Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288395 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #340 Gepost op: 10-01-2014, 22:56:03 »
Zou kunnen. Staat al 100% vast dat je geld naar je Mol moet sturen en niet naar een andere kandidaat waarvan je verwacht dat die finale haalt?

groet,
Tunnelgraver

Als je het geld stuurt naar iemand die in aflevering 9 zit, krijg je een bonus op het geld. De Mol zit sowieso in aflevering 9, dus het is het slimst om het naar jouw Mol te sturen. Er is niets gezegd over dat als je het geld naar de Mol stuurt, het niet in de pot komt of er geld vanaf gaat oid. :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #341 Gepost op: 10-01-2014, 22:57:39 »
Zou kunnen. Staat al 100% vast dat je geld naar je Mol moet sturen en niet naar een andere kandidaat waarvan je verwacht dat die finale haalt?

groet,
Tunnelgraver

Je moet niks, mag alleen niet naar jezelf. Wat zou jij doen? Als speler.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #342 Gepost op: 10-01-2014, 23:03:35 »
Ok, ik ga jullie proberen terug te brengen op het Jennifer pad:

Het enveloppen gebeuren is het nieuwe gebeuren van dit seizoen. Stel jij bent de mol en snapt dit systeem, wat zou je doen??

Zoals Tygo al goed vermeld gaan kandidaten geld sturen naar hun potentiele mol. We gaan vanaf aflevering 3 deze enveloppen versturen. Waar wil je dat ze heen gaan als mol: NIET naar jou. De verdenking moet volledig van je af in aflevering 1 en 2. Je gaat in aflevering 1 en 2 geld binnenhalen. Daarna speel je je kandidaten waar het geld is heen gegaan weg door niet veel meer te doen als geen duo met ze te vormen, tegen ze te liegen en voila... geen cent komt aan.

Dus de nieuwe uitdaging voor de mol: geld ophalen in aflevering 1 en 2. Rood is het nieuwe groen.

Dit is niet zo gek bedacht eigenlijk.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #343 Gepost op: 10-01-2014, 23:09:40 »
Even uit mijn hoofd waren er enveloppen gericht aan Sofie (2) en Suus (?), gepost vanuit HK en één aan Freek, gepost in de Filipijnen. Wellicht worden komende afleveringen Sofie en Suus voornamelijk verdacht en verschuift dat later in het programma richting Freek?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #344 Gepost op: 10-01-2014, 23:10:27 »
Als je het geld stuurt naar iemand die in aflevering 9 zit, krijg je een bonus op het geld. De Mol zit sowieso in aflevering 9, dus het is het slimst om het naar jouw Mol te sturen. Er is niets gezegd over dat als je het geld naar de Mol stuurt, het niet in de pot komt of er geld vanaf gaat oid. :)

Nou, als Mol wordt het je dan wel héél makkelijk gemaakt als men geld naar jou gaat opsturen!
Als ik de Mol was zou ik die enveloppen open maken en de inhoud meteen door het toilet spoelen bij wijze van spreken...
De kandidaten krijgen toch pas in de finale zekerheid over jouw identiteit en jij krijgt de kans om nog eens meer geld uit de pot te houden.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #345 Gepost op: 10-01-2014, 23:10:59 »
Even uit mijn hoofd waren er enveloppen gericht aan Sofie (2) en Suus (?), gepost vanuit HK en één aan Freek, gepost in de Filipijnen. Wellicht worden komende afleveringen Sofie en Suus voornamelijk verdacht en verschuift dat later in het programma richting Freek?

Er waren er geloof ik 2 of 3 aan Suus gericht. Of ja, eentje aan Susan, eentje aan Suus en eentje aan Suuz. :P
Ook aan Daphne was een envelop gericht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #346 Gepost op: 10-01-2014, 23:12:18 »
Er waren er geloof ik 2 of 3 aan Suus gericht. Of ja, eentje aan Susan, eentje aan Suus en eentje aan Suuz. :P
Ook aan Daphne was een envelop gericht.

Vergeet Freek niet  :P

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #347 Gepost op: 10-01-2014, 23:13:12 »
Nou, als Mol wordt het je dan wel héél makkelijk gemaakt als men geld naar jou gaat opsturen!
Als ik de Mol was zou ik die enveloppen open maken en de inhoud meteen door het toilet spoelen bij wijze van spreken...
De kandidaten krijgen toch pas in de finale zekerheid over jouw identiteit en jij krijgt de kans om nog eens meer geld uit de pot te houden.

groet,
Tunnelgraver

Ik weet niet of die enveloppen ook echt bij de Mol terecht komen hoor. :P Ze komen gewoon bij de productie terecht. Misschien dat de drie finalisten ieder naar een eilandje moeten en daar de enveloppen kunnen ophalen, en dat dan de Mol de enveloppen aan hem of haar gericht kan verduisteren ofzo.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #348 Gepost op: 10-01-2014, 23:13:43 »
Aaf is niet de Mol en er is helemaal niks opgelost.
Sterker nog: Er is al aangetoond dat Aaf zichzelf verraden heeft door weer te vroeg actief te zijn op Social Media.
Zeer waarschijnlijk haalt ze dus niet eens de finale.

Sofie als Mol lijkt me veel waarschijnlijker. Die Zwarte Vrijstelling gaan scoren was zeer onnatuurlijk gedrag voor een kandidaat.
Daarmee vergroot je je eigen kans immers niet, hooguit zorg je ervoor dat je het voordeel van anderen neutraliseert.
Daarmee heb je dan weer een gelijke kans, maar geen voordeel. Een echte kandidaat is uit op voordeel om te overleven.

Kortom: de productie wilde graag dat de Zwarte Vrijstelling in het spel kwam, omdat dat een dramatische draai aan het spel en
de executie zou geven. Ze hebben echter iets teveel vanuit zichzelf geredeneerd. Dom!
Het was natuurlijker geweest als de Zwarte Vrijstelling als cadeautje in het houten doolhof had gelegen. Jennifer zou 'm dan zeker
gebruikt hebben.

Wat mij betreft: dat gezellige moppie met dat rode haar ('rood is het nieuwe groen') is de Mol.
Kortom Kees Closed.   ;)

Of moet ik zeggen:

Zij dronk ranja met een rietje
Mijn Sofietje
Op een Amsterdams terras
Zij was Hollands als het gras
Als een molen aan een plas
Ik wist niet wat ik moest zeggen
Uit moest leggen
Iets wat Cupido wel weet
Dat zij mij meteen iets deed, meteen iets deed

groet,
Tunnelgraver

Ze heeft helemaal geen rood haar..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #349 Gepost op: 10-01-2014, 23:14:20 »
Vergeet Freek niet  :P

Oh ja.  ::schaam:: Ik dacht al dat er iets niet klopte aan m'n opsomming..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #350 Gepost op: 10-01-2014, 23:27:57 »
Ze heeft helemaal geen rood haar..

Dan ben jij net zo kleurenblind als de Mol!  ::rofl::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #351 Gepost op: 10-01-2014, 23:30:33 »
Er waren er geloof ik 2 of 3 aan Suus gericht. Of ja, eentje aan Susan, eentje aan Suus en eentje aan Suuz. :P
Ook aan Daphne was een envelop gericht.
Dat is dus 4 of 5 aan de S&S-bank  ;D

Aangezien ze niets naar zichzelf mogen sturen denkt dus kennelijk het merendeel van de kandidaten dat S&S de finale gaan halen, hetzij als Mol, hetzij als kandidaat.
Ik ben overigens van mening dat je het geld het best naar jouw mol kunt sturen. Noteer wat je opstuurt (laat het desnoods door iedereen ondertekenen) en check je bedrag later weer. Klopt het niet, weet je zeker dat je op het goede spoor zit ;-)
Zou je het naar een kandidaat willen sturen, moet je er erg zeker van zijn dat die kandidaat er weer erg zeker van is dat hij/zij weet wie de mol is, want je bent je geld kwijt als jouw kandidaat een rood scherm krijgt.

Als ik goed zit met mijn enveloppentheorie betekent dat, dat als je je geld naar een andere kandidaat stuurt, 3 van de 4 personen die nog in aflevering 9 aanwezig zijn, zeker goed moet hebben! (jijzelf, jouw kandidaat en de mol van jouw kandidaat). Riskante actie! Stuur je het naar jouw mol, hoef je er maar 2 van de 4 juist te voorspellen! Dat lijkt me wat veiliger, vooral komende afleveringen nog.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #352 Gepost op: 10-01-2014, 23:33:25 »
He jongens :- )..wel goed van Barbie he.....

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #353 Gepost op: 10-01-2014, 23:38:15 »
Afgaande op het hele opera-verhaal wat hier al breed is uitgemeten èn het dagboek van de mol, zou ik graag wat hd/hi-res screenshots willen zien van de tijdstippen 7:25 7:36 en 7:50  ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #354 Gepost op: 10-01-2014, 23:45:33 »
He jongens :- )..wel goed van Barbie he.....

Waar heb je het over? Barbie heeft opgemerkt dat Aaf daar liep en verder niks.
Er is geen enkel bewijs geleverd. Sterk nog: Ik heb al ontzenuwd dat Aaf de Mol is.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #355 Gepost op: 10-01-2014, 23:49:50 »
hmmm?????
Daar kan je niet veel tegen inbrengen..toch?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #356 Gepost op: 10-01-2014, 23:49:56 »
Wat mij opvalt bij opdracht 2 is dat Daphne, meteen als ze op het dak aankomen, wijst naar de plek met het touw. Een plek die ze op de kaart gezien heeft. Daarnaast noemt ze tot twee keer toe dat er twee plekken aangegeven waren op de kaart (wat op zich ook klopt).

Volgens de klok duurt het vervolgens 5 minuten voor ze het touw ook daadwerkelijk plakken. Daphne kijkt op die plek direct naar beneden. Ik vraag mij of in hoeverre die tijd klopt, omdat de quizopdracht in totaal maar 4 minuten duurt en er via de walkietalkie zowel bij 7 minuten als 2 minuten gecommuniceerd wordt met het quizteam en ze Daphne en JW negeren.

Uiteindelijk blijkt de plek van de emmer met geld dezelfde plek te zijn als waar ze het touw vinden (en is er bij assignment spot B niks te doen). Binnen een minuut ontrafelen ze vervolgens het touw voor een groot deel en ze zijn een minuut aan het vissen.

Iets klopt hier niet. Hoe kunnen ze zo lang rond dwalen als Daphne al meteen de juiste plek aanwijst en bij het vinden van het touw naar beneden kijkt waar de emmer staat. Mogelijk hebben ze bewust 5 minuten rond gelopen op het dak opzoek naar jokers. Maar is het dan JW die loopt te klooien, of maakt Daphne gebruik van het feit dat ze JW heeft horen smoezen met Tygo over jokers en heeft zij hem aangezet tot het minutieus afspeuren van het dak, opzoek naar jokers. (Of toch anders om.) In elk geval gebeuren op het dak de verdachtste dingen tijdens de opdracht.
<edit>of was er op het dak wél een tweede plek en was er dubbel geld te verdienen</edit>

De makers hebben hier ook weer lekker zitten mollen met de onduidelijke kaarten. Of heeft mevrouw kijk-mij-eens-de-hele-tijd-met-een-pen-enthousiast-in-mijn-mollenboekje-schrijven het geflikt om de kaarten eigenhandig aan te vullen. Lijkt me eigenlijk te risicovol. De kans dat je gesnapt wordt is té groot. Maar het zou wel een van de meest geniale en gedurfde molacties ooit zijn. Het lettertype is ook te consistent met de rest met de tekst op de kaarten. In haar reacties (bijv. bij opdracht 1) vind ik Daphne overigens wel héél erg kandidatig.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 23:58:00 door Rat »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #357 Gepost op: 10-01-2014, 23:56:40 »
Wat wil het trouwens betekenen
dat aaf rondliep? Er is niet gemold,  geen geld verdwenen bij de opdrachten (anders was de tijd gaan lopen en viel het op). Aangezien de kandidaten het niet opviel kan ze evengoed gewoon rondgelopen hebben om die labyrintoplossing te zoeken of gewoon naar de wc gegaan zijn ofzo.

Ik zeg hiermee niet dat aaf de mol niet is, alleen maar dat dat rondlopen niks betekent.
klaar voor de strijd

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #358 Gepost op: 11-01-2014, 00:00:32 »
Kom op wouterv..use your mentality wake up to reality...zit verscholen in een liedje..weet jij welke?.....totale Molactie dit..punt

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #359 Gepost op: 11-01-2014, 00:09:13 »
Kom op wouterv..use your mentality wake up to reality...zit verscholen in een liedje..weet jij welke?.....totale Molactie dit..punt


En wat is dan precies die molactie?
Weglopen?