Auteur Topic: Dagboek Mol en afvallers  (gelezen 43108 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #80 Gepost op: 18-02-2014, 01:18:26 »
Nee, de naam Susan komt uit het Grieks/Hebreeuws/Perzisch.
Helemaal waar, excuus. Te kort en te snel op google...slordig!
Dan nog eerder Engels dan Frans.
Wel weer een bloem (voor zij die dit willen weten :) ):  Middle Egyptian "sšn" (lotus flower)

Dank Daedalus!


Omnia vincit amor

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2014, 21:49:17 »
Dagboek Mol aflevering 7

Als mol worden je sommige dingen in de schoot geworpen. Daar staat tegenover dat de groep, of sommige kandidaten, rechtstreeks op het geld afkoersen.

Het mooie is dat er in beide gevallen geen houden meer aan is. Jammer is wel dat dit toch nog geld oplevert... Maar laten we het positief houden: je kunt ook zeggen dat veel geld op die manier níet in de pot komt.


Conclusie: deze aflevering was een goede aflevering voor mij als mol.

Tweederde van het geld kwam niet in de pot én ik heb weer stiekem m’n werk kunnen doen. Nou ja, stiekem. Ik ben benieuwd wie me gezien heeft...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2014, 00:28:11 »
Dagboek Mol aflevering 7
 Nou ja, stiekem. Ik ben benieuwd wie me gezien heeft...
Wéér zien.

Zou de Mol stiekem ergens te zien zijn?
...óf niet!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2014, 00:31:42 »
Dagboek Mol aflevering 7
Als mol worden je sommige dingen in de schoot geworpen.

Euh, wat dan? De oranje topito's of de molpositie bij de vingerafdruk??
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2014, 00:31:52 »
Dat is dan ook het eerste wat ik er bij denk. Dat de mol toch ergens verdekt opgesteld stond / zat.

Morgen maar eens goed kijken.

Offline Babbelieneke

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2014, 13:02:19 »
Dagboek Mol aflevering 7

Daar staat tegenover dat de groep, of sommige kandidaten, rechtstreeks op het geld afkoersen.

(...) Jammer is wel dat dit toch nog geld oplevert...


Bij deze kunnen we Jan-Willem volledig als mol afschrijven?

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2014, 17:19:26 »
Bij deze kunnen we Jan-Willem volledig als mol afschrijven?

Yep.... Maar dat was al lang zo  ;)

Offline Babbelieneke

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2014, 17:27:49 »
Yep.... Maar dat was al lang zo  ;)

Gelukkig heb ik m ook nooit als molletje gezien  ;D

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2014, 20:09:04 »
Euh, wat dan? De oranje topito's of de molpositie bij de vingerafdruk??
Beide.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2014, 13:06:51 »
Alle beginletters van de dagboeken tot nu toe achter elkaar: HZAIHWA . . .

Nog drie letters te gaan. Zit vast geen hint in omdat dit in serie 10 al gedaan is, maar laten we niks over het hoofd zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2014, 13:33:04 »
Maar wie zegt dat het de 1ste letters zijn, misschien zijn het wel de 2e letters (met name aangezien deze hint al eerder ooit is gedaan, moeten ze iets orgineels) of de laatste letters, of de 1ste letters inderdaad maar dan nog in het Chinees vertalen.

Niemand. Ik gooide maar een balletje op. Als jij iets moois weet te maken met welke letters dan ook lees ik dat graag. ;D

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #91 Gepost op: 6-03-2014, 22:45:43 »
Tekst van het dagboek van de afvaller loopt maar raar (in een keer getypt en niet nagelezen oid).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #92 Gepost op: 6-03-2014, 22:52:27 »
Dagboek Mol aflevering 8

Als je gevraagd wordt om mee te doen aan ‘Wie is de mol’ dan is dat natuurlijk op zich een grote eer.

Als je daarna ook nog gevraagd wordt om de mol te zijn, dan is het helemaal geweldig. Maar als daarna blijkt dat je ook nog 24 uur lang Expeditie Robinson mag spelen, dan voelt het als een ‘drie-in-één-voordeelpakket’.

Van tevoren had ik wel gedacht dat Robinsontje spelen niet bij iedereen goed zou vallen, dus het openmaken van die ene kist was appeltje-eitje.

Jammer genoeg was dat ook zo ongeveer wat ín die kist zat, maar goed. Eén finaleplek is bekend, nog twee te gaan. Of is er nog maar één finaleplek in te vullen? Wie weet...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #93 Gepost op: 6-03-2014, 22:53:23 »
Dagboek Jan-Willem



Dat was het dan. Vlak voor de finale alsnog Jan Willem Roodscherm. Als ik mee had gedaan aan 'Wie is de afvaller?' was ik misschien nóg verder gekomen.

Alhoewel. Deze zag ik niet aankomen. Vastberaden was ik om er voor te zorgen dat Freek die finalevrijstelling niet zou pakken. Maar niets is wat het lijkt. Art stond, tegen de verwachting in, keurig buiten te wachten terwijl Freek lachend vanuit zijn schuilplaats met ons mee kon luisteren. In de echte wereld heet dat ongeoorloofd afluisteren. Daar worden ministers (bijna) voor naar huis gestuurd. Maar dit is Wie is de Mol? Een parallel paranoia universum waar enveloppen het winnen van internetbankieren (als je ze hebt tenminste). Waar je naar hartelust kan liegen en bedriegen. Waar je geen vrienden koopt met jokers en waar de meest betrouwbare van de groep, ineens de hoofdverdachte van de kijkers kan worden. Ik wilde het zo graag van me af schreeuwen, wanneer ik voor de zoveelste keer als De mol werd aangesproken bij de kassa van de supermarkt. Of als luisteraars van m'n programma hun zeer geloofwaardige theorieën deelden waaruit zou blijken dat ik de mol ben.

En nu mag het eindelijk IK BEN HET NIET! Zo dat lucht op.

In het vliegtuig naar huis besefte ik me pas echt wat er was gebeurd. Met m'n strategie om vanaf de achtergrond te sturen als het moet en te observeren als het kan, heb ik de mol een dienst bewezen. M'n gevoelsmol. In alle testen heb zo gespreid dat ik altijd voldoende antwoorden op m'n gevoelsmol heb ingezet. Want ik kan hem of haar niet uitsluiten zei ik dan in de biechten die jullie nooit gezien hebben. Tot de laatste test. Toen heb ik geprobeerd naar de feiten te kijken. Ben ik vol m'n verstand achterna gegaan. Dom. Want inderdaad, niets is wat het lijkt. Nu maar hopen dat m'n gevoel me niet in de steek heeft gelaten. Dat zal 20 maart blijken in de finale. Op m'n verjaardag. Best verdacht eigenlijk vind je niet?! Ik zal een mooi shirt aantrekken. Dat heeft de Mol wel verdiend.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #94 Gepost op: 6-03-2014, 23:19:43 »
"Eén finaleplek is bekend, nog twee te gaan. Of is er nog maar één finaleplek in te vullen? Wie weet..."

Ho ho wat is dit nu weer

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #95 Gepost op: 6-03-2014, 23:20:26 »
"Eén finaleplek is bekend, nog twee te gaan. Of is er nog maar één finaleplek in te vullen? Wie weet..."

Ho ho wat is dit nu weer

Of Freek is de Mol, of Freek is het niet. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #96 Gepost op: 6-03-2014, 23:23:27 »
Precies. Als Freek de Mol is, dan zijn er nog 2 finaleplekken beschikbaar voor kandidaten. Als Freek niet de Mol is, dan is er naast hem nog de Mol die al in de finale staat en is er dus nog maar één plek te vergeven.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #97 Gepost op: 6-03-2014, 23:46:21 »
Citaat van: dagboek Jan-Willem
In het vliegtuig naar huis besefte ik pas echt wat er was gebeurd. Met m'n strategie om vanaf de achtergrond te sturen als het moet en te observeren als het kan, heb ik de mol een dienst bewezen. M'n gevoelsmol. In alle testen heb zo gespreid dat ik altijd voldoende antwoorden op m'n gevoelsmol heb ingezet. Want ik kan hem of haar niet uitsluiten zei ik dan in de biechten die jullie nooit gezien hebben. Tot de laatste test. Toen heb ik geprobeerd naar de feiten te kijken. Ben ik vol m'n verstand achterna gegaan. Dom. Want inderdaad, niets is wat het lijkt. Nu maar hopen dat m'n gevoel me niet in de steek heeft gelaten.

De vraag waar het nu om draait: Wie was JW's gevoelsmol? (Waar JW dus niet op gestemd heeft in aflevering acht.) Of eigenlijk nog interessanter: Wie was JW's verstandsmol?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2014, 23:47:53 »
De vraag waar het nu om draait: Wie was JW's gevoelsmol? (Waar JW dus niet op gestemd heeft in aflevering acht.)
Dat komt alleen nergens in naar voren in zijn biechten. Degene die hij noemde zijn allemaal naar huis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol en afvallers
« Reactie #99 Gepost op: 6-03-2014, 23:55:43 »
Dat komt alleen nergens in naar voren in zijn biechten. Degene die hij noemde zijn allemaal naar huis

Als we zijn testbiecht bij aflevering 8 moeten geloven had Jan-Willem twee verdachten: Sofie en Susan. Een gevoelsmol en een verstandsmol, maar in welke volgorde? Er is ook interessant extra beeldmateriaal na aflevering 6 geweest waarin Jan-Willem tegen Tygo zegt dat hij Susan verdenkt omdat zij het spel heel slim speelt. "De verloren onschuld, lekker erdoorheen fladderen." Jan-Willem kan hier natuurlijk liegen, maar zijn argumentatie om Susan ook mee te nemen in de test klinkt als voor een gevoelsmol.

Ik heb dus het idee dat JW voor zijn verstandsmol Sofie is gegaan. (Vervelend, want ik had liever het idee dat JW voor Susan was gegaan. Dan had Susan namelijk nooit de Mol kunnen zijn omdat Freek haar nog steeds niet lijkt te verdenken en wel door is.)