Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154687 keer)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #240 Gepost op: 24-01-2014, 13:22:11 »
Er is niet gezegd dat de inhoud van de enveloppen niet geruild mochten worden voordat de enveloppen geruild zouden worden, toch? Ze hadden dan ieder een half geldbiljet met elkaar kunnen wisselen zodat er complete biljetten zouden ontstaan en dan de enveloppen wisselen. Maar zo fanatiek als ze in het spel zijn is dit niet iets waar je blijkbaar snel opkomt.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #241 Gepost op: 24-01-2014, 13:24:39 »
Citaat van: Anika31

Er zal wel een papiertje in de koker gezeten hebben. In de enveloppen zaten toch ook geen fysieke jokers en ook geen vrijstelling   ;)
[/quote

Dat lijkt mij ook. Het is dus geen probleem te verklaren dat niemand de zwarte vrijstelling heeft zien hangen, of zo. Volgens mij zegt Tygo ook dat hij de betreffende ' koker' in zijn onderbroek heeft gestopt. Achter de schermen kunnen ze dan de 'tegoedbon' tegen een echte zwarte vrijstelling inwisselen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #242 Gepost op: 24-01-2014, 13:25:46 »
Volgende week komt Skunk Anansie terug! Zij kwamen toch als hint voor in het molboekje? Volgens mij moeten ze Skin, de zangeres van Skunk Anansie zoeken tussen al die Chinese beelden.


Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #243 Gepost op: 24-01-2014, 13:30:04 »
Volgende week komt Skunk Anansie terug! Zij kwamen toch als hint voor in het molboekje? Volgens mij moeten ze Skin, de zangeres van Skunk Anansie zoeken tussen al die Chinese beelden.



Die hint naar Skunk Anansie is toch al eerder in de serie genoemd hier? Ik heb alleen geen idee naar wie dat leidde?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 13:37:15 door Miek37 »

Offline poehbeer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2014, 13:34:23 »
Is het al iemand opgevallen (bedacht ik net opeens) dat de 2 woorden die gelijk veranderd worden bij de roltrapopdracht de 5e en 6e letter van het alfabet zijn? Weer een 5 en een 6....
Ik kan niet goed verzinnen wat dit precies betekend, maar viel me op!

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2014, 13:36:27 »
Jongens, mij is nog iets belangrijks opgevallen.

Op het moment dat Susan een envelop pakt, staat er het getal "3" op.
Op het moment dat er een close-up komt, staat er een "4" op.
Daarna gaat Susan ruilen met Daphne en staat er weer een "3" op.
Maar ze ruilt met Daphne ...en die heeft...."4" ?

Heel vreemd iig..

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2014, 13:37:39 »
Jongens, mij is nog iets belangrijks opgevallen.

Op het moment dat Susan een envelop pakt, staat er het getal "3" op.
Op het moment dat er een close-up komt, staat er een "4" op.
Daarna gaat Susan ruilen met Daphne en staat er weer een "3" op.
Maar ze ruilt met Daphne ...en die heeft...."4" ?

Heel vreemd iig..

De close-up is van de envelop van Daphne? En toevallig of niet er verkeerd tussen gemonteerd?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2014, 13:48:56 »
De close-up is van de envelop van Daphne? En toevallig of niet er verkeerd tussen gemonteerd?

Klopt, je hebt gelijk! Excuus ;)
Overigens wat me wel op viel:

Misschien slaat de afleveringstitel wel op Jennifer die bijna voor Sofie het enveloppen-spel verpestte?
Jennifer wilde namelijk de envelop weggraaien van Sofie, en Sofie tikte op haar vingers, kijk maar eens goed.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2014, 13:53:50 »
2x de helft van €1.500,- met elkaar ruilen zorgt ervoor dat je nog steeds geen hele €1.500,- hebt. Zit wat mij betreft echt núl logica in..

Geld tegen geld ruilen zorgt nog steeds voor halve biljetten. Alleen zijn die dan in handen van andere deelnemers.

Helemaal mee eens. Niemand kon weten hoe er geld verdiend moest worden.

« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 13:58:29 door MoleShowdown »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2014, 13:57:04 »
Helemaal mee eens. Niemand kon weten hoe er geld verdiend moest worden.
Wéten niet, maar ze hadden er wel vanuit kunnen gaan dat ze geen geld cadeau zouden krijgen. En zich kunnen afvragen wat er met 'de helft van 1500 euro' bedoeld werd, toch? Ik vind het zelf niet onlogisch dat je - als je er wel even bij stilstaat - tot de conclusie komt dat je wellicht de beide geldenveloppen met elkaar moet ruilen.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2014, 14:01:37 »
Ja, en Chinese euro's en biljetten met een negatief bedrag bestaan ook niet. Toch zijn ze onderdeel van het spel. Er zou als kandidaat toch wel een belletje moeten gaan rinkelen als je de HELFT ziet bij een RUIL spel :p. (anders had er wel 750 euro op gestaan)

Als deze 'twist' er niet in zat was de enige manier dat het geld verloren ging als er niet geruild werd voor de tijd om was. Deze tijd is echter zoals we zien behoorlijk lang.

Toegegeven ik was er denk ik als kandidaat ook niet op gekomen maar dat komt eerder door de focus op eigenbehoud (jokers, vrijstelling) dan door de opzet van halve geldbedragen.

Het punt is dat er geen logica in zit. Hoe je het geld ook ruilt, geld tegen geld, geld tegen jokers, geld tegen vrijstelling, of geld tegen niets, de eindsituatie is precies hetzelfde als de uitgangspositie: twee personen hebben 'half geld'.

(In 'Chinese euro's (=de winnaar verdient de euro's uit de pot, omdat ze in het spel zelf geen echte eurobiljetten gebruiken en het spel zich in China/Hong Kong afspeelt noemen ze het 'Chinese euro's) en 'negatief geld' (=geld uit de pot) zit nog wel logica).
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 14:13:42 door MoleShowdown »

Offline louise85

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2014, 14:09:18 »
Klopt, je hebt gelijk! Excuus ;)
Overigens wat me wel op viel:

Misschien slaat de afleveringstitel wel op Jennifer die bijna voor Sofie het enveloppen-spel verpestte?
Jennifer wilde namelijk de envelop weggraaien van Sofie, en Sofie tikte op haar vingers, kijk maar eens goed.

Dat klopt niet. Sophie wil eigenlijk de enveloppe die Tygo heeft, want hij pakt deze min of meer uit haar handen en dan krijgt Sophie de laatste enveloppe die er nog ligt. Kijk maar naar de close-up. Sophie krijgt dus per ongeluk de enveloppe met de vrijstelling. Dit kan dus geen tactiek zijn.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2014, 14:31:35 »
[OnwaarschijnlijkeHintModus] In de omschrijving bij uitzending gemist staat: Van hard naar zacht; van fluisteren tot schreeuwen. De kandidaten moeten in ieder geval omhoog, en dat terwijl de Mol het liefst ondergronds opereert. Of van ruilen huilen komt zal in deze aflevering blijken.

Aaf is de enige die niet wil abseilen (door haar en een paar andere kandidaten gezegd. De kandidaten gaan dus omhoog, de mol niet! [/OnwaarschijnlijkeHintModus]

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2014, 14:35:10 »
Het beste wat de mol bij de enveloppenopdracht zou kunnen doen is afwachten. Degenen die als eerste ruilden kan je wegstrepen. Dat zou de mol nooit doen, want dan heeft hij geen grip meer op het spel.
De mol weet natuurlijk vantevoren welke enveloppen geld bevatten (de enveloppen zijn niet voor niets genummerd). De mol ziet precies hoe de onderhandelingen verlopen.
En ja hoor...JW wacht het langste af en ziet dat ingrijpen niet meer nodig is.....


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2014, 14:37:27 »
Het beste wat de mol bij de enveloppenopdracht zou kunnen doen is afwachten. Degenen die als eerste ruilden kan je wegstrepen. Dat zou de mol nooit doen, want dan heeft hij geen grip meer op het spel.
De mol weet natuurlijk vantevoren welke enveloppen geld bevatten (de enveloppen zijn niet voor niets genummerd). De mol ziet precies hoe de onderhandelingen verlopen.
En ja hoor...JW wacht het langste af en ziet dat ingrijpen niet meer nodig is.....
QFT, maar voor iedereen na de Sofie/Freek ruil geldt hetzelfde (Aaf en Susan)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2014, 14:37:39 »
Ik heb 'ns ff de tabel van Rat nagetrokken. En al m'n hersenspinsels heb ik hier maar even opgeschreven. Bekijk maar wat je ermee doet ;).

In het Freek Bartels topic wordt vrij goed gesuggereerd dat Freek €200 heeft verduisterd. Dus zouden ze hier de foute keuze hebben gemaakt om deze niet te pakken.
Sofie zegt dat Tygo de derde koker moet pakken. Op 38:30 zegt ze: "De eerste moet je niet pakken, de tweede koker moet je NIET pakken, de derde koker moet je pakken."
Het klopt dat die gewichten 150 kilo waren: Owen: "Is er iets dat we moeten doen met deze 150 kilo?"
Volgens mij lag er NIET €1500 op de Jade markt. De uitleg komt later (helemaal onderaan). Dit zou het rijtje van Susan-JW goed maken: De eerste en derde vraag waren correct, de 2e en 4e niet.

Wat ik echter heel interessant vond, was wie hoeveel kokers in het bakje deed. Het is namelijk vrij duidelijk te zien dat Freek minstens 3 kokers in het bakje stopt. Eén hiervan is dus zeker fout! Misschien doet hij er ook een 4e in, maar dat is minder goed te zien.
Als ik het goed zie, doet JW er één in. Dit klopt ook met het aantal dat we tijdens de opdracht te zien krijgen: hij pakt enkel het vierde kokertje (wat volgens mij dus min-geld heeft).
Volgens mij doet Daphne 2 kokers in het bakje. Dit rijmt ook met de opdracht: ze pakt de 3e en de 4e.
Ik kan dit echter niet zo uitstekend bekijken aangezien de HD download het bij mij niet doet.
Dit betekent dat Tygo er 3 gepakt moet hebben! (9-3-2-1=3). Dit kan echter niet als er maar 4 kokers (met geld of min-geld) te pakken zijn en hij de eerste en tweede heeft laten hangen. (nogmaals, hij pakt dus wel de derde en de vijfde, maar in die laatste zit geen geld.)

Betekent dit dan dat iedereen 5 kokers had? Heeft er iemand eentje extra meegesmokkeld? Heb ik het verkeerd gezien, en heeft Freek ze echt alle 4 genomen?
Art zei in ieder geval dat er aan iedere lijn 2 goede kokers zaten, en ook slechte kokers, maar niet hoeveel.

Ik ga er nu even vanuit dat er geen €1500 op de Jade markt lag. Stel nu dat Freek inderdaad 4 kokertjes heeft gepakt. Dan zijn er zeker twee fout. Dan mag er nog maar één van de andere kokertjes min-geld bevatten. Dat is dan die van de Jade markt. Dit zou betekenen dat Jennifer-Daphne's derde koker plus-geld bevatte en dus de stelling "Aaf heeft in het boekje van Tygo gekeken" waar is.
Maar dit betekent dus weer dat Jennifer-Daphne's eerste en tweede vraag allebei onwaar moeten zijn en dus dat Freek NIET wist wat er in het koffertje zat en dus NIET de mol is.


Ander scenario: Freek heeft er 3 in gedaan, netzoals Daphne en Tygo heeft er één ingedaan (zoals Rat suggereert). Dit betekent dus dat Daphne een mysterieuze 3e meegepikt heeft (misschien toch de eerste?)
Dan hebben Freek en Daphne allebei één foute koker, maar is die van de Jade markt wél goed. Immers, Jan Willem en Tygo hebben immers beide één goede koker laten hangen en we weten dat in de eerste koker van Jan Willem en de tweede koker van Tygo plus-geld zat.
Dan was het geen 150kg, maar toch 50kg (zei Owen het verkeerd) en had Jan Willem dus wel de goede koker (de 4e) meegepakt. (Er zijn in totaal slechts 2 goede kokers blijven hangen). In dat geval, wederom, is Freek geen mol.

Dit valt of staat natuurlijk allemaal bij de aanname dat er op de Jade markt geen €1500 lag.
Welk duo heeft er wél lopen mollen: Susan-Jan Willem: netto €-100 of 'slechts' €250 netto (als er wél €1500 op de Jade markt lag.


Als ik naar dat shot uit de Jade markt kijk, zie ik 4 fel gele briefjes en 2 iets minder gele briefjes
.
Groen=€1000 (aflevering 3 opdracht 1)
Blauw=€500   (aflevering 2 opdracht 2)
Paars=€250 (aflevering 1 opdracht 2)
Fel geel/citroen geel=€100  (aflevering 1 opdracht 1)

Wat die 2 minder gele briefjes ook zijn, ze zijn echt niet de €550 die het totaalbedrag op de markt €1500 moet maken.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat dat geld verspreid lag, of dat het sfeershot slechts een deel van het geld toonde. Dat lijkt me echter minder waarschijnlijk.


Haak aan op dit verhaal als je wilt, en zoek nog verder uit wie hoeveel kokers heeft gepakt en hoeveel geld er op de Jade markt lag.
Voor mezelf heb ik Freek dus al bijna weggestreept, alhoewel hij het deze aflevering uitstekend deed als mol.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 14:39:17 door Bob De Mol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2014, 14:39:25 »
Maar als je als kandidaat de vrijstelling in je handen hebt zeg je toch: ik ruil alleen maar met degene die 3 jokers heeft dus laat maar zien diegene. (er is niet gezegd dat ze het niet aan elkaar mochten laten zien)

Dus of Sofie is heel dom of de mol...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #257 Gepost op: 24-01-2014, 14:48:34 »
Ik heb 'ns ff de tabel van Rat nagetrokken. En al m'n hersenspinsels heb ik hier maar even opgeschreven. Bekijk maar wat je ermee doet ;).
Ik heb de tabel van Rat wat aangevuld. Leuk om te zien, hoeveel iedere ploeg aan kokers moet hebben meegenomen. Dit is af te leiden uit het totaal.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #258 Gepost op: 24-01-2014, 14:53:19 »
Zo kan je ook zien dat Tygo en Sofie met grote waarschijnlijkheid niet gemold hebben. Een koker in de plus is namelijk 250 en in de min 100. Al zijn al hun vragen incorrect beantwoord, hebben ze maximaal 200 euro weg gespeeld uit de pot.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #259 Gepost op: 24-01-2014, 14:54:45 »
Het feit dat JW meeluister bij de roltrap-opdracht, kan natuurlijk voor de mol niet het sein zijn, om dan maar niet te mollen...

De anderen zijn nl. niet op de hoogte van JW en het meeluisteren, dus zij gaan gewoon door met zich verdacht proberen te maken bij de anderen.

Als dan de mol als enige niet molt, valt dat des te meer op.

Juist door wel te mollen, kun je dat later verdedigen met: De mol wist dat JW zou meeluisteren. Denk je nou echt dat ik dan zou gaan mollen?

Of te wel:

"Het feit dat X zich verdacht maakt, tijdens de roltrap-opdracht, betekent dat hij/zij de mol niet is, want die wist dat er meegeluisterd werd."

Gaat niet op!

Anders hoef je nu alleen maar te zoeken naar diegene die tijdens de roltrap het MINSTE heeft gemold, en dan die aanwijzen als mol!