Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154651 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #280 Gepost op: 24-01-2014, 16:51:52 »
Art vertelt in de uitleg dat er 2 kokers met + geld per touw hangen.
Waar? op welk moment? Ik heb de opdracht inmiddels 2 keer terug gekeken, kan het nergens horen...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #281 Gepost op: 24-01-2014, 17:02:32 »
Waar? op welk moment? Ik heb de opdracht inmiddels 2 keer terug gekeken, kan het nergens horen...
Nee, ik hoor het ook niet. Ik vind ook niet dat het geimpliceerd wordt. Ik ga deze gewaagde aanname niet gebruiken. De molkandidaten zouden als bosjes afvallen.

Sterker nog. Dit kan niet. Dan hadden de kandidaten het spel heeel anders moeten spelen. 2 kokers niet gepakt...? Binnen halen de rest. Geen vragen meer aanhoren (bijv. Jennifer/Daphne). Het kan hoogstens onder de fragiele aannames van Erik Leppen dat de redactie alle kansen eerlijk willen verdelen.  :-X
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 17:12:52 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #282 Gepost op: 24-01-2014, 17:13:53 »
De mol wist natuurlijk bij de roltrap-opdracht welke woorden er al ingevuld op het bord zouden staan en zal vooral díe woorden doorgeven aan de volgende.
Heeft iemand al uitgezocht of er een kandidaat bij was die "spontaan" de woorden vergeten bleek te zijn  die achteraf moesten worden ingevuld?

Susan vergat vijf woorden, die alle vijf uiteindelijk ingevuld moesten worden door Aaf. De woorden Emotie en Fagot, die Tygo dus fout had doorgegeven, onthield Susan wel. Volgens mij heb ik de mol door...

En misschien dat JW met 'ik heb de mol horen mollen' wel Susan bedoelde en niet Jennifer, zoals het in beeld werd gebracht. Dat kan de reden zijn dat JW bij de test niet vertelde wie hij verdenkt. Later vertelde hij dat één van hen Daphne was en hij nu nog één molkandidaat overheeft. Wellicht Susan?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #283 Gepost op: 24-01-2014, 17:14:06 »
Ook vind ik dat de enige echte mol actie die we gezien hebben het verkeerde antwoord van Aaf was en de enige twee twijfelachtige acties de actie van JW waren om een koker over te slaan en het antwoord van Aaf dat zij het boekje van Tygo heeft ingekeken. Tygo he?

Ook al staat Tygo totaal niet op mijn mollenlijst, en allang doorgestreept, toch vind ik het een mollenstreek om de woorden emotie en fagot erin te gooien meteen in het begin, aangezien dat de eerste woorden in het lijstje zijn die genoteerd dienen te worden.
Meer L

Offline louise85

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #284 Gepost op: 24-01-2014, 17:15:03 »
Ik hoor het ook niet. Wat ik hoor; "er zijn kokers met geld en er zijn kokers met -geld." Die eerste 'er zijn' valt wel een beetje samen en klinkt daardoor als twee?

Zou ook wel makkelijk zijn als ze van te voren al aan gaan geven dat er twee kokers met geld hangen, want als je vier stellingen hebt dan zijn er dus automatisch twee met -geld. Zo makkelijk is het dit seizoen niet.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #285 Gepost op: 24-01-2014, 17:16:23 »
Dankjewel Yaco voor de HD afbeelding van dat geld dat ik niet kon vinden.

Jos, er wordt op 35:40 door Art gezegd: "Er zijn kokers met geld, en er zijn kokers met min-geld." Of hij zegt "Twee kokers met geld, en er zijn kokers met min-geld." Dat is een beetje onduidelijk, maar ik hang nu inderdaad meer naar dat eerste.

Dus, helaas zullen de analyses van Yaco en mij niet kloppen  ::ohno::.

Louise, het zou het spel wél spannender maken: Oh, shit, we hebben er al twee gepakt en deze stelling is zeker waar! Mmmm...

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #286 Gepost op: 24-01-2014, 17:36:40 »
Jos, er wordt op 35:40 door Art gezegd: "Er zijn kokers met geld, en er zijn kokers met min-geld." Of hij zegt "Twee kokers met geld, en er zijn kokers met min-geld." Dat is een beetje onduidelijk, maar ik hang nu inderdaad meer naar dat eerste.

Hmm, na 5x luisteren hoor ik nogsteeds '2 kokers met geld'.
Ik weet alleen niet of ik dat hoor, of dat ik dat wil horen... ???

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #287 Gepost op: 24-01-2014, 17:40:39 »
Hmm, na 5x luisteren hoor ik nogsteeds '2 kokers met geld'.
Ik weet alleen niet of ik dat hoor, of dat ik dat wil horen... ???
Wil je zo graag horen dat JW de mol is??
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #288 Gepost op: 24-01-2014, 17:41:31 »
Ook al staat Tygo totaal niet op mijn mollenlijst, en allang doorgestreept, toch vind ik het een mollenstreek om de woorden emotie en fagot erin te gooien meteen in het begin, aangezien dat de eerste woorden in het lijstje zijn die genoteerd dienen te worden.
QFT... Ik doelde op de laatste opdracht.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #289 Gepost op: 24-01-2014, 17:51:34 »
Op de helmen van de abseilers staat "kas". Dit staat ook bij het stukje waar alle deelnemers aangekondigd worden, op een bordje, ik geloof vlak voor of vlak na Sofie.

Ik bedoel dat stukje dat elke aflevering terugkomt, beginnend met Tygo.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #290 Gepost op: 24-01-2014, 18:03:51 »
Waarom zou Freek maar 200 vd 1200 achterover drukken en niet alles???  ???
Het lijkt mij ook vreemd dat een mol maar €200 zou verduisteren. Ik denk echter niet alles, dat valt teveel op.
Ik heb vorige week een animatie gemaakt in PowerPoint (bij gebrek aan beter programma) wat Freek gedaan kan hebben als hij de mol is, maar heb helaas geen goed programma kunnen vinden om daar een filmpje van te capturen... onderaan daarom maar een screenshot en een zipje met de .ppsx (loopt automatisch na start).


Lijkt me eigenlijk niet eens nodig. Uit het verleden is gebleken dat mensen toch gekke dingen gaan doen zodra er jokers of vrijstellingen en onderhandelingen in beeld komen. Meestal is de pot hiervan het slachtoffer, want iedereen gaat voor eigenbehoud eerst en de pot op twee. Dit is ook niet minder dan logisch.(tenzij je Dick Jol heet misschien ::)) Als je eruit ligt heb je niets aan geld in de pot. Wat voor mij nog onbegrijpelijker is is dat ze er vaak ook voor kiezen om mensen (tegen kosten) in het spel te houden, ook al zijn dit concurenten.
De mensen met jokers en vrijstelling kunnen de kandidaten met geld forceren om hun enveloppen te ruilen. Als ze de tijd nemen om uit te vogelen wie het geld heeft natuurlijk. Al moeten ze dan eerst wel bedenken dat het geld geruild moet worden voor geld.
Voor de mensen met geld is het in eigen belang om te liegen, de mensen zonder geld kunnen wel voor het geld gaan.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #291 Gepost op: 24-01-2014, 18:16:11 »
Overigens is het geld dat Aaf heeft opgestuurd nu al verdwenen, toch? Want ze had 'm naar Daphne gestuurd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #292 Gepost op: 24-01-2014, 18:18:52 »
Overigens is het geld dat Aaf heeft opgestuurd nu al verdwenen, toch? Want ze had 'm naar Daphne gestuurd.

Geld naar een kandidaat opsturen die aflevering 9 niet haalt zorgt ervoor dat er geen rente verdiend wordt. Maar veilig is het sowieso
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #293 Gepost op: 24-01-2014, 18:19:02 »
Overigens is het geld dat Aaf heeft opgestuurd nu al verdwenen, toch? Want ze had 'm naar Daphne gestuurd.

Niet verdwenen, het is veilig gesteld. Maar de eventuele rente is wel in rook opgegaan.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #294 Gepost op: 24-01-2014, 18:20:52 »
Ik heb vorige week een animatie gemaakt in PowerPoint (bij gebrek aan beter programma) wat Freek gedaan kan hebben als hij de mol is, maar heb helaas geen goed programma kunnen vinden om daar een filmpje van te capturen... onderaan daarom maar een screenshot en een zipje met de .ppsx (loopt automatisch na start).

Rat, je bent een held, awesome animatie!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #295 Gepost op: 24-01-2014, 18:23:14 »
Niet verdwenen, het is veilig gesteld. Maar de eventuele rente is wel in rook opgegaan.

Oh dan heb ik het hele principe van die enveloppen niet begrepen, sorry!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #296 Gepost op: 24-01-2014, 18:30:44 »
Hij zegt eigenlijk: 3 vrouwen in de finale lukt alleen als je de mol aan je kant hebt. Dus dan zou de mol juist een vrouw moeten zijn toch?

Ja, maar Freek is "van de andere kant".
;)

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #297 Gepost op: 24-01-2014, 18:35:06 »
Dit is pas raar!
Ik deed voor de lol op www.wieisdemol.nl de test.
Is dit een echte, eerlijke test? Want de vraagstelling is wel vreemd?

Hoe verwoord je de plek waar Jan-Willem stond?

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #298 Gepost op: 24-01-2014, 18:38:22 »
Ik zou zeggen, laatste, omdat Jan-Willem pas na Aaf aan zet was  :)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #299 Gepost op: 24-01-2014, 18:39:17 »
Waar gaan ze eigenlijk volgende aflevering heen. Plaatjes zag er niet echt uit als de filipijnen

Aan het begin zitten ze nog in Hong Kong, ik denk dat ze halverwege / op het einde pas de oversteek maken. Executie zal wel in de Filipijnen zijn, verwacht ik.