Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190386 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #420 Gepost op: 4-01-2014, 20:46:14 »
Anderzijds zou de Mol natuurlijk niet snel veel geld 'verliezen' omdat ie dan teveel opvalt.

Dat is geen argument, want de Mol kan makkelijk acht afleveringen lang braaf op het geld passen om dan in de negende aflevering het geld voor een groot deel over zee weg te laten waaien...

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #421 Gepost op: 4-01-2014, 20:47:22 »
Minpuntje aan deze theorie is meteen wel: waarom zou je geld naar een andere kandidaat sturen. Als jij er tegen die tijd toch niet meer in zit, waarom zou je dat geld dan per se veilig willen stellen. Het zou dus logischer zijn zelf het geld te behouden of het naar jezelf te sturen.

Ik ben heel benieuwd of ik een beetje in de buurt zit :-)

Simpelweg omdat de spelregels verbieden het naar jezelf te sturen.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #422 Gepost op: 4-01-2014, 20:51:05 »
Minpuntje aan deze theorie is meteen wel: waarom zou je geld naar een andere kandidaat sturen.
We hebben geen idee. Misschien wordt het dan wel verdubbeld, weten wij veel. Misschien even volgende week afwachten om te zien wat het echt is. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #423 Gepost op: 4-01-2014, 20:58:54 »
Simpelweg omdat de spelregels verbieden het naar jezelf te sturen.

groet,
Tunnelgraver

Dat zou kunnen, maar dan zou je het zelf bij je kunnen houden (niet opsturen) ... tenzij dat natuurlijk ook niet mag (opsturen verplicht) ... maar dat zou het wel weer een beetje te geforceerd en ingewikkeld maken. Gelukkig is uit het verleden nog al eens gebleken dat Molkandidaten niet altijd rationele of statistisch slimme keuzes maken :-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #424 Gepost op: 4-01-2014, 20:59:55 »
We hebben geen idee. Misschien wordt het dan wel verdubbeld, weten wij veel. Misschien even volgende week afwachten om te zien wat het echt is. ;)

Inderdaad, verwacht er veel van, ben nu bang dat 't een beetje tegenvalt :-)

Offline Mollania

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #425 Gepost op: 4-01-2014, 21:03:04 »
Goedenavond "Molloten",

Dit viel mij op tijdens opdracht 2:
De opdracht is klaar en Sofie en Owen hebben niks gezien.
Owen zegt: "Zullen we maar zeggen dat we iets gezien hebben". Zo komen ze tot het besluit om 0 of O en 1 te zeggen. Later, als de kandidaten weer bij elkaar komen moeten ze zeggen wat/welk getal ze gezien hebben. Sofie en owen geven hier het getal 0, ik weet niet wie van de 2 tot dat besluit gekomen is moet het nog ff terugkijken. Wie ziet er niets/nul? Juist, een mol.

Ook is er al eerder in dit topic opgemerkt dat er een 3 op een pilaar staat bij de locatie van Sofie en Owen tijdens de 2e opdracht. Die 3 +  die0/O en die 1 = 301 = MOL

Ik weet dus niet of het op Sofie of Owen slaat.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #426 Gepost op: 4-01-2014, 21:06:38 »
Goedenavond "Molloten",

Dit viel mij op tijdens opdracht 2:
De opdracht is klaar en Sofie en Owen hebben niks gezien.
Owen zegt: "Zullen we maar zeggen dat we iets gezien hebben". Zo komen ze tot het besluit om 0 of O en 1 te zeggen. Later, als de kandidaten weer bij elkaar komen moeten ze zeggen wat/welk getal ze gezien hebben. Sofie en owen geven hier het getal 0, ik weet niet wie van de 2 tot dat besluit gekomen is moet het nog ff terugkijken. Wie ziet er niets/nul? Juist, een mol.

Ook is er al eerder in dit topic opgemerkt dat er een 3 op een pilaar staat bij de locatie van Sofie en Owen tijdens de 2e opdracht. Die 3 +  die0/O en die 1 = 301 = MOL

Ik weet dus niet of het op Sofie of Owen slaat.



ze zeiden een O of een E en de O kan dan ook weer een 0 zijn.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mollania

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #427 Gepost op: 4-01-2014, 21:11:44 »

ze zeiden een O of een E en de O kan dan ook weer een 0 zijn.

Aha, verkeerd verstaan dus...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #428 Gepost op: 4-01-2014, 21:26:00 »
192.1 is wellicht een radiofrekwentie? Wie weet welke zender hier op zit? Kunnen we Sofie of Jan-Willem hiermee in verband brengen?

groet,
Tunnegraver

Dit is iets uit mijn jeugd :
(jingle) : "192, een goed idee, luister mee naar Veronica!"
Daar zat radio Veronica vroeger dus op. Maar of dat met 1 van de kandidaten iets te maken heeft, geen idee?

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #429 Gepost op: 4-01-2014, 21:40:23 »
Maar ik vond het wel verdacht dat Owen zei "laten we maar doen alsof we iets gezien hebben". Nu is dat ook een typische manier om jezelf verdacht te maken, maar toch...

Offline Mike2300

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #430 Gepost op: 4-01-2014, 21:41:10 »
Hier is nog een hint die op Owen slaat,
9+6=15, de 15e letter in het alfabet is de O,
5+6=11, de 11e letter is een K
Toen zag je een 5 dat is de letter E en je zag nog een 6 dat is de  F
Hiervan kan je KOEF(noen) maken.
In opdracht 2 zagen we de letters 3, 4, 2, 5 wat bij elkaar 14 is,
De 14e letter is een N.
Net deze 5 letters kan je het woord KOEFNOEN maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #431 Gepost op: 4-01-2014, 21:52:54 »
Dit is iets uit mijn jeugd :
(jingle) : "192, een goed idee, luister mee naar Veronica!"
Daar zat radio Veronica vroeger dus op. Maar of dat met 1 van de kandidaten iets te maken heeft, geen idee?

Oke. Veronica heeft niets van doen met de Avro, dus kan het niet betekenen dat er om 8:15 uur iets op die zender te horen is.
Maar wellicht heeft een van de kandidaten wél een verleden met Veronica?
Gezien haar leeftijd zou dat dan Susan moeten zijn (die er overigens veel jonger uitziet dan ze is).

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #432 Gepost op: 4-01-2014, 21:54:52 »
Op WIDM.nl is er nog eentje die die hint heeft uitgedokterd over

1841
625
am 8:15
1921

ik zit mission impossible te kijken, dus heb het nog niet goed bekeken, maar heb het gevoel dat ie op de een of andere manier bewust de m overslaat om hem later nog eens te gebruiken. maar misschien iemand anders die in de leader kan kijken of iets dat gerechtvaardigd?

kijk hier

Offline MolBoek

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #433 Gepost op: 4-01-2014, 21:55:52 »
Freek zit hoe dan ook tot in de Filipijnen in de serie, want, als hij geld naar zichzelf stuurt doet hij dat vanaf de filipijnen (Postzegeltheorie), en als iemand anders hem geld zou sturen, is dat ook vanaf de Filipijnen. Je zou immers geen geld sturen naar iemand die op moment van sturen niet meer in het spel zit, dus is hij er Sowieso nog...  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 22:01:16 door MolBoek »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #434 Gepost op: 4-01-2014, 22:03:00 »
Freek zit hoe dan ook tot in de Filipijnen in de serie, want, als hij geld naar zichzelf stuurt doet hij dat vanaf de filipijnen (Postzegeltheorie), en als iemand anders hem geld zou sturen, is dat ook vanaf de Filipijnen. Je zou immers geen geld sturen naar iemand die op moment van sturen niet meer in het spel zit, dus is hij er Sowieso nog...  ;D
das een hele goeie...maarja...wanneer gaan ze daar de filistijnen...eh..filipijnen?

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #435 Gepost op: 4-01-2014, 22:05:18 »
Op WIDM.nl is er nog eentje die die hint heeft uitgedokterd over

1841
625
am 8:15
1921

ik zit mission impossible te kijken, dus heb het nog niet goed bekeken, maar heb het gevoel dat ie op de een of andere manier bewust de m overslaat om hem later nog eens te gebruiken. maar misschien iemand anders die in de leader kan kijken of iets dat gerechtvaardigd?

kijk hier


WAUW!  ::ok:: Wat een hint, lijkt een beetje op,de priesterhint... Aaf wordt ook verdacht  ;D

Offline MolBoek

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #436 Gepost op: 4-01-2014, 22:09:07 »
Op WIDM.nl is er nog eentje die die hint heeft uitgedokterd over

1841
625
am 8:15
1921

ik zit mission impossible te kijken, dus heb het nog niet goed bekeken, maar heb het gevoel dat ie op de een of andere manier bewust de m overslaat om hem later nog eens te gebruiken. maar misschien iemand anders die in de leader kan kijken of iets dat gerechtvaardigd?

kijk hier

Er zit niet veel logica in het optellen en "Lezen" Van de cijfers, op deze manier kun je van alles wel iets maken. Bij de priesterhint vorig jaar ging het echt over de eerste letter van de zin iedere keer. dus zat er een bepaalde logica achter.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #437 Gepost op: 4-01-2014, 22:21:05 »
Over die postzegels: zou de productie die er gewoon niet ter plekke opgeplakt hebben omdat men vond dat het er dan wat realistischer uit ziet. En ter plekke (ten tijde van aflevering 9) waren vast alleen Filipijnse postzegels beschikbaar :-)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #438 Gepost op: 4-01-2014, 22:21:22 »
Er zit niet veel logica in het optellen en "Lezen" Van de cijfers, op deze manier kun je van alles wel iets maken. Bij de priesterhint vorig jaar ging het echt over de eerste letter van de zin iedere keer. dus zat er een bepaalde logica achter.
Ik daag je uit er "Owen is de mol" er van te maken ;) of een andere deelnemer... maar goed. ik had het ook nog niet goed bekeken.

Ik ga er w van uit dat als je een hint niet vindt kunnen je hem moet kunnen ontkrachten en iedere bewering die je daarbij geeft waar kunt maken.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 22:24:10 door SomeOne_01 »

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #439 Gepost op: 4-01-2014, 22:30:24 »
Op de Kandidaten-pagina viel me net iets op: op de profielfoto van maar liefst 4 kandidaten zien we heel duidelijk ergens een rood licht:

- Daphne
- Freek
- Owen
- Tygo

Op de foto van Jennifer zien we dan weer een rood STOP-bord. Ook bij Aaf en Sofie vinden we rode elementen terug (akkoord, minder duidelijk). Geen idee of het wat betekent, het viel me gewoon op, vooral die rode lichten.