Elk seizoen heeft terugkerende elementen dus misschien verveeld het u?
Hoe bedoelt u precies? Want seizoen 1 t/m 14 hebben mij, op misschien 1 aflevering na, namelijk nooit verveeld. Dit kwam door de pit, het spektakel en een realiseerbare zoektocht naar de Mol tussen de kandidaten voor de kijker. Het ontbreken daarvan in de afgelopen 3 afleveringen werkt verveling juist in de hand.
Weet iemand hoeveel geld er in de lichte koffer zat? Door het ontbreken van deze informatie is het voor de kijker onmogelijk vast te stellen of de keuze voor licht/zwaar wellicht een bewust afgewogen keuze van een eventuele mol zou kunnen zijn en hoezo deze keuze überhaupt gemaakt zou moeten worden.
En is er al duidelijkheid omtrent de enveloppen en het opsturen daarvan? Uit de afleveringen heb ik niet kunnen halen wat precies de bedoeling en uitwerking daarvan is... Hoeveel bedraagt het "extra" bedrag wat men verdient bovenop het geld in de envelop wanneer de geadresseerde nog in aflevering 9 zit? Verliest men het geld als de kandidaat er niet meer in zit? En wat als je het geld niet naar de kandidaat maar de mol stuurt? Het is een verandering binnen het spel, betreft de pot - dus zeker van belang voor de Mol. Daardoor ook voor de kijker, zo'n toevoeging/verandering behoeft duidelijke uitleg en dat hoeft niet eens uitgebreid. Zoals bij de introductie van de topito's, dat was perfect.
Verder vind ik het opvallend hoe gelaten de groep reageert dat al het geld al opgestuurd is, Freek blijft zelfs penningmeester...?!