Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 144999 keer)

Offline Toke2012

• Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #320 Gepost op: 17-01-2014, 19:37:56 »
Dus de groep Freek, J-W, Sofie is verdacht?

Freek vraagt eerst aan de vrouw van traffic-controle hoe ze bij de ferry komen. De vrouw zegt dat dat ver lopen is. Vervolgens vragen ze hoe ze dan moeten lopen. Dan worden ze gebeld. Freek en Jan-Willem regelen dat telefoontje en vangen ondertussen iets over de trein op uit het gesprek van Sofie met de traffic-vrouw. Ze vertellen aan Daphne dat ze met een trein gaan. Als ze ophangen, vertelt Sofie dat de trein geen optie is, omdat die naar het vliegveld gaat (wat wel zo is, maar hij gaat ook de ander kant op  8) )

Dus ja, ik vind dat groepje wel verdacht. Freek die gericht naar de ferry vraagt; Sofie die terugkomt van de (juist heel goede) optie van de trein, JanWillem die enorm begint te pushen om te gaan lopen. Maar wie nou per ongeluk molt en wie expres is me niet helemaal duidelijk.

Offline Buurman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #321 Gepost op: 17-01-2014, 20:18:56 »
Wat mij opviel in deze aflevering is dat er op 13:49, op het moment dat Freek informatie gaat vragen over de ferry, één korte scène in spiegelbeeld is. (Met mijn mol in beeld achter Freek). Ik heb in de eerste afleveringen gezocht, maar nog niks vergelijkbaars gevonden, op de geldpijl van Aaf na die de andere kant opwijst, maar dat is geen spiegelbeeld.
Zou het iets kunnen betekenen? Ik zal een screenshot even verborgen neerzetten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lennard2014

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 17-01-2014, 20:25:08 »
Op een gegeven moment zegt Aaf: 'ze hebben geen bereik, ze zullen wel op de boot zitten'.
De keer dat Aaf haar kandidaten daarvoor belde, stelde ze nog voor om met de trein te gaan. Er is door niemand gezegd dat ze daadwerkelijk met de boot zijn gegaan. Waarom weet Aaf zo zeker dat ze met de boot zijn gegaan? Geen bereik hebben omdat je met een trein onder de grond/water zit, is veel logischer. Maar als Mol weet je natuurlijk dat er helemaal geen treinen onder het water door gingen.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 17-01-2014, 20:41:55 »
Freek vraagt eerst aan de vrouw van traffic-controle hoe ze bij de ferry komen. De vrouw zegt dat dat ver lopen is. Vervolgens vragen ze hoe ze dan moeten lopen. Dan worden ze gebeld. Freek en Jan-Willem regelen dat telefoontje en vangen ondertussen iets over de trein op uit het gesprek van Sofie met de traffic-vrouw. Ze vertellen aan Daphne dat ze met een trein gaan. Als ze ophangen, vertelt Sofie dat de trein geen optie is, omdat die naar het vliegveld gaat (wat wel zo is, maar hij gaat ook de ander kant op  8) )

Volgens mij zegt Freek tegen Daphne dat ze de trein naar de ferry nemen, omdat die te ver is om te lopen(wat ook het plan is volgens mij), Daphne maakt daarvan dat de ferry er lang over doet en ze de trein nemen. Hierop geeft Aaf deze verkeerde info door aan de andere groep, die er gelukkig niets mee doen.
Ik vind Daphne hier verdachter.

Offline Gizmoxic

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 17-01-2014, 21:19:54 »
Mij viel het volgende op: op het moment dat het mobieltje op de grond valt ligt er een geel briefje op de stoep met daarop 'GSM 81'. Als je goed kijkt zie je dat Tygo het mobieltje heel onhandig aan Jennifer geeft, onder de papieren. Het lijkt er dus op Tygo er expres voor zorgt dat Jennifer het mobieltje laat vallen.

Dan nog iets: wat zou 81 betekenen? Na wat zoekwerk op Google kom ik erachter dat Tygo op de dag van de uitzending over 81 dagen jarig is. Dit kan toch geen toeval zijn?? Ik verdenk daarom Tygo als Mol!

Offline NPM

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 17-01-2014, 21:27:19 »
Mij viel het volgende op: op het moment dat het mobieltje op de grond valt ligt er een geel briefje op de stoep met daarop 'GSM 81'. Als je goed kijkt zie je dat Tygo het mobieltje heel onhandig aan Jennifer geeft, onder de papieren. Het lijkt er dus op Tygo er expres voor zorgt dat Jennifer het mobieltje laat vallen.

Dan nog iets: wat zou 81 betekenen? Na wat zoekwerk op Google kom ik erachter dat Tygo op de dag van de uitzending over 81 dagen jarig is. Dit kan toch geen toeval zijn?? Ik verdenk daarom Tygo als Mol!

Ik verdenk juist Jennifer als mol, mijn gedachten komen allebei uit de eerste aflevering:

1. Er staat een vijf op de pilaar achter de executie en wie is de vijfde persoon van links?

2. De code van de lichtsignalen was 3-4-2-5. Als je deze getallen bij elkaar optelt krijg je 14; De eerste twee samen zijn 7 (Jennifer) en de laatste twee samen zijn 7 (Hoffman).

Offline mph

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 17-01-2014, 21:30:27 »
Gsm810 op de stoeprand geschilderd naast een meetspijker. Een in hong kong gebruikte band voor gsm. Lijkt mij toeval, maar goed, als dit op de geldverzamelende jennifer moet slaan....

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 17-01-2014, 21:31:08 »
Ik verdenk juist Jennifer als mol, mijn gedachten komen allebei uit de eerste aflevering:

1. Er staat een vijf op de pilaar achter de executie en wie is de vijfde persoon van links?

2. De code van de lichtsignalen was 3-4-2-5. Als je deze getallen bij elkaar optelt krijg je 14; De eerste twee samen zijn 7 (Jennifer) en de laatste twee samen zijn 7 (Hoffman).

Dit is precies wat ik dacht!!  ::vergroot:: >:D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #328 Gepost op: 17-01-2014, 21:36:47 »
Ik vond dit juist weer een geweldige aflevering na de ietwat teleurstellende van vorige week.
Freek die meer bezig was met die modellen dan met de opdracht.  ::rofl:: Snap ik ook wel: ze zagen er goed uit.  ::jaja::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #329 Gepost op: 17-01-2014, 21:44:52 »
"Jennifer" is 8 letters.
The British are not impressed.

Offline Groentje..

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 17-01-2014, 22:20:13 »
Hallo allen,
Mij is het volgende opgevallen:

Als de dames in de hotelkamer hun 'pact' aan het sluiten zijn, zie je in close-up een notitieboekje waarin geschreven wordt met een pen waarop 'Den Haag - The Hague' staat.

Voor zover ik uit dit shot kan opmaken, is dit niet gefilmd als de dames samen in de hotelkamer zitten... Want:
Alle dames schrijven op dat moment met een andere pen!

Wat valt nog meer op:

Er wordt met rechts geschreven (Aaf is links)
Het is duidelijk een vrouwenhand met ongelakte nagels (Daphne en Jennifer hebben hun nagels gelakt)
Er wordt geschreven over Sophie
Tijdens de executie schrijft Aaf in een handschrift wat er enigszins op lijkt (hersenkronkel is: Aaf is schrijfster, schrijft met links voor een rechtse krant?)

Mij lijkt me in ieder geval duidelijk dat het shot van het boekje absoluut een hint is vanwege de andere pen.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #331 Gepost op: 17-01-2014, 22:30:23 »
Met andere woorden? Dan is ofwel Sofie de mol ofwel Aaf? Wie komt er uit Den Haag?
er woont niemand in Den Haag...en volgens mij ook niemand geboren daar...ik ga het even uitvogelen...

edit: niemand..
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 22:33:22 door SomeOne_01 »

Offline Groentje..

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 17-01-2014, 22:38:07 »
er woont niemand in Den Haag...en volgens mij ook niemand geboren daar...ik ga het even uitvogelen...

edit: niemand..

Het zal ook wel niet om hetgeen gaan wat er op die pen staat, maar feit blijft dat niemand in die hotelkamer met die pen schrijft.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 17-01-2014, 23:03:18 »
Aaf wordt afgestreept, Sofie wordt afgestreept, Jennifer wordt afgestreept, Daphne wordt afgestreept. Dus wordt er maar getwijfeld aan het afstrepen van Aaf? Wat dacht je van Susan als optie? En waarom zou Sofie niet over zichzelf kunnen schrijven? De mol die notities aan het maken is over de mol.

Offline Buurman

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 18-01-2014, 00:10:26 »
Op die van Freek staat Jennifer.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #335 Gepost op: 18-01-2014, 00:15:48 »
Op die van Freek staat Jennifer.
en dat klopt wel want Freek verdenkt Jennifer (in ieder geval)

Offline marijndej

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 18-01-2014, 00:22:54 »

Hier zie je de verschillende pennen.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 18-01-2014, 00:30:40 »
en dat klopt wel want Freek verdenkt Jennifer (in ieder geval)

Nou ja.. Dat zegt ie.  :P
Hij was zijn heftige verdenking van Aaf van de dag ervoor namelijk alweer vergeten.  ::hypocriet::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #338 Gepost op: 18-01-2014, 00:38:27 »
Het zal ook wel niet om hetgeen gaan wat er op die pen staat, maar feit blijft dat niemand in die hotelkamer met die pen schrijft.
Dus op zoek naar wie zijn/haar handen dat zijn  ::rofl::

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #339 Gepost op: 18-01-2014, 01:15:22 »
ehm...de gene die daar schrijft met die den haag pen, heeft iets zwarts of donkerkleurigs aan (broek)...de enige die iets donkerkleurigs aan heeft is Susan (donkerblauwe broek). Verder heeft dat boekje een zwarte/bruine kaft. Ook Susan... Aaf weet ik niet, Jennifer een rooie en Daphne een zwarte kaft, Sofie een zwart / bruin.