Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190368 keer)

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #500 Gepost op: 5-01-2014, 18:26:11 »
Maar dan is het wel buitengewoon toevallig dat Freek en Daphne juist dáár gaan staan overleggen, vind je niet..?

Het kan inderdaad een shot van voor de opdracht zijn, maar zoals je zegt, toevallig dat Freek en Daphne daar staan.
Ik heb overigens nog 2 shots, waarbij nog 2 enveloppen te zien zijn.

Het zullen allemaal shots van voor de opname zijn, toch vreemd om die er zomaar even doorheen te gooien. Het gebeurde op 25:15. 8 beelden in nog geen 1,5 seconde.

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #501 Gepost op: 5-01-2014, 18:27:01 »
Wie zegt er: "Ik weet niet waar je het over hebt"?

Dat zei de Chinees waaraan ze de weg vroegen.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #502 Gepost op: 5-01-2014, 18:36:37 »
Maar het is toch duidelijk dat dat niet Groenteboer San Kee is? We hebben van die desbetreffende winkel een shot gezien.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #503 Gepost op: 5-01-2014, 18:37:34 »
Het kan inderdaad een shot van voor de opdracht zijn, maar zoals je zegt, toevallig dat Freek en Daphne daar staan.
Ik heb overigens nog 2 shots, waarbij nog 2 enveloppen te zien zijn.

Het zullen allemaal shots van voor de opname zijn, toch vreemd om die er zomaar even doorheen te gooien. Het gebeurde op 25:15. 8 beelden in nog geen 1,5 seconde.

Stel nou dat je in eerste instantie wél gelijk had (stonden te slapen en er liggen wel 5 enveloppen). Hoe los je het "enveloppenprobleem zoals eerder door mij genoemd dan op?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #504 Gepost op: 5-01-2014, 18:41:22 »
Maar het is toch duidelijk dat dat niet Groenteboer San Kee is? We hebben van die desbetreffende winkel een shot gezien.

Ook dat. Was inderdaad niet de juiste locatie + ieder groepje had een ander soort winkel waar ze heen moesten

Enige oplossing zou dan zijn "bonusenveloppen", maar dat zouden er dan wel veel zijn (en allemaal op 1 locatie), terwijl er naar mijn weten niet eens gehint is op extratjes(zoiets als "maar houdt onderweg je ogen goed open").

Vind het overigens wél heel knap dat dat shot (en kennelijk nog 2 andere) gevonden is!! Dus  ::ok:: markboots

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #505 Gepost op: 5-01-2014, 18:43:50 »
Om even de vijf enveloppen theorie te ontkrachten. Hierbij nog een shot (appels weer naast die citroenen? + het overeenkomende bordje) van diezelfde groenteboer, maar nu met één envelop. Lijkt erop dat die vijf enveloppen er dus zijn neergelegd voordat de opdracht van start ging, maar dat ze hier wel één envelop van hebben laten liggen. Opvallend dus dat Freek en Daphne hiervan niets hebben meegekregen.

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #506 Gepost op: 5-01-2014, 18:44:31 »
Had ik dat ook al niet op pagina 17 vermeld van dit topic. Alleen niet met plaatjes.
Het zou me niet verbazen als er meerdere enveloppen in het spel zaten.


Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #507 Gepost op: 5-01-2014, 18:44:48 »
Dus jij gelooft in minimaal 6 - 10 enveloppen in dit spel?

Nee, dat denk ik niet per se. Wel vind ik het, ervan uitgaande dat die enveloppen er niet meer liggen, erg toevallig dat ze uitgerekend op die plek staan. Ik kan me niet herinneren dat Art specifiek zei dat er vijf enveloppen in het spel waren, maar als dat wel zo is, blijkt dit allemaal stom toeval.

Edit: kijk eens aan Melvin, je bevestigt nu dat er wel degelijk een envelop lag! Wijst dit er dan misschien op dat Freek of Daphne de ander afleidde van de envelop en dat een van hen de Mol dan is?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 18:47:26 door JurriaanH »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #508 Gepost op: 5-01-2014, 18:46:57 »
Zo te zien begonnen ze de opdracht in de buurt van een fruithandelaar, dus kan heel goed zijn dat dat gewoon het beginpunt is. Dan is het wel zo handig voor de crew om, als ze daar toch staan voor ze de kandidaten erbij halen meteen even die shotjes te draaien. Als de opdracht eenmaal bezig is hebben ze daar geen tijd meer voor en na de opdracht moeten ze zich klaar maken voor de rest van de dag, dus is er ook geen tijd meer.

Bovendien zijn gevonden enveloppen dan ook al opengescheurd, dus die kan je dan niet meer gebruiken.
The British are not impressed.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #509 Gepost op: 5-01-2014, 18:47:30 »
Om even de vijf enveloppen theorie te ontkrachten. Hierbij nog een shot (appels weer naast die citroenen? + het overeenkomende bordje) van diezelfde groenteboer, maar nu met één envelop. Lijkt erop dat die vijf enveloppen er dus zijn neergelegd voordat de opdracht van start ging, maar dat ze hier wel één envelop van hebben laten liggen. Opvallend dus dat Freek en Daphne hiervan niets hebben meegekregen.

Dan nog: die groentenkraam was niet de juiste locatie en er is niet eens gehint op extra's die te verdienen zouden zijn in de opdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #510 Gepost op: 5-01-2014, 18:49:05 »
Nee, dat denk ik niet per se. Wel vind ik het, ervan uitgaande dat die enveloppen er niet meer liggen, erg toevallig dat ze uitgerekend op die plek staan. Ik kan me niet herinneren dat Art specifiek zei dat er vijf enveloppen in het spel waren, maar als dat wel zo is, blijkt dit allemaal stom toeval.

Edit: kijk eens aan Melvin, je bevestigt nu dat er wel degelijk een envelop lag! Wijst dit er dan misschien op dat Freek of Daphne de ander afleidde van de envelop en dat een van hen de Mol dan is?

N.a.v. de edit: Zie mijn post boven deze (anders val ik in herhaling)  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 18:52:15 door Whiskers »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #511 Gepost op: 5-01-2014, 18:52:12 »
Sfeershotjes inderdaad. En ze hebben zich lekker uitgeleefd. Ook de fotograaf. Afkomstig van de perssite van de AVRO:

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #512 Gepost op: 5-01-2014, 18:53:46 »
Oké Heinz, duidelijk: dat ontkracht de hele theorie. Mooie plaatjes, maar meer is het dus niet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #513 Gepost op: 5-01-2014, 19:33:08 »
Sfeershotjes inderdaad. En ze hebben zich lekker uitgeleefd. Ook de fotograaf. Afkomstig van de perssite van de AVRO:

Ah, mooi. Mijns inziens definitieve bevestiging (naast logica), dat er idd niks achter gezocht moet worden.

Maar nogmaals: op zich wel heel knap gevonden  ::ok::

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #514 Gepost op: 5-01-2014, 19:35:27 »
Dat ontkracht inderdaad mijn verhaal. Ik vond het zelf ook erg onwerkelijk, maar moest het toch even kwijt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #515 Gepost op: 5-01-2014, 19:38:28 »
Dat ontkracht inderdaad mijn verhaal. Ik vond het zelf ook erg onwerkelijk, maar moest het toch even kwijt.

Gewoon blijven speuren hoor, laat je niet ontmoedigen  ::ok::

Offline wiebe98

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #516 Gepost op: 5-01-2014, 19:46:31 »
ß
Hebben nog meer mensen op de achtergrond een nummerbord zien staan met daarop Henry V. Iemand enig idee wat die zou kunnen betekenen?


op een ander topic las ik dat henry.v een vriend was van een van de vrouwlijke kandidaten, wie weet ik niet meer precies.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #517 Gepost op: 5-01-2014, 19:46:50 »
Is hier al gemeld de tweet van @Ikbendemol op twitter?

Namelijk "Verdiep je dit weekend in 粵劇. #widm'

粵劇 = Opera

Oftewel: Verdiep je dit weekend in opera

Kunnen we hier wat mee?

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #518 Gepost op: 5-01-2014, 19:50:45 »
Is hier al gemeld de tweet van @Ikbendemol op twitter?

Namelijk "Verdiep je dit weekend in 粵劇. #widm'

粵劇 = Opera

Oftewel: Verdiep je dit weekend in opera

Kunnen we hier wat mee?

Wordt dat 'toneelspel' uit de promo voor aflevering twee misschien een opera?

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #519 Gepost op: 5-01-2014, 19:50:56 »
Is hier al gemeld de tweet van @Ikbendemol op twitter?

Namelijk "Verdiep je dit weekend in 粵劇. #widm'

粵劇 = Opera

Oftewel: Verdiep je dit weekend in opera

Kunnen we hier wat mee?

Bijvoorbeeld Freek Bartels