zonnebril en is een mol niet blind?  :o

Dat had ik ook gezien, was opvallen maar ik denk toch dat het Susan is. Ik denk dat ik al in een tunnelvisie zit  8)

Offline KoenMolloot

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #297 Gepost op: 3-01-2014, 20:49:35 »
Er is echt iets met ROOD deze aflevering: de rode versierselen aan de boot in de eerste minuten, de opmerking over het rode shirt van daphne, het extra rode scherm, en als je erop gaat letten zit er heel veel rood in deze aflevering. Word ik nu al paranoia? Haha!

Viel mij ook op ??? ???

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #298 Gepost op: 3-01-2014, 20:54:57 »
De volgorde van de kandidaten bij deze testvraag viel mij op.
Iemand enig idee wat hier van te maken?

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #299 Gepost op: 3-01-2014, 20:57:49 »
De volgorde van de kandidaten bij deze testvraag viel mij op.
Iemand enig idee wat hier van te maken?
Jazeker...
Alfabetische volgorde..
Alleen kloppen jan willen en jennifer niet...!