Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190285 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #560 Gepost op: 6-01-2014, 13:40:15 »
Toch wel "toevallig" dat die foto op 15 juni 2013 is geüpload: https://picasaweb.google.com/lh/photo/2UimKZqHVGGoyp9Bmuki1tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?full-exif=true

Maar als ik kijk in zijn album met andere kentekenplaten van Hong Kong zitten er heel veel tussen zonder cijfer.
Toch denk ik dat ze op de één of andere manier achter het bestaan van dat kenteken zijn gekomen (of wel opzet).
Ik geloof niet dat het puur toeval is dat die auto daar stond (zie mijn reactie in het topic van Freek

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51208.msg1638601#msg1638601)
als jij 4 hints kan vinden met een nummerplaat en ze verwijzen allemaal naar Freek, dan ben je waarschijnlijk in een tunnelvisie gevallen. en als een ander al hints kan vinden naar Jennifer vind ik dit al helemaal een zwakke hint.

daarbij. hoe toevallig?? ze gaan 3 keer naar de bestemming vooraf aan de laatste keer met kandidaten en opnamen. een gebied ongeveer net zo groot als de veluwe waarvan een groot gedeelte druk bebouwd gebied is...en dan een moving target? ik denk dat als je gaat berekenen hoe groot de kans is dat je die auto daar toevallig tegenkomt en dan nog gaat uitvogelen wie de eigenaar is om te vragen of je zijn auto mag gebruiken voor een gameshow...dat die kans dan wel heel klein is. daarbij 15 juni is de datum waarop de foto is genomen, 30 juni is de datum waarop de foto is geupload. de foto is verkregen dankzij ene ed. die ed heeft wel meer foto's gemaakt, waaronder in september.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #561 Gepost op: 6-01-2014, 13:41:09 »
dat is dus NIET waar. klik Overigens vond ik die zelfde auto terug op picasa
en dan nog...ze hebben in 2011 nog gezegt dat kentekenplaten toeval zijn..avrobode 2011!
SomeOne_01,

Waar kan ik in dat Wiki-artikel precies terugvinden dat er geen cijfer hoeven te worden gebruikt? Doel jij op het registratiesysteem dat vanaf 2006 gebruikt wordt? Ook daarin moet officieel minimaal 1 cijfer worden gebruikt, alleen door het gebruikte lettertype mag een cijfer 0 of 1 op het kenteken worden vervangen door een letter O of I. Zo rijdt "I LOVE YOU" rond, maar op papier is dat gewoon "1 LOVE YOU". In "HENRY V" zit echter geen 1 of 0 en gaat die vlieger niet op...
De foto op Picasa is van juni 2013, wellicht gemaakt in de periode van de opname's. Het zou me niet verbazen als we hem nog vaker gaan zien...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #562 Gepost op: 6-01-2014, 13:43:53 »
SomeOne_01,

Waar kan ik in dat Wiki-artikel precies terugvinden dat er geen cijfer hoeven te worden gebruikt? Doel jij op het registratiesysteem dat vanaf 2006 gebruikt wordt? Ook daarin moet officieel minimaal 1 cijfer worden gebruikt, alleen door het gebruikte lettertype mag een cijfer 0 of 1 op het kenteken worden vervangen door een letter O of I. Zo rijdt "I LOVE YOU" rond, maar op papier is dat gewoon "1 LOVE YOU". In "HENRY V" zit echter geen 1 of 0 en gaat die vlieger niet op...
De foto op Picasa is van juni 2013, wellicht gemaakt in de periode van de opname's. Het zou me niet verbazen als we hem nog vaker gaan zien...
als je even doorscrolled kom je o.a. deze foto tegen ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:HK_Personalised_Number.jpg

volgens hier is er sinds 2006 geen nummer meer nodig, alleen de I en de O worden gezien als cijfers.
en onder het kopje "Personalised Vehicle Registration Marks Scheme" ook niet!
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 13:51:52 door SomeOne_01 »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #563 Gepost op: 6-01-2014, 13:44:32 »
Toch wel "toevallig" dat die foto op 15 juni 2013 is geüpload: https://picasaweb.google.com/lh/photo/2UimKZqHVGGoyp9Bmuki1tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?full-exif=true

Maar als ik kijk in zijn album met andere kentekenplaten van Hong Kong zitten er heel veel tussen zonder cijfer.
Toch denk ik dat ze op de één of andere manier achter het bestaan van dat kenteken zijn gekomen (of wel opzet).
Ik geloof niet dat het puur toeval is dat die auto daar stond (zie mijn reactie in het topic van Freek http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51208.msg1638601#msg1638601)
Er zitten er idd heel veel tussen zonder cijfer; dan weet ik het ook niet meer.

EDIT: De letters I en O mogen niet; dat worden op papier officieel de cijfers 1 en 0. Zegt idd verder niets over het verplicht stellen van minimaal 1 cijfer (sinds 2006). Mijn fout, sorry voor alle ophef.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 13:54:09 door Traveljunkie »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #564 Gepost op: 6-01-2014, 13:52:26 »
Mijn fout, sorry voor alle ophef.
no problem ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #565 Gepost op: 6-01-2014, 14:00:33 »
Even printscreen gemaakt.


Bedankt!  ::bravo::
Als je goed kijkt, dan zie je in een ruit de reflectie van degene die de foto nam!
Iemand met een wit shirt of wit jack aan, zo te zien.
Had een van de kandidaten iets wits aan?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #566 Gepost op: 6-01-2014, 14:10:46 »
Bedankt!  ::bravo::
Als je goed kijkt, dan zie je in een ruit de reflectie van degene die de foto nam!
Iemand met een wit shirt of wit jack aan, zo te zien.
Had een van de kandidaten iets wits aan?

groet,
Tunnelgraver
Dat is waarschijnlijk Ed..die ook in september een mooie hong kong foto van een nummerplaat maakte...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #567 Gepost op: 6-01-2014, 14:25:22 »
Dat is waarschijnlijk Ed..die ook in september een mooie hong kong foto van een nummerplaat maakte...
::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #568 Gepost op: 6-01-2014, 14:29:49 »
 ::tandpastasmiley::
Dag Ed.  ::joehoe::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #569 Gepost op: 6-01-2014, 14:46:56 »
Ed is de Mol.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #570 Gepost op: 6-01-2014, 14:47:28 »
als jij 4 hints kan vinden met een nummerplaat en ze verwijzen allemaal naar Freek, dan ben je waarschijnlijk in een tunnelvisie gevallen. en als een ander al hints kan vinden naar Jennifer vind ik dit al helemaal een zwakke hint.

 ::tandpastasmiley::
Ik hoop het toch niet, een tunnelvisie is het laatste waarin ik terecht wil komen hahaha (denkt ondertussen terug aan mijn vreselijke tunnelvisie op Paulien vorig jaar  ;D). Had me nog wel zo voorgenomen niet verzeild te raken in codes en puur op gedrag te letten....... ::schaam::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #571 Gepost op: 6-01-2014, 15:08:29 »
::tandpastasmiley::
Ik hoop het toch niet, een tunnelvisie is het laatste waarin ik terecht wil komen hahaha (denkt ondertussen terug aan mijn vreselijke tunnelvisie op Paulien vorig jaar  ;D). Had me nog wel zo voorgenomen niet verzeild te raken in codes en puur op gedrag te letten....... ::schaam::
laten we maar hopen dat het niet zo is.

overigens, iedereen heeft het over Tygo dat die in het engels begon te lallen, maar Daphne probeerde ook of ze niet toch in het engels grocery en grocery shop konden zeggen en dan san kee. zie 21:40 tot 21:50
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 15:10:14 door SomeOne_01 »

Offline GraafgraaG

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #572 Gepost op: 6-01-2014, 15:58:46 »
Beste Mensen,

Komt u maar met vragen!

Mvg PieterJanHagens

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #573 Gepost op: 6-01-2014, 16:04:20 »
Beste Mensen,

Komt u maar met vragen!

Mvg PieterJanHagens

  ::jaja::  ::rofl::  ::pinokkio::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #574 Gepost op: 6-01-2014, 16:21:58 »
In tegenstelling tot alle andere jaren, heb ik sterk het vermoeden dat ik nu al weet wie de mol is.

Ik vind het een beetje lastig uitleggen, maar ik probeer het. Zonder namen te noemen, overigens.
In feite baseer ik mijn verdenking puur en alleen op de houding van de kandidaten als Art gedurende 3 minuten aan het woord is. Kijk, ieder persoon heeft andere karaktereigenschappen en ieder persoon reageert in dit soort ‘onnatuurlijke’ situaties als in WIDM van nature anders. Mensen zijn  nerveus, juist niet nerveus, nieuwsgierig, onwennig, gedreven, druk, ingetogen of wat dan ook. Allemaal houdingen die ik in gegeven situatie kan plaatsen. Vaak kun je enigszins inschatten of een en ander oprecht is of gespeeld. Als het oprecht is: prima. Als het gespeeld is: ook prima, want het wordt dan al snel duidelijk dat je een rol speelt. Als het niet snel duidelijk wordt, speel je je rol dermate goed dat je een waardige mol bent. Ook prima dus.
Één persoon vond ik echter de eerste aflevering duidelijk uit de toon vallen. Niet, omdat hij/zij niet oprecht over kwam en ook niet omdat hij/zij een rol leek te spelen. Wèl omdat Arts woorden bij die persoon steeds aan te leken te komen als: “sh*t, wat moet ik nu doen?  / wat wordt er van mij gevraagd”. Net of de persoon in beginsel niet goed raad weet wat hij/zij met de rol van mol aan moet. Het zou (voor mij als kijker) echt jammer zijn als ik het later goed blijk te hebben…
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 16:39:59 door Traveljunkie »

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #575 Gepost op: 6-01-2014, 16:30:13 »
In tegenstelling tot alle andere jaren, heb ik sterk het vermoeden dat ik nu al weet wie de mol is.

Ik vind het een beetje lastig uitleggen, maar ik probeer het. Zonder namen te noemen, overigens.
In feite baseer ik mijn verdenking puur en alleen op de houding van de kandidaten als Art gedurende 3 minuten aan het woord is. Kijk, ieder persoon heeft andere karaktereigenschappen en ieder persoon reageert in dit soort ‘onnatuurlijke’ situaties als in WIDM van nature anders. Mensen zijn  nerveus, juist niet nerveus, nieuwsgierig, onwennig, gedreven, druk, ingetogen of wat dan ook. Allemaal houdingen die ik in gegeven situatie kan plaatsen. Vaak kun je enigszins inschatten of een en ander oprecht is of gespeeld. Als het oprecht is: prima. Als het gespeeld is: ook prima, want het wordt dan al snel duidelijk dat je een rol speelt. Als het niet snel duidelijk wordt, speel je je rol dermate goed dat je een waardige mol bent. Ook prima dus.
Één persoon vond ik echter de eerste aflevering duidelijk uit de toon vallen. Niet, omdat hij/zij niet oprecht over kwam en ook niet omdat hij/zij een rol leek te spelen. Wèl omdat Arts woorden bij die persoon steeds aan te leken te komen als: “sh*t, wat moet ik nu doen?  / wat wordt er van mij gevraagd”. Net of de persoon in beginsel niet goed raad weet wat ze met de rol van mol aan moet. Het zou (voor mij als kijker) echt jammer zijn als ik het later goed blijk te hebben…

Zet de naam maar in een spoiler

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #576 Gepost op: 6-01-2014, 16:34:54 »
Net of de persoon in beginsel niet goed raad weet wat ze met de rol van mol aan moet. Het zou (voor mij als kijker) echt jammer zijn als ik het later goed blijk te hebben…

Je geeft hiermee zoal weg dat je verdenking op een vrouw is gericht.
En ik verdenk jou ervan dat je Aaf verdenkt!   :)

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #577 Gepost op: 6-01-2014, 16:37:17 »
En om daar dan gelijk maar op verder te gaan: Aaf heeft eigenlijk niet echt een geschikte persoonlijkheid voor dit spel.
Dus als ze er lang in blijft, dan is dat op zich al verdacht en ja, dan zou ze wel eens de Mol kunnen zijn!    >:D

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #578 Gepost op: 6-01-2014, 16:38:44 »
Damn, ik had nog wel zo goed opgelet met m'n formulering, dacht ik  ::ohno::
Tunnelgraver, als jij je reactie ff aanpast, wijzig ik m'n post nog ff snel.  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 16:43:57 door Traveljunkie »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #579 Gepost op: 6-01-2014, 16:47:07 »
Hoezo? Het is toch niet verboden om iemand te verdenken?
Sterker nog: Als jij de Mol nu al denkt te hebben ontmaskerd, dan verdien je toch de eeuwige roem?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!