Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154716 keer)

Offline mlvp45

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #200 Gepost op: 24-01-2014, 03:28:06 »
Misschien houdt de titel van de aflevering hier verband mee...In de eerste aflevering viel het op dat bij de vraag 'Wie is de Mol?' op de test alle namen in alfabetische volgorde stonden behalve die van Jan-Willem en Jennifer. Die waren omgedraaid. Dit bleef zo in de tweede en derde aflevering, maar in de vierde aflevering...


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #201 Gepost op: 24-01-2014, 05:36:09 »
::rofl:: Goeie  ::rofl::

Valt mij op dat de 14e netvlies is, weer een oog/ spiegelbeeld.....
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #202 Gepost op: 24-01-2014, 08:25:40 »
Misschien houdt de titel van de aflevering hier verband mee...In de eerste aflevering viel het op dat bij de vraag 'Wie is de Mol?' op de test alle namen in alfabetische volgorde stonden behalve die van Jan-Willem en Jennifer. Die waren omgedraaid. Dit bleef zo in de tweede en derde aflevering, maar in de vierde aflevering...



In combinatie met de alfabetopdracht vind ik dat een leuke vondst. Maar hoe je het precies als hint (naar JW?) kunt uitleggen zie ik nog niet zo.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #203 Gepost op: 24-01-2014, 08:26:29 »
Waarom Tygo en Jennifer niet de mol kunnen zijn:

In de opdracht waarin men een envelop moet pakken en vervolgens ruilen is er maar 1 doel voor de mol: zorgen dat de personen met geld niet ruilen.
De mol kan hierbij zelf het heft in hand nemen door het geld te pakken en ervoor te zorgen het met iemand te ruilen die geen geld heeft (Freek & Susan)
of een andere kaart pakken en deze vervolgens ruilen met iemand die wel geld heeft.

De eerste ruil tussen Tygo en Jennifer zou een mol niet doen, de mol kan er namelijk dan niet zeker van zijn dat er geen geld in de pot gaat komen. Jennifer en Tygo zijn dus niet de mol.
Aaf en jan-willem waren ook een koppel die ruilde zonder geld maar hier zouden ze beide nog mol kunnen zijn omdat de mol al gezien had dat er sowieso geen geld meer in de pot zou komen door de ruil van Freek & Sofie. Een risico als mol om dat heft niet in eigen handen te nemen, maar wel mogelijk.

Maar kortom is het dus in mijn optiek onmogelijk dat Jennifer en Tygo nog de mol zouden zijn.


Denk ik ook.
Daarnaast denk ik dat de Mol aan de nummers op de enveloppen kan zien wat er in zit. De mol weet dus wat de sterkste onderhandelingsenvelop is (Vrijstelling) en waar het geld zit.
Nu had Sofie de vrijstelling (toeval..?) en wisselde wel heel snel op eigen initiatief met Freek. Waarvan ze dus mogelijk kon weten dat daar geld in zat. Missie geslaagd, want door die wissel geen geld in de pot.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #204 Gepost op: 24-01-2014, 09:09:51 »
Ik denk dus dat hij veel te ongemakkelijk wordt van dat liegen om de mol te kunnen spelen.

Precies dit. Dat gedrag vertoont hij ook al wanneer de envelop van hem gestolen wordt.
Hij uit niks, slaat dicht, vermijdt confrontatie.

Als Mol moet je niet alleen lef hebben/tonen maar ook tegen iemand recht in zijn gezicht kunnen liegen.
Dan kan je er een heel verhaal omheen verzinnen van 'ach ze verdenken hem niet dus redeneren ze het weg'  maar als iemand hem op den duur toch echt wel verdenkt is hij zo lek als een schuitje..  ::ohno::

Ik zie het gewoon echt niet.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #205 Gepost op: 24-01-2014, 09:10:12 »
Twee dingen waar ik nog mee zit:

* Is het zichtbaar geweest dat de Zwarte Vrijstelling genoemd staat op Sofie haar kaartje?

* Zijn die vrijstellingen van rubber haha? Want hoe past die vrijstelling in zo'n koker?

Wie helpt mij  8)!?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #206 Gepost op: 24-01-2014, 09:11:18 »
Klopt het dat Sofie Tygo de koker laat pakken die verbonden is aan de stelling dat Freek 1000€ opgestuurd heeft? Sofie moet

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2014, 09:16:53 »
 ???
Vonden jullie het ook gek hoe die enveloppen opdracht uiteindelijk bleek te werken.Dat het geld alleen echt verdiend was als de twee halve geldbedragen met elkaar geruild zouden zijn geworden? Hadden wij dit kunnen weten? Hadden de kandidaten dit kunnen weten? (ze leken niet zo heel verbaasd)? Het irriteert mij nogal als een opdracht onduidelijk is. Hoe zien jullie dat?

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2014, 09:17:31 »
Twee dingen waar ik nog mee zit:

* Is het zichtbaar geweest dat de Zwarte Vrijstelling genoemd staat op Sofie haar kaartje?

* Zijn die vrijstellingen van rubber haha? Want hoe past die vrijstelling in zo'n koker?

Wie helpt mij  8)!?


Ik heb niet gezien dat het op het kaartje stond.

Er zal wel een papiertje in de koker gezeten hebben. In de enveloppen zaten toch ook geen fysieke jokers en ook geen vrijstelling   ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2014, 09:21:41 »
???
Vonden jullie het ook gek hoe die enveloppen opdracht uiteindelijk bleek te werken.Dat het geld alleen echt verdiend was als de twee halve geldbedragen met elkaar geruild zouden zijn geworden? Hadden wij dit kunnen weten? Hadden de kandidaten dit kunnen weten? (ze leken niet zo heel verbaasd)? Het irriteert mij nogal als een opdracht onduidelijk is. Hoe zien jullie dat?

Mwah het is WIDM dus even doordenken kan geen kwaad. Ze hadden tijd genoeg om te overleggen maar zoals altijd als er jokers en vrijstellingen in het spel zijn gaat iedereen graaien en voor eigen gewin. En is niemand met het geld bezig.

De Mol zal daarop wel gefocust zijn. Precies wat Jennifer zei imho.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #210 Gepost op: 24-01-2014, 09:24:14 »

Ik heb niet gezien dat het op het kaartje stond.

Er zal wel een papiertje in de koker gezeten hebben. In de enveloppen zaten toch ook geen fysieke jokers en ook geen vrijstelling   ;)

Nee ok...dat is waar...

Maar het blijft een beetje giswerk dus?


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #211 Gepost op: 24-01-2014, 09:27:11 »
Geen HD, maar zeker Daphne...



Dat had ik ondertussen ook al met zekerheid gezien.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #212 Gepost op: 24-01-2014, 09:27:16 »
Klopt het dat Sofie Tygo de koker laat pakken die verbonden is aan de stelling dat Freek 1000€ opgestuurd heeft? Sofie moet

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2014, 09:34:05 »
Bij de kokeropdracht zijn er zeer waarschijnlijk 9 kokers verdiend, namelijk 6 met geld en 3 met -geld.
Kan iemand zien wie hoeveel kokers inlevert bij Art?
Tygo moet van Sophie de eerste 2 overslaan, ook Daphne moet de eerste 2 overslaan en Jan-Willem ook en hij vergeet de 3e. Dus Jan-Willem heeft er dan 1, Tygo 2 en Daphne 2, maar dan zou Freek er 4 moeten hebben en volgens mij levert hij er maar 3 in. Dus iets klopt daar niet.

Art geeft aan dat er 2000 euro verdiend had kunnen worden, dus dat zouden 8 kokers met 250 euro zijn. Dan hebben ze er 2 met geld laten hangen. Jan-Willem en het boekje van Aaf is er daar 1 van. Weet iemand of het waar is dat dat gewicht bij de trekopdracht in de studio maar 50 kilo was, want die laten ze ook hangen. Als dat namelijk zo is dan weet Freek dus niet wat er in die koffer heeft gezeten en is hij niet de mol?

Er zou 150 kilo op liggen, al dachten ze dat het veel minder was en dat die 150 kg nooit kon kloppen. Weet niet meer wie het was, maar die zei dat hij het wel alleen weg zou kunnen trekken zonder moeite.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #214 Gepost op: 24-01-2014, 09:35:38 »
Klopt het dat Sofie Tygo de koker laat pakken die verbonden is aan de stelling dat Freek 1000€ opgestuurd heeft? Sofie moet

Wat moet Sofie?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #215 Gepost op: 24-01-2014, 10:07:05 »
Als je de titel "Jennifer" uitlegt richting de uitspraken van Jennifer (ze stuurt naar de Mol/wijst de mol aan), moet ik denken aan haar uitspraak over de tafel opdracht. Iets in de trend van "het kan niet anders dat de mol het geld in de envelop had. De mol weet dat er geld met geld geruild moet worden, om het geld ook echt te verdienen."

Maar: ik denk dat de Mol juist het geld in handen kréég. Lees: Sofie. Zij wilde wel heel snel ruilen met Freek. En de vrijstelling is de beste onderhandelingspositie die je kunt hebben. Mochten de kandidaten zo slim zijn om te bedenken het geld met geld te ruilen, kan ze die twee misschien nog verleiden met de vrijstelling. Dit was alleen niet meer nodig, want Freek hapte al snel toe.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #216 Gepost op: 24-01-2014, 10:11:27 »
Als je de titel "Jennifer" uitlegt richting de uitspraken van Jennifer (ze stuurt naar de Mol/wijst de mol aan), moet ik denken aan haar uitspraak over de tafel opdracht. Iets in de trend van "het kan niet anders dat de mol het geld in de envelop had. De mol weet dat er geld met geld geruild moet worden, om het geld ook echt te verdienen."

Maar: ik denk dat de Mol juist het geld in handen kréég. Lees: Sofie. Zij wilde wel heel snel ruilen met Freek. En de vrijstelling is de beste onderhandelingspositie die je kunt hebben. Mochten de kandidaten zo slim zijn om te bedenken het geld met geld te ruilen, kan ze die twee misschien nog verleiden met de vrijstelling. Dit was alleen niet meer nodig, want Freek hapte al snel toe.
Zoals Jennifer zei
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #217 Gepost op: 24-01-2014, 10:12:02 »
Als je de titel "Jennifer" uitlegt richting de uitspraken van Jennifer (ze stuurt naar de Mol/wijst de mol aan), moet ik denken aan haar uitspraak over de tafel opdracht. Iets in de trend van "het kan niet anders dat de mol het geld in de envelop had. De mol weet dat er geld met geld geruild moet worden, om het geld ook echt te verdienen."

Maar: ik denk dat de Mol juist het geld in handen kréég. Lees: Sofie. Zij wilde wel heel snel ruilen met Freek. En de vrijstelling is de beste onderhandelingspositie die je kunt hebben. Mochten de kandidaten zo slim zijn om te bedenken het geld met geld te ruilen, kan ze die twee misschien nog verleiden met de vrijstelling. Dit was alleen niet meer nodig, want Freek hapte al snel toe.

Zoals ik ook al in het Afleveringentitels-topic postte, vatte ik hem andersom op. Jennifer wijst inderdaad naar de Mol: niet alleen door te zeggen dat de Mol geld moet hebben geruild, maar ook (bij opdracht 1) door te zeggen dat de Mol zich eigenlijk heel kandidaats en goed moet hebben gedragen tijdens de opdracht omdat JW meeluisterde. Er was er 1 die dat opvallend goed deed: Freek. Hij was degene die terugkwam op het ABC-rijtje, hij was degene die nadien Jennifer aanwees als mogelijke mol omdat ze een raar verhaaltje om de woorden heen had verzonnen. EN hij was degene die bij opdracht 2 geld ruilde tegen een vrijstelling: de perfecte actie van een mol, die zo én geld voor de pot voorkomt, én een vrijstelling uit ieders handen wegneemt.
Ciao he said

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #218 Gepost op: 24-01-2014, 10:42:39 »
Volgens mij nog niet langs geweest maar...

Als Art zo spannend doet "maak jullie klaar voor... een spannende opdracht" Hoor je een vrouw? zeggen "ik wist het, ik wist het"
Het klinkt als Sofie, maar ik zie haar mond niet bewegen en die van de andere dames ook niet.
Tja als mol weet je natuurlijk dat er nog een opdracht komt, een soort Jon molactie die riep ook "ik wist het"
Iemand die het wel ziet?

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #219 Gepost op: 24-01-2014, 10:47:25 »
Opdracht 1
De beste positie voor de mol is ergens half weg of aan het einde van de trap.
Worden vergeten en verkeerd onthouden kan iedereen overkomen en valt dus niet zo op als de mol dit express doet.
Wat voor de mol niet handig is, bij deze opdracht, is als hij de woorden van te voren weet. Dan kan hij/zij zich verraden.

Wat mij opviel is dat Freek woorden noemde die Jennifer niet door geeft (kan iemand dit bevestigen) of waarvan we het door de montage niet zien.

Opdracht 2:
Maakt niet uit wat de mol pakt of ruilt. Hij/Zij kan zich met alle ruilen bemoeien en zo zorgen dat geld niet met geld wordt geruild.
Het is inderdaad voor de mol wel het handigst om geld te pakken of te ruilen met iemand die het niet heeft.

Opdracht 3:
De mol weet welke kokers hij of zij moet pakken en kan er dus bewust er opsturen dat er verkeerde beneden komen.
Dan wel door zelf de kokers te pakken of het aan zijn partner door te geven.