Er is heel veel te halen uit deze aflevering denk ik:
de mol is sowieso betrokken (denk ik) bij de 3 jokers en wacht zo lang mogelijk om te moeten antwoorden.
betrokken bij de 3 jokers zijn= Jenny, Guido, Jan en Roeland.
Roeland gaat als vierde van de 8 en kan dus niet inschatten wat er gaat gebeuren en liegt over zijn aantal jokers.
Jenny gaat als derdelaatste. Zij zou kunnen gehoord hebben dat Guido en Jan niet zouden antwoorden, dan zou zij als mol sowieso de waarheid moeten spreken om ervoor te zorgen dat de verdeling 6-2 zou zijn.
Zij krijgt drie jokers en liegt heel slecht.
Guido en Jan spreken niet en mogen kiezen. Zij zouden dit ingeseind kunnen krijgen.
Topverdachten bij deze opdracht voor mij: Jenny, Jan en Guido.
Opdracht 2:
Jenny: geeft een (goedgerekend) antwoord, maar helpt niet echt bij de andere antwoorden. Geeft een onnuttig weetje over dat cafeetje en een onduidelijke tekening?
Guido: onderbreekt Jan als die een slechte, onduidelijke uitleg geeft. (niet echt mols), antwoord zijn vraag wel fout. (maar leek chonogram niet te begrijpen)
Jan: gaf onduidelijke uitleg, maar antwoordde zijn vraag wel goed. (maar niet moeilijk).
Meest molkansen volgens mij deze aflevering: Jenny en Jan.
Voorlopig denk ik Jenny (maar heb nog nooit goed gezeten sinds ik op dit forum meespeur)