Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288325 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #460 Gepost op: 11-01-2014, 12:02:12 »
Tja, was mij nog niet opgevallen, maar dan zou Jan-Willem zichzelf verraden hebben!
Ik ga het nog eens terugkijken.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #461 Gepost op: 11-01-2014, 12:14:59 »
Dit viel mij net op toen ik WIDM terugkeek met mijn 5-jarige zoon  ;D...

In het filmpje van volgende week laat Jennifer de GSM vallen.
Op zich al erg vreemd, maar wat zag ik deze keer? Let op de plek waar de telefoon 'toevallig' valt en de tekst op de stoep...  ::oink::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #462 Gepost op: 11-01-2014, 12:17:03 »
Wat mij opviel is het volgende:
Bij de executie nadat art verteld dat de zwarte vrijstelling
Ingezet werd zie je duidelijk aan susans reactie
Dat ze opgelucht reageerd zo van: ahhh gelukkig heb ik
Mijn vrijstelling niet ingezet.
Wat doen jan-willem op dat moment???
Hij richt zich naar suus raakt haar aan alsof hij
Vorkennis heeft. Het komt mij echt zo over alsof hij
Tegen suus zegt ohhh wat heb je toch geluk gehad.
Later na de executie wanneer suus echt verteld dat zij
Nog een vrijstelling heeft reageert iedereen stomverbaasd.
Voorkennis jan-willem?als hij de mol is dan zou de productie
Natuurlijk door hebben gegeven wie en hoeveel jokers/vrijstellingen
Ingezet werden.
Jullie?

Ja inderdaad, maar ook Tygo en Owen kijken naar haar, misschien dat ze er van tevoren al iets over had gezegd.

Wat me bij het bekijken wel opviel: Wanneer Art Owen noemt als volgende voor het scherm, legt Tygo heel even z'n hand op z'n schouder en denkt dan: oh nee nog niet. Net alsof hij al verraadt dat Owen afvalt. Maar misschien was het ook wel gewoon een goedbedoelde hand, maar het leek wel alsof hij ook snel weer terugtrok.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #463 Gepost op: 11-01-2014, 12:20:26 »
Dit viel mij net op toen ik WIDM terugkeek met mijn 5-jarige zoon  ;D...

In het filmpje van volgende week laat Jennifer de GSM vallen.
Op zich al erg vreemd, maar wat zag ik deze keer? Let op de plek waar de telefoon 'toevallig' valt en de tekst op de stoep...  ::oink::


Scherp!   ::ok::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #464 Gepost op: 11-01-2014, 12:24:15 »
Ik vraag mij of in hoeverre die tijd klopt, omdat de quizopdracht in totaal maar 4 minuten duurt en er via de walkietalkie zowel bij 7 minuten als 2 minuten gecommuniceerd wordt met het quizteam en ze Daphne en JW negeren.

Dat lijkt inderdaad niet helemaal te kloppen. Net als de volgorde waarin we sommige beelden zien. Het lijkt nu net alsof Daphne en Jan-Willem pas naar het dak gaan als Freek en Tygo al met de quiz bezig zijn. Dat klopt niet, ze waren al eerder vertrokken.

Offline katkat

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #465 Gepost op: 11-01-2014, 12:29:46 »
Dit viel mij net op toen ik WIDM terugkeek met mijn 5-jarige zoon  ;D...

In het filmpje van volgende week laat Jennifer de GSM vallen.
Op zich al erg vreemd, maar wat zag ik deze keer? Let op de plek waar de telefoon 'toevallig' valt en de tekst op de stoep...  ::oink::


Wat staat er nou precies? GSM snap ik, maar daaronder. 8/B 1 0? Wat zou dat kunnen betekenen? Goed gevonden in ieder geval!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #466 Gepost op: 11-01-2014, 12:36:47 »
Zie in de scene erna (na oppakken) wel dat ze een geeltje in haar handen heeft, dus het kan natuurlijk prima een van de onderdelen zijn die ze liet vallen.
Neemt niet weg dat ik me idd afvraag of we iets moeten met de tekst B/8 10...

Offline Jess511

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #467 Gepost op: 11-01-2014, 12:43:16 »
Ja inderdaad, maar ook Tygo en Owen kijken naar haar, misschien dat ze er van tevoren al iets over had gezegd.

Wat me bij het bekijken wel opviel: Wanneer Art Owen noemt als volgende voor het scherm, legt Tygo heel even z'n hand op z'n schouder en denkt dan: oh nee nog niet. Net alsof hij al verraadt dat Owen afvalt. Maar misschien was het ook wel gewoon een goedbedoelde hand, maar het leek wel alsof hij ook snel weer terugtrok.

Pas achteraf toen ze met zn alleen in een kring stonden
Vertelde sus pas dat ze nog een vrijstelling heeft.
Aan de reacties van de rest is af te leiden dat ze het niet eerder wisten

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #468 Gepost op: 11-01-2014, 12:44:51 »
Ik heb de beelden op 7:35 eens even stilgezet en vergeleken met foto's van Susan.
Volgens mij zie ik dezelfde ogen. Wat denken jullie?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #469 Gepost op: 11-01-2014, 12:52:36 »
Ik heb de beelden op 7:35 eens even stilgezet en vergeleken met foto's van Susan.
Volgens mij zie ik dezelfde ogen. Wat denken jullie?

groet,
Tunnelgraver

Aan de kleur te zien kan het alleen nog Freek of Susan zijn (en dan gok in niet Freek). Maar dat is bekeken vanuit een bril dat het een van de kandidaten zou zijn.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #470 Gepost op: 11-01-2014, 13:04:19 »
Wat mij opviel is het volgende:
Bij de executie nadat art verteld dat de zwarte vrijstelling
Ingezet werd zie je duidelijk aan susans reactie
Dat ze opgelucht reageerd zo van: ahhh gelukkig heb ik
Mijn vrijstelling niet ingezet.
Wat doen jan-willem op dat moment???
Hij richt zich naar suus raakt haar aan alsof hij
Vorkennis heeft. Het komt mij echt zo over alsof hij
Tegen suus zegt ohhh wat heb je toch geluk gehad.
Later na de executie wanneer suus echt verteld dat zij
Nog een vrijstelling heeft reageert iedereen stomverbaasd.
Voorkennis jan-willem?als hij de mol is dan zou de productie
Natuurlijk door hebben gegeven wie en hoeveel jokers/vrijstellingen
Ingezet werden.
Jullie?

Klopt dit viel mij ook op.

je zag iig dat susan nogal opgelucht haar handen voor de mond deed als in 'pfff wat heb ik een ongelofelijke geluk dat ik de vrijstelling niet inzette' en op dat moment een soort van schouderklopje van jan willem maar dan op susans benen, waarbij ik me afvroeg van ''hmmm weet hij iets wat de anderen niet weten' ?

Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #471 Gepost op: 11-01-2014, 13:13:54 »
Klopt dit viel mij ook op.

je zag iig dat susan nogal opgelucht haar handen voor de mond deed als in 'pfff wat heb ik een ongelofelijke geluk dat ik de vrijstelling niet inzette' en op dat moment een soort van schouderklopje van jan willem maar dan op susans benen, waarbij ik me afvroeg van ''hmmm weet hij iets wat de anderen niet weten' ?


Misschien heeft Susan wel voor de ecexutie aan jan Willem verteld over de vrijstelling. Het is wel verdacht

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #472 Gepost op: 11-01-2014, 13:26:05 »
Misschien heeft Susan wel voor de ecexutie aan jan Willem verteld over de vrijstelling. Het is wel verdacht


Ja dat zou dus kunnen en het rottige is dan dat je je gaat afvragen van 'zou zoiets gebeurd kunnen zijn' en dan de bedenking dat het raar is dat ze het alleen tegen Jan zegt als het zo zou zijn.

overigens een vraagje tussendoor.

Na het afzwaaien van Owen zien we de groep weer in beeld en zien we ze evalueren over de test, en ingezette dingen.

Vraag: Is het normaal en/of eerder voorgekomen dat zoiets gebeurd ipv dat ze direct de trailer voor volgende week laten zien?

In beide gevallen ja/nee vraag ik me af met welk doel ten eerste dat evaluatie gesprekje aan ons werd vertoond. MISSCHIEN iets wat er uit af te leiden valt ?


Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #473 Gepost op: 11-01-2014, 13:33:46 »
Ik vraag me vooral ook af wie begonnen is met die joker-paranoia/koorts.  :P
Het leek wel een collectief William Spaaij-moment. Iemand moet daarover begonnen zijn, lijkt me.

Volgens Daphne waren het Tygo en JW die erover aan het praten waren, maar iemand anders kan het natuurlijk wel geopperd hebben. In ieder geval was Jennifer er ook al mee bezig en wie weet wie nog meer. Immers, 2 afleveringen widm en geen jokers..?  :P

Het heeft iig wel voor wat chaos gezorgd, en onrust. Da's sws wel des Mols uiteraard.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #474 Gepost op: 11-01-2014, 13:47:53 »
Helaas was ik gisterenavond iets te laat online waardoor ik in een onbedoelde chatsessie uit leek te komen, maar wat vroeger op de avond was er nog wel een serieuze discussie gaande over de op te sturen enveloppen. Vraag was een beetje of jijzelf de envelop naar de mol of een medekandidaat zou opsturen. Sofie en Suus lijken samen 4 of 5 enveloppen te krijgen en toen heb ik onderstaande theorie geschreven. Kan iemand zich hier in vinden?

Dat is dus 4 of 5 aan de S&S-bank  ;D

Aangezien ze niets naar zichzelf mogen sturen denkt dus kennelijk het merendeel van de kandidaten dat S&S de finale gaan halen, hetzij als Mol, hetzij als kandidaat.
Ik ben overigens van mening dat je het geld het best naar jouw mol kunt sturen. Noteer wat je opstuurt (laat het desnoods door iedereen ondertekenen) en check je bedrag later weer. Klopt het niet, weet je zeker dat je op het goede spoor zit ;-)
Zou je het naar een kandidaat willen sturen, moet je er erg zeker van zijn dat die kandidaat er weer erg zeker van is dat hij/zij weet wie de mol is, want je bent je geld kwijt als jouw kandidaat een rood scherm krijgt.

Als ik goed zit met mijn enveloppentheorie betekent dat, dat als je je geld naar een andere kandidaat stuurt, 3 van de 4 personen die nog in aflevering 9 aanwezig zijn, zeker goed moet hebben! (jijzelf, jouw kandidaat en de mol van jouw kandidaat). Riskante actie! Stuur je het naar jouw mol, hoef je er maar 2 van de 4 juist te voorspellen! Dat lijkt me wat veiliger, vooral komende afleveringen nog.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 13:53:22 door Traveljunkie »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #475 Gepost op: 11-01-2014, 13:50:23 »
Aan de kleur te zien kan het alleen nog Freek of Susan zijn (en dan gok in niet Freek). Maar dat is bekeken vanuit een bril dat het een van de kandidaten zou zijn.
Ik had dezelfde gedachte, maar bedacht me toen dat Suus wellicht een te grote boezem heeft voor het karakter dat op de groepsfoto staat  ;D

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #476 Gepost op: 11-01-2014, 14:08:22 »
Misschien is het al eerder genoemd - Jan-Willem en zijn obsessie voor Jokers. Goed, iedereen wilt Jokers, maar zijn zoektocht was obsessief te noemen: gelijk nadat de opdracht met de touw mislukte spoorde hij Daphne aan om mee te zoeken naar die dingen. Ik zou dit best kunnen zien als een 'ik leef me uit als kandidaat maar ben de Mol'-actie... en ik zou dit kunnen linken aan de titel van de aflevering, 'Vindingrijk'.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #477 Gepost op: 11-01-2014, 14:11:15 »
Ik vind een rare discontinuïteit in de kleding van Jennifer. (Ik heb zelf last van een hormonaal bepaalde tunnelvisie).
Vóór de labyrint opdracht lijkt ze een BH te dragen. Tijdens de opdracht heb ik die niet kunnen zien. Vervolgens heeft ze minder vegen op haar gezicht als ze uit het doolhof kruipt dan bij het einde van de opdracht en tenslotte heeft ze voor de test dezelfde outfit weer aan, maar dan helemaal fris! Ze lijkt mij niet iemand die twee keer dezelfde outfit meeneemt in haar reiskoffer. Tevens denk ik niet dat er een wasdag tussen de test en de Kowloon dag zit.

Bij het teruglopen na de kruipopdracht lijkt Jennifer inderdaad een veeg op haar linkerwang te hebben (onder haar linkeroog), die er volgens mij eerder nog niet zat:



Misschien heeft ze na het kruipen met haar handen aan haar gezicht gezeten? Of misschien vond de WIDM-productiecrew een 'rugbylook' iets stoerder eruitzien, hehe.

Jennifers kleren zijn bij de executieopdracht echt nog wel vies, hoor. Kijk maar eens naar haar linkerbovenbeen:


Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #478 Gepost op: 11-01-2014, 14:25:59 »
Waarom zou je het bordje 'geld' omdraaien als je het geld al weggehaald hebt? Lijkt me vrij overbodig, toch! De kandidaten weten toch niet waar het geld gelegen heeft (als de mol het weggehaald heeft) als het bordje goed staat?


kijk en dat vind ik nou vindingrijk...het omwisselen van het bordje is zinloos als je weet waar het geld ligt en het meeneemt. Denk sowieso niet dat Aaf het gepland had, ze kon niet weten dat ze als eerste mocht.

Opvallend : Art vraagt niet (voor de test) : heeft er iemand nog geld gepakt ??

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #479 Gepost op: 11-01-2014, 14:28:05 »
Ik ben er nog niet helemaal uit of JW nou de mol is, of de AVRO-site mol. Zolang hij daar niet te verdacht is, blijft die knakker verdacht voor me.