Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288159 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #660 Gepost op: 12-01-2014, 22:19:24 »
Nouhou... op de foto die de kandidaten te zien kregen, is degene met de gele sloffen een stuk kleiner dan de rest, maar die zie ik er op het podium niet echt tussen staan. Toch?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #661 Gepost op: 12-01-2014, 23:12:58 »
Is dit wat je verder kan helpen? :)
Thanks Joost, duidelijk beeld!
De tweede vrouw van links op jouw foto is precies dezelfde vrouw als op de backstage foto's en, belangrijker nog, precies dezelfde vrouw die close-up terug komt in de uitzending (7:25, 7:36, 7:50 en 9:24). Ik heb echt pixel voor pixel zitten checken en werd even op een dwaalspoor gezet, omdat de close-up-mevrouw in de spiegel wordt gefilmd, waardoor links en rechts zijn omgedraaid.
Betreffende dame stond live op de bühne en is dus geen mol of kandidaat, waardoor we dus ook geen mol of kandidaat geschminkt zien worden (hoe geniaal dat ook was geweest).
Verder meen ik op de foto van Joost bij de bewuste dame oranje sloffen te zien. Diezelfde oranje sloffen komen ook terug bij de enige persoon die nog niet 'confirmed' was op de de foto op Art's tablet (kwam hier gisteren of eergisteren al voorbij met een groen cirkeltje om haar hoofd). De foto op de tab is niet geweldig, maar ik zie wel overeenkomsten tussen beide personen.

Kort samengevat: naar mijn mening wordt de mol niet geschminkt in de uitzending, maar is de foto op de tab van Art te onduidelijk om aan te geven dat de mol daar ook niet op staat.

Zucht, weer 7 uur van m'n weekend verkloot. Maar ik ken nu wel alle kraaienpootjes van de kandidaten! ::jaja::
Op naar de tweede opdracht. O nee, eerst even slapen...

[volgens mij zit ik veel te diep te graven]
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 23:51:29 door Traveljunkie »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #662 Gepost op: 12-01-2014, 23:54:20 »
BAMF!

Te lezen op de zijkant van een gebouw en op één van de plattegronden.
Naast de urban betekenis, kent BAMF zijn oorsprong in de comic boeken over de Nightcrawler of te wel een nachtkruiper, een mol? Is dit te koppelen aan een kandidaat?

Open de spoiler voor een HD foto!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Omdat het ook terug kwam in de Vodcast.
Jennifer de Nightcrawler... De nachtkruiper... De Mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #663 Gepost op: 13-01-2014, 00:00:43 »
Toen Art zei: "hou wel je ogen open", bedoelde hij toen niet "er ligt meer dan dat je denkt"?
Na het terugkijken zal ik ronde houten voorwerpen liggen, die verdacht veel lijken op jokers?! En dat op zo'n 2 meter bij ze vandaan.  ???
Het is te zien bij elke kandidaat vanaf Jennifer. (43:12)


Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #664 Gepost op: 13-01-2014, 00:14:08 »
Toen Art zei: "hou wel je ogen open", bedoelde hij toen niet "er ligt meer dan dat je denkt"?
Na het terugkijken zal ik ronde houten voorwerpen liggen, die verdacht veel lijken op jokers?! En dat op zo'n 2 meter bij ze vandaan.  ???
Het is te zien bij elke kandidaat vanaf Jennifer. (43:12)



Ik heb beeld vergroot en ook nog leesbril erbij op, maar dat zijn zover ik kan zien geen jokers. Er staat geen tekst op, en de meest linkse heeft iets groens .
我是摩尔

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #665 Gepost op: 13-01-2014, 00:25:15 »
Toen Art zei: "hou wel je ogen open", bedoelde hij toen niet "er ligt meer dan dat je denkt"?
Na het terugkijken zal ik ronde houten voorwerpen liggen, die verdacht veel lijken op jokers?! En dat op zo'n 2 meter bij ze vandaan.  ???
Het is te zien bij elke kandidaat vanaf Jennifer. (43:12)
Goed gespot, maar volgens mij zit er een afronding op de zijkanten, terwijl de jokers een vrij scherpe rand hebben. Ze verschillen denk ik ook van formaat ten opzichte van elkaar.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #666 Gepost op: 13-01-2014, 00:51:33 »
(...)
Verder meen ik op de foto van Joost bij de bewuste dame oranje sloffen te zien. Diezelfde oranje sloffen komen ook terug bij de enige persoon die nog niet 'confirmed' was op de de foto op Art's tablet (kwam hier gisteren of eergisteren al voorbij met een groen cirkeltje om haar hoofd). De foto op de tab is niet geweldig, maar ik zie wel overeenkomsten tussen beide personen.

Kort samengevat: naar mijn mening wordt de mol niet geschminkt in de uitzending, maar is de foto op de tab van Art te onduidelijk om aan te geven dat de mol daar ook niet op staat.

Zucht, weer 7 uur van m'n weekend verkloot. Maar ik ken nu wel alle kraaienpootjes van de kandidaten! ::jaja::
Op naar de tweede opdracht. O nee, eerst even slapen...

[volgens mij zit ik veel te diep te graven]

Zo zo, ben je er ook eindelijk achter…  ;)

Voor de volledigheid: de oranje dames op de foto van Joost2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(vlnr.) komen overeen met achtereenvolgens nr.2 (blauwe schoenen), nr.10 (oranje schoenen), nr.3 (blauwe schoenen) en nr.13 (gele schoenen) op de foto op de tablet (eveneens vlnr.).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 01:02:06 door MoleShowdown »

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #667 Gepost op: 13-01-2014, 00:58:51 »
Wie heeft duct tape gebruikt?


我是摩尔

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #668 Gepost op: 13-01-2014, 01:11:00 »
Wie heeft duct tape gebruikt?


De productie... ;)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #669 Gepost op: 13-01-2014, 07:26:38 »
Zo zo, ben je er ook eindelijk achter…  ;)

Voor de volledigheid: de oranje dames op de foto van Joost2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
(vlnr.) komen overeen met achtereenvolgens nr.2 (blauwe schoenen), nr.10 (oranje schoenen), nr.3 (blauwe schoenen) en nr.13 (gele schoenen) op de foto op de tablet (eveneens vlnr.).

Haha, ja het heeft ff geduurd.
Kijk, dat in beide gevallen 4 oranje dames in de weer waren, was duidelijk. De kleding was ook duidelijk, maar het gezicht van één van de dames kon (wilde?) ik niet plaatsen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #670 Gepost op: 13-01-2014, 09:27:48 »
BAMF!

Te lezen op de zijkant van een gebouw en op één van de plattegronden.
Naast de urban betekenis, kent BAMF zijn oorsprong in de comic boeken over de Nightcrawler of te wel een nachtkruiper, een mol? Is dit te koppelen aan een kandidaat?

Open de spoiler voor een HD foto!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
nouja, inmiddels is duidelijk dat de productie die zelf er niet op heeft geschilderd...zie o.a. het aaf topic voor het betreffende filmpje

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #671 Gepost op: 13-01-2014, 11:12:42 »
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Aaf als de Mol.

Tijdens de opera staan de groene mannetjes, net zoals de oranje dames, altijd 2 links, 2 rechts. Behalve op de beruchte foto. Op de plek waar hij normaal staat, staat nu (heel onduidelijk) iemand anders.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus stel nou dat je de mol bent. En die foto komt in beeld. Das een stressmomentje. Alle kandidaten kijken naar een foto waarop jij betrapt kan worden. Doodeng. Je zou bijna niet durven kijken...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tijdens de marktopdracht is het bordje omgedraaid. Dit is alleen mogelijk door Aaf (of de productie). Het moldagboek impliceert dat de mol hier iets heeft geflikt. Als eerste de markt opgaan is hier natuurlijk heel handig.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En voor de lol: nog een mooi momentje uit aflevering 1.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ga de tunnel in en kom er niet meer uit. *piep* Twitter.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 11:40:16 door Bakkertje, Reden: scheldwoord weggehaald »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #672 Gepost op: 13-01-2014, 11:57:22 »
Ik vroeg het "Boven" en kreeg ook 'Aaf' door maarja ben nou niet bepaald een paranormaal talent ::tandpastasmiley:: heb het al vaker fout gehad!

Char gaat ook altijd het hele alfabet langs tot ze goed zit  ::rofl::

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #673 Gepost op: 13-01-2014, 12:00:03 »
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Aaf als de Mol.

Tijdens de opera staan de groene mannetjes, net zoals de oranje dames, altijd 2 links, 2 rechts. Behalve op de beruchte foto. Op de plek waar hij normaal staat, staat nu (heel onduidelijk) iemand anders.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus stel nou dat je de mol bent. En die foto komt in beeld. Das een stressmomentje. Alle kandidaten kijken naar een foto waarop jij betrapt kan worden. Doodeng. Je zou bijna niet durven kijken...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tijdens de marktopdracht is het bordje omgedraaid. Dit is alleen mogelijk door Aaf (of de productie). Het moldagboek impliceert dat de mol hier iets heeft geflikt. Als eerste de markt opgaan is hier natuurlijk heel handig.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En voor de lol: nog een mooi momentje uit aflevering 1.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ga de tunnel in en kom er niet meer uit. *piep* Twitter.
Ik word gek als jij wel iets uit die beruchte opera-foto haalt; dat ding heeft bijna mijn huwelijk gekost  :-[

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #674 Gepost op: 13-01-2014, 12:18:34 »
1e alinea: dit zijn 2 verschillende palen. Dat is al ontkracht geloof ik.

2e alinea: die had Ik nog niet voorbij zien komen in de gaten houden dus.

3e alinea: die woorden en vooral dat 8amf staat er al langer op.

4e alinea: alles stond al op de ruiten. Vooral die ene met 8:15 am is al gefilmd in 2012. Toen wist de crew niet eens dat ze naar Hong Kong gingen.  Lees even het forum door dan zie je een filmpje van hong wrong en dan naar 1.19 gaan,  stilzetten en vooral op de rechter kant letten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #675 Gepost op: 13-01-2014, 12:29:42 »
Tureluurs ik mag tot aanemen dat je snepte dat dat sarcartisch was....


Gezien mijn antwoord....was idem dito bedoeld  ;)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #676 Gepost op: 13-01-2014, 12:46:54 »
Ik heb zojuist de aflevering nog eens bekeken en de volgende dingen vielen mij op. Misschien dat we er wat mee kunnen:

-Aaf zegt voor het optreden in het theater, als ze bekijken waar het stuk over gaat: "Ik denk niet dat zij het duo zijn." Dat zegt ze als reactie op anderen die zeggen dat Owen en Susan misschien wel het duo spelen. Misschien niet heel interessant, maar ik zag het hier nog niet voorbijkomen en aangezien alles seconde voor seconde wordt uitgeplozen  ;)

-Jan-Willem roept zodra hij met Daphne het dak op loopt in opdracht 2 direct door de porto dat hun tijd waarschijnlijk loopt en vraagt om informatie over de twee locaties op het dak. Meerdere keren komt hij er op terug, maar Owen zegt steeds: "Wacht even, de anderen hebben minder tijd." Op dat moment zijn ze nl. met de quiz bezig. JW probeert dus wel degelijk contact te maken met de controlekamer en laat niet zomaar onaangekondigd de tijd lopen.

-Jennifer is opvallend veel stil als er beslissingen moeten worden genomen. Bij opdracht 1 brengt ze helemaal niks in over wie ze moeten aanwijzen op de tablet. Wellicht omdat ze doorheeft dat ze helemaal op het verkeerde spoor zitten? Ook in de controlekamer tijdens opdracht 2 zegt ze, in tegenstelling tot Freek en Tygo, niks over het mollerige gedrag van Sofie. Tygo en Freek wijzen er wel op en willen graag de porto overnemen. Jennifer zegt niet eens 'neem jij de porto maar, Tygo/Freek. Vind ik opvallend, want ze zou toch wel íets kunnen zeggen? Zeker als ze Sofie verdenkt. Als Jennifer de mol is laat ze Sofie natuurlijk zo lang mogelijk klooien. Tot slot zie je bij Jennifer ook geen reactie als Art bij de ingang van de markt zegt dat ze daarbinnen te test gaat maken. Aaf zie je even daarvoor wel verbaasd reageren. Pas na de biecht 'dat is het laatste wat ik had verwacht' staat ze tegenover Art met de bekende handjes langs haar gezicht.

Volgens mij is dit nog niemand opgevallen / heeft nog niemand hier melding van gemaakt. Doe er je (eventuele) voordeel mee!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #677 Gepost op: 13-01-2014, 13:08:59 »
Hoi allen,
Wat interessant om al jullie hints te lezen. Vooral de middelste foto die jolien laat zien van de theateractrice. Waar er 2 mannen (1 met mobiel in zijn hand) en de actrice op staan. Ik heb het echt 5 keer teruggespoeld maar  kan haar niet ontdekken tijdens de show. De dames in het oranje lijken erop maar de vrouw op de foto is iemand anders. Nu heb ik Daphne goed bekeken van de zijkant en ben tot de ontdekking gekomen dat ze er wel heel erg op lijkt. Zelfde neus, kaaklijn, lippen. Weet het natuurlijk niet zeker want zat zelf al die tijd al op JW. Maar de hints lijken net iets teveel naar hem te leiden. Begint op te vallen  ::tandpastasmiley::

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #678 Gepost op: 13-01-2014, 13:42:00 »
Hoi allen,
Wat interessant om al jullie hints te lezen. Vooral de middelste foto die jolien laat zien van de theateractrice. Waar er 2 mannen (1 met mobiel in zijn hand) en de actrice op staan. Ik heb het echt 5 keer teruggespoeld maar  kan haar niet ontdekken tijdens de show. De dames in het oranje lijken erop maar de vrouw op de foto is iemand anders. Nu heb ik Daphne goed bekeken van de zijkant en ben tot de ontdekking gekomen dat ze er wel heel erg op lijkt. Zelfde neus, kaaklijn, lippen. Weet het natuurlijk niet zeker want zat zelf al die tijd al op JW. Maar de hints lijken net iets teveel naar hem te leiden. Begint op te vallen  ::tandpastasmiley::

Kun je deze foto nog eens hier neer zetten? Dank

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #679 Gepost op: 13-01-2014, 13:49:39 »
staat op pag 32 van someone_01. De middelste spoiler