Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154617 keer)

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #320 Gepost op: 24-01-2014, 21:59:28 »
Dus aflevering 3 had ook geen executie volgens jou?
Er is een eventuele executie ja! Niet alle schermen hebben een kleur gehad, er kon daadwerkelijk iemand naar huis!
Profiler

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #321 Gepost op: 24-01-2014, 22:01:11 »
Noord-Ierland, Jon wist dat ze de kruisvaarders achterna gingen.

Je hebt gelijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #322 Gepost op: 24-01-2014, 22:03:09 »
Er is een eventuele executie ja! Niet alle schermen hebben een kleur gehad, er kon daadwerkelijk iemand naar huis!

Over dat laatste kun je dus ook van mening verschillen. Ik persoonlijk denk dat er hoe dan ook niemand af zou vallen en zeker nu is gebleken dat in afl. 4 een opdracht was voor een even aantal personen.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #323 Gepost op: 24-01-2014, 22:19:48 »
Over dat laatste kun je dus ook van mening verschillen. Ik persoonlijk denk dat er hoe dan ook niemand af zou vallen en zeker nu is gebleken dat in afl. 4 een opdracht was voor een even aantal personen.
Ik denk dat ongeacht of de volgende opdracht voor even personen is er een noodplan is mocht er toch iemand afvallen! Ik kan er zo snel niet opkomen maar er zijn meer seizoenen geweest waarbij iemand niet afviel terwijl er ook de mogelijkheid was dat er iemand afviel in sommige gevallen deed dan iemand een opdracht in zijn eentje, herinner het examenrijden in Japan waarbij een iemand geen contact had met iemand aan porto was dat niet Arjen Lubach? Ik denk dus dat er wel iemand had af kunnen vallen afl3
Profiler

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #324 Gepost op: 24-01-2014, 22:20:45 »
Ik heb iets opmerkelijks waargenomen tijdens de executie.
Er loopt een stipje vanuit het vuistje naar het achtje en dit lijkt er achteraf in gemonteerd te zijn.
In mijn optiek geen insect.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #325 Gepost op: 24-01-2014, 22:21:31 »
Ik denk dat ongeacht of de volgende opdracht voor even personen is er een noodplan is mocht er toch iemand afvallen! Ik kan er zo snel niet opkomen maar er zijn meer seizoenen geweest waarbij iemand niet afviel terwijl er ook de mogelijkheid was dat er iemand afviel in sommige gevallen deed dan iemand een opdracht in zijn eentje, herinner het examenrijden in Japan waarbij een iemand geen contact had met iemand aan porto was dat niet Arjen Lubach? Ik denk dus dat er wel iemand had af kunnen vallen afl3

Dat van Arjen kwam door de ziekte van Manuel.
klaar voor de strijd

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #326 Gepost op: 24-01-2014, 22:36:05 »
Ja mijn punt: noodplan!
Maar misschien een goede vraag voor de molfandag ;) (of er daadwerkelijk iemand af kon vallen in afl3) er is ieder jaar een afl zonder afvaller maar het is denk ik niet zo dat ze die van tevoren bepalen, ik denk dat er een plan B en zelfs wel plan C zijn.

Dat zou ook betekenen dat kandidaten valse info hebben over hun schermkleur, dan zou iemand groen zien daar het rood had kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 22:38:46 door Fragiel »
Profiler

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #327 Gepost op: 24-01-2014, 22:46:26 »
Ik ga er inderdaad wel vanuit dat er altijd noodplannen zijn.

Ik maak zelf regelmatig spellen voor het jeugdwerk en dan maak je spellen zo dat mocht er iemand afvallen dat je het spel alsnog kunt spelen maar op een net iets andere manier.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #328 Gepost op: 24-01-2014, 22:51:07 »
Ja mijn punt: noodplan!
Maar misschien een goede vraag voor de molfandag ;) (of er daadwerkelijk iemand af kon vallen in afl3) er is ieder jaar een afl zonder afvaller maar het is denk ik niet zo dat ze die van tevoren bepalen, ik denk dat er een plan B en zelfs wel plan C zijn.

Dat zou ook betekenen dat kandidaten valse info hebben over hun schermkleur, dan zou iemand groen zien daar het rood had kunnen zijn.

Ik vraag me af of ze zoiets toegeven want het neemt de spanning weg. Je moet als kijker wel het idee houden dat het toch kan, een rood scherm.
Een noodplan voor een afvaller door ziekte zal er altijd wel zijn vermoed ik.

De kandidaten krijgen geen valse info, een groen scherm betekent niet dat je goed zit, het betekent alleen dat een  ander minder goed zit dan jij. Maar dan kan ook door tijd komen of mazzel dat de mol toevallig dingen deed met jouw mol, dan heb je vragen goed terwijl je hartstikke fout zit.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #329 Gepost op: 24-01-2014, 23:14:39 »
En ik verdwijn nog verder in mijn tunnel:

Sofie verdacht:
1e afl: zij vindt de zwarte vrijstelling...
vandaag, bij ruilen, ze pakt de groene vrijstelling... die ruilt ze met niets,
waardoor ze een kaartje krijg voor het vinden van de zwarte vrijstelling

Maar Daphne had ook niets.

Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #330 Gepost op: 24-01-2014, 23:15:55 »
Voor iedereen die nog wilt weten waarom deze aflevering Jennifer heet, kijk even in het Freek topic. Daar staan in totaal 3 aanwijzingen waarom deze jennifer heet.  ;)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #331 Gepost op: 24-01-2014, 23:27:22 »
Voor iedereen die nog wilt weten waarom deze aflevering Jennifer heet, kijk even in het Freek topic. Daar staan in totaal 3 aanwijzingen waarom deze jennifer heet.  ;)
Ik heb ook eens de aflevering 'GeJenniferd'. Stel dat alles wat Jennifer zegt nou eens waar is. Maar het leidde naar niets. Kleine lichte tegenstrijdigheden en bovenal: Volgens 'Jennifer' weet Freek niet wat er in het koffertje zit.

Iedereen z'n eigen tunnel, maar ik durf te beweren dat Freek niet de mol is én dat 'Jennifer' niet alleswetend is.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #332 Gepost op: 24-01-2014, 23:35:04 »
Ik heb ook eens de aflevering 'GeJenniferd'. Stel dat alles wat Jennifer zegt nou eens waar is. Maar het leidde naar niets. Kleine lichte tegenstrijdigheden en bovenal: Volgens 'Jennifer' weet Freek niet wat er in het koffertje zit.

Iedereen z'n eigen tunnel, maar ik durf te beweren dat Freek niet de mol is én dat 'Jennifer' niet alleswetend is.

Gaat meer om het feit hoe ze de stelling voorleest. Dat ze denkt van niet, doet er volgens mij dan ook niet toe. Maar er komt ook een raar muziekje onder opeens maar dat kan aan mijn tunneloren liggen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #333 Gepost op: 24-01-2014, 23:38:09 »
Het kan hoor. maar Jennifer deed ook uitspraken over JW en Tygo. Dat kan ook iets zijn als de titel Jennifer heet.

Sterker vind ik persoonlijk dat het kan zijn wie Jennifer aanwijst. Dat zou iets kunnen zijn.

klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #334 Gepost op: 24-01-2014, 23:44:55 »
Even over de kokervragen! Is er dan niemand het woord executie wil horen? De vraag was : wat voor kleur shirt had Daphne aan tijdens de executie? Iedereen gaat er hier vanuit dat rood correct is.. Geloof me ik heb 460000 pagina's terug zitten lezen (zo voelt dat aan dan) maar tijdens de eerste test had ze een rood shirt aan, tijdens de eerste executie na het tweede deel van de test was haar shirtje toch echt een geel shirt aan :


 

Tja, de kandidaten praten zelf ook echt over 2 executies in de eerste aflevering etc... Art legt tijdens de eerste ook de nadruk op de kleur van Daphne's shirt. Vandaar dat de vraag nu ook terug komt, neem ik aan...

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #335 Gepost op: 25-01-2014, 00:02:07 »
wouterv:
Ik heb dit vanmiddag ook al geschreven, bij minuut 6.20 aflevering 1 zegt Art " maak je klaar voor test en executie.In mijn ogen twee gebeurtenissen.Bij minuut 9.54 zegt Art "tja de eerste test".Hij zegt niks over een executie dus zit hij altijd goed in aflevering 10.Molactie van Aaf dus. ..toch?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #336 Gepost op: 25-01-2014, 00:04:08 »
Ik heb iets opmerkelijks waargenomen tijdens de executie.
Er loopt een stipje vanuit het vuistje naar het achtje en dit lijkt er achteraf in gemonteerd te zijn.
In mijn optiek geen insect.
::vergroot::
Vlieg op lens?
Leuk!
Zal er op letten in de herhaling!
Omnia vincit amor

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #337 Gepost op: 25-01-2014, 00:08:09 »
Mogelijk wel.

Dat hangt van de interpretatie af
van executie.
Ik interpreteer dat voorlopig anders maar mogelijk heb jij gelijk.
Dat weten we ten laatste aflevering 10.
Wat me wel opviel is dat bij de enveloppen discussie aaf en tygo lachen als jw er zich uitlult.

Aaf zegt dan dat ze al een idee had dat JW niet zou sturen.


« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 00:19:03 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #338 Gepost op: 25-01-2014, 00:19:12 »
Ja maar er is dan wel een risico dat de geldenveloppen per ongeluk geruild worden en als je zelf al geruild hebt, kun je daar geen invloed meer op uitoefenen. Snel ruilen is mogelijk wel Mols, maar deze specifieke ruil is typisch onmols m.i. Dus Jennifer en Tygo beiden geen mol.

Daar zit wat in Tureluurs. En de mol had misschien toch een geldenvelop moeten pakken of juist eerst moeten kijken wat de anderen gingen doen. Maar ik vind zowel Tygo als Jennifer in het algemeen behoorlijk verdacht. Maar misschien spelen ze het gewoon heel slim, af en toe wat mols doen en ondertussen goed kijken wie de echte mol is. Ik zit een beetje in een tunnel vrees ik.  Moet deze aflevering nog voor de tweede keer bekijken. Ik vind het wel leuk dat er nog geen ultieme hint is gevonden, houdt het spannend. ::zwaai::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #339 Gepost op: 25-01-2014, 00:20:28 »
::vergroot::
Vlieg op lens?
Leuk!
Zal er op letten in de herhaling!

Ik heb een strakke hint gevonden, waarbij dat vliegje (of wat het ook mocht zijn) misschien ons laat wijzen op enkele shots later, waar Aaf exact de twee vuisten uitbeeld!
Mollentranen?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 00:33:27 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)