Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 84299 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #220 Gepost op: 2-03-2014, 18:33:48 »
Aflevering 3: "Een zware keuze". Op de still maakt Freek de keus voor het koffertje, maar het lijkt net alsof hij dat hele gebouw boven zijn hoofd balanceert. :D Zal best zwaar zijn.
The British are not impressed.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #221 Gepost op: 2-03-2014, 18:56:50 »
als volgende week sofie afvalt dan ga ik toch geloven dat de titels op de volgende afvaller slaan. Net als wat een paar weken geleden was genoemd in de Vodcast

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #222 Gepost op: 2-03-2014, 19:00:21 »
Op de still? Wat is dat?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #223 Gepost op: 2-03-2014, 19:04:46 »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #224 Gepost op: 2-03-2014, 20:06:15 »
Ik zal een balletje meegooien Heinz. Hier een mogelijke Freek-hint icm de afleveringstitels op de avrosite.

Als je naar de Avrosite gaat en dan naar "afleveringen" zie je stills van elke aflevering met daarop de titel. Freek staat als enige op elke still. voor de eerste 3 afleveringen is het nog wat lastig maar daarna:

4. Jennifer. Staat voor de neus van Freek in de still.
5. Een heilige aanwijzing. De ene kandidaat wijst naar de beelden links, de andere naar rechts. En daar tussen staat Freek in zijn groen is het nieuwe rode regenjas.
6. 5 op een rij. 4 kandidaten staan links op de still dan een "witje" en dan Freek. De 5e op rij. JW staat vooraan bij Art.
7. ...Moet je zien. Op de still kijken alle kandidaten naar rechts (hun links), naar Freek.

::vergroot::

Misschien kan iemand iets met 1,2, en 3?

1 en 2 zijn inderdaad niet te doen  ::rofl::

Vind de rest nog steeds een mooie hint - sowieso het feit dat Freek als enige op alle plaatjes staat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #225 Gepost op: 2-03-2014, 22:47:35 »
'...moet je zien'

Normaal zou je denken:

'Moet je zien!'

Maar nu verwacht je er dus iets voor, op de puntjes ::proostbier::
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #226 Gepost op: 2-03-2014, 23:17:25 »
De mol moet je zien?
De afvaller moet je zien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #227 Gepost op: 2-03-2014, 23:21:00 »
En volgende aflevering: Art moet je zien. (Art is "wanted" voor 2500 euro.) Ook "5 op een rij" lijkt naar volgende aflevering te verwijzen. Maar de logica/hint ervan zie ik niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #228 Gepost op: 3-03-2014, 10:27:14 »
1 en 2 zijn inderdaad niet te doen  ::rofl::

Vind de rest nog steeds een mooie hint - sowieso het feit dat Freek als enige op alle plaatjes staat.

Het is logisch dat naarmate de serie vordert de link iets duidelijker te leggen zal zijn, als er een patroon ontdekt is.  :)

Ik zou het idd ook een mooie Molhint vinden, omdat het wel in het verlengde van voorgaande jaren ligt maar toch net even anders en minder voorspelbaar. Dus wat meer puzzelwerk voor ons.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #229 Gepost op: 3-03-2014, 10:33:07 »
En exact hetzelfde doen elk jaar wordt voorspelbaar.  ;)

Dit is middels de stills heel simpel uit te leggen.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #230 Gepost op: 3-03-2014, 10:41:45 »
Wat als we niet moeten zoeken naar iets dat we op de puntjes in moeten vullen: '... moet je zien'. , maar dat het om de puntjes gaat. 'Puntjes moet je zien'. Dan kan het bijvoorbeeld een referentie zijn naar Jan-Willem, die puntjes wil verbinden bij de 'Vingerafdruk'.



Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #231 Gepost op: 3-03-2014, 13:30:39 »
En exact hetzelfde doen elk jaar wordt voorspelbaar.  ;)

Dit is middels de stills heel simpel uit te leggen.  ::jaja::

Ondanks dat kan ik me moeilijk voorstellen dat alle molkijkers eerst naar de site moeten om de hint op te lossen.  :-X

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #232 Gepost op: 3-03-2014, 13:35:28 »
Ondanks dat kan ik me moeilijk voorstellen dat alle molkijkers eerst naar de site moeten om de hint op te lossen.  :-X

Maar de molkijker vindt wel 'tol is de mol' en 'The Mole is Case'?  ;D
Er zullen sws makkelijkere en 'moeilijkere' hints tussenzitten. Deze lijkt me visueel helder uit te leggen naast de gewone uitleg..  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #233 Gepost op: 4-03-2014, 06:02:22 »
Vorig jaar stond Carolien volgens mij op alle stills, dus het zou ook toeval kunnen zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #234 Gepost op: 4-03-2014, 20:00:24 »
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft, maar ik kreeg opeens een idee...
In het eerste of tweede seizoen waar titels gebruikt werden, verwees niet elke titel naar de mol, en waren sommige gewoon voor de sier, zodat je de afleveringen een thema/naam kan geven. Ik denk dat dat dit jaar weer gedaan wordt, omdat ik niet geloof dat de titels wijzen naar de afvallers (daar is de roodshow voor) en ik niet denk dat elk jaar alle titels naar de mol wijzen. Misschien moeten we wel alleen kijken naar de 5e titel? Dat getal komt immers vaak terug...
Hoop dat dit niet heel stom klinkt, maar ik heb iig mijn mening even kunnen geven over wat ze voor mij betekenen.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #235 Gepost op: 4-03-2014, 20:05:29 »
Hoop dat dit niet heel stom klinkt, maar ik heb iig mijn mening even kunnen geven over wat ze voor mij betekenen.  ::tandpastasmiley::

Klinkt helemaal niet stom, ik acht de kans ook groot dat dit keer maar enkele titels een hint zijn, zoals in 2011. Sommige titels zijn duidelijk cryptische verwijzingen naar opdrachten (Schijnbeweging, Een zware keuze) terwijl andere veel vager zijn Jennifer, ... moet je zien).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #236 Gepost op: 4-03-2014, 20:09:08 »
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft, maar ik kreeg opeens een idee...
In het eerste of tweede seizoen waar titels gebruikt werden, verwees niet elke titel naar de mol, en waren sommige gewoon voor de sier, zodat je de afleveringen een thema/naam kan geven. Ik denk dat dat dit jaar weer gedaan wordt.

Dat denk ik ook. Vindingrijk, zware keuze en schijnbeweging vind ik typisch mollentitels, kan je alle kanten mee op en zijn dus goed verzonnen. De vreemde titels vind ik 'Jennifer' en '...moet je zien'. Dit zijn geen woordspelingen en slaan niet duidelijk op een opdracht of moment in de aflevering. Daarom denk ik dat daar dit jaar iig de hints in zitten.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #237 Gepost op: 4-03-2014, 20:53:24 »
Misschien moeten we wel alleen kijken naar de 5e titel? Dat getal komt immers vaak terug...
Hoop dat dit niet heel stom klinkt, maar ik heb iig mijn mening even kunnen geven over wat ze voor mij betekenen.  ::tandpastasmiley::

Ik vind het ook zo gek nog niet.

Was al aan het twijfelen of ik het hier ging posten of niet omdat ik (zelfs vanuit mijn Freek tunnel) nog steeds niet helemaal achter de theorie sta. Maar met deze link naar de titel van aflevering 5 ga ik het toch maar doen...

De titel van aflevering 5 is een heilige aanwijzing.

Laatst las ik in het Freek topic op de WIDM site een theorie over de sterren die we de laatste afleveringen vaak zien. Daar oppert iemand dat de sterren verwijzen naar het (Bijbelse) verhaal van de musical Joseph (waar de 11 broers in de dromen van Joseph (het hele verhaal draait om die dromen) als sterren voor hem buigen) ik vond het eerst nogal vergezocht maar ben naar aanleiding van die post de muziek van Joseph gaan luisteren waardoor het in elk geval aannemelijker werd.

Wat me (nog steeds) tegenhoudt aan deze theorie is dat het programma bij mijn weten meestal niet van die directe links naar het normale werk van de mol maakt. Anyway het valt niet te ontkennen dat die sterren een prominente rol spelen in de verhaal van Joseph en dat we sinds aflevering 6 vaak sterretjes zien. Vraag me  alleen af, zijn die sterren daar voor de opnames opgehangen of is dat gewoon iets wat gebruikelijk is in de regio waar we nu zijn?



Edit: Typo
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 22:24:07 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #238 Gepost op: 4-03-2014, 21:13:17 »
Ik heb die uitleg ook gezien over die sterretjes. Ik snapte wel meteen wat ermee bedoeld werd. Ik heb die musical 5x gezien en draai die cd grijs. De tekst kan ik dromen. Maar verder heb ik er geen extra aandacht aan besteed om precies dezelfde reden. Het zou een duidelijke hint zijn naar het werk buiten Wie is de Mol om. Ik zou het wel een leuke hint vinden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #239 Gepost op: 4-03-2014, 21:19:43 »
Wat me (nog steeds) tegenhoudt aan deze theorie is dat er het programma bij mijn weten meestal niet van die directe links naar het normale werk van de mol maakt.
Bij Jon werd ook een hint naar Boeing Boeing gegeven.
The British are not impressed.