Oké... Een aantal ideeën van mijn hand. (misschien val ik in herhaling, maar wie weet brengt het iemand op geniale ideeën)
Brieven
Allereerst de briefbezorging is 17 dagen na het begin van de opnames, is dit de finale of 1 aflevering daarvoor??? Als het één aflevering ervoor is klopt het aantal bezorgadressen met het aantal deelnemers dat er dan nog is.
9 brieven verdeeld over 4 brievenbussen op 4 eilanden. Brieven zijn geadresseerd aan deelnemers, in verschillende handschriften. Schrijven de deelnemers aan zichzelf?
Waarom 9? Is de brief van de mol er niet bij? Of is de brief van de eerste afvaller er niet bij? Aangezien wij geen brieven verzonden hebben zien worden in aflevering 1. Bovendien laat het vooruitblik ons zien dat er een manier zal zijn om geld 'veilig te stellen.' Zullen de deelnemers geld in een envelop moeten doen en opsturen en zo het geld 'veilig stellen?' Ook het feit dat Art het geld niet aan één penningmeester geeft, lijkt hierbij ook een hint in de richting dat het geld verdeeld wordt over de deelnemers. Bovendien heeft Art het over: kijken in de toekomst... Moeten de deelnemers wellicht het geld adresseren aan diegenen waarvan ze denken dat die er na 17 dagen nog over zijn???
1e brievenbus: 1 brieven
2e brievenbus: 2 brieven
3e brievenbus: 4 brieven (waaronder de brief geadresseerd aan Freek)
4e brievenbus: 2 brieven
Chinese astrologie
Verder: vlak voor test 1 van 2 zien we voordat Sophie in beeld komt 4 dieren:
Varken, rat, tijger, os
4 dieren afkomstig uit de chinese astrologie. Ook 4 dieren die naast elkaar staan in de chinese dierenriem! Bovendien corresponderen deze dieren met jaartallen... En getallen, daar zijn molloten dol op! Hmm, hier is vast wel een mooie theorie over te bedenken, dacht ik zo!
Ik kijk uit naar jullie reacties!