Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1053815 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1780 Gepost op: 20-11-2014, 14:18:31 »
Druk maken om een lettertype  ::rofl::
Het is toch een verandering, of het een grote impact gaat hebben...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1781 Gepost op: 20-11-2014, 14:20:09 »
Mij gaat het erom dat het programma kwalitatief goed moet blijven, de spellen enz....

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1782 Gepost op: 20-11-2014, 14:40:11 »
Klopt. Ik hoop dat de spellen en opdrachten ook wel beter zijn dan vorig jaar.

Ik wil weer een opdracht als in 2011, in dat kerkje met die molboekjes. Dat zijn de denk-opdrachten.

Afgelopen jaar hadden we er 2, de enveloppen en de kijk in de toekomst, maar ik wil meer opdrachten dat ze tegenover elkaar staan en glashard mogen liegen of de waarheid spreken.
Dat afgewisseld met adrenaline spellen.. Vorig jaar was aflevering 4 ook wel een goede aflevering. Roltrappenspel, evenloppe spel en daarna een leuke adrenaline opdracht. (al was het een beetje chaotisch) maar die aflevering zat qua opdrachten goed in elkaar.
Aflevering 5 ook wel trouwens. maar de rest viel (over het algemeen tegen)

Ik heb het al vaker aangekaart, maar kijk naar s11. Los van persoonlijke smaak, die opdrachten waren echt zoooo goed

Zo'n mandjes spel, vuurwerk spel, verlaten gebouw (typisch widm) spel, zie de verschillen spel, en dat in dat theater. Toen hadden we 5!! vette opdrachten gehad en pas toen hoefde de eerste persoon naar huis. en dan was er ook nog die twist met de mol in de bus waardoor ze meteen op scherp stonden..
Dat heb ik het nog alleen over de eerste 2 afleveringen..

als je kijkt (qua opdrachten) naar 2014, beginnen ze met een rare (maar opzich wel goed bedachte) executie, daarna een best saai marktspel, daarna een spel wat gewoon niet te behalen viel met al die lichten. En in aflevering 2 met maar 2 opdrachten opnieuw, de verlaten studio opdracht was wel Leuk, maar die chinese theater opdracht sloeg nergens op. Toen hadden we 2 afleveringen gehad met 1 leuke opdracht, 3 opdrachten waar je veel meer had kunne uithalen en per aflevering maar 2 opdrachten... (mede door de executies in beide afleveringen) maar ik wil MEER opdrachten en de executies gewoon zoals executies horen te zjin.


Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1783 Gepost op: 20-11-2014, 14:57:00 »
Vooral met die executies waren het op een gegeven moment zoveel twists, dat het juist een twist was als er géén twist was  ;)

Overigens hoop ik voor dit seizoen ook echt weer op zo'n opening als seizoen 11, inderdaad, met de Mol in de bus. Pure mindfuck! Nog een opdracht die ik werkelijk prachtig vond in dat seizoen was de test met vragen over de toekomst. Dat zie je als kijker en als kandidaat ten minste niet aankomen.

De opdrachten van het vorige seizoen vond ik vaak ook behoorlijk tegenvallen, maar ik denk dat Hongkong als locatie niet erg voordelig werkte wat dat betreft (hoewel een extra adrenalineopdracht vast nog makkelijk gekund). Sri Lanka is veel diverser en dus verwacht ik hier veel meer van.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1784 Gepost op: 20-11-2014, 15:00:58 »
Vooral met die executies waren het op een gegeven moment zoveel twists, dat het juist een twist was als er géén twist was  ;)

Overigens hoop ik voor dit seizoen ook echt weer op zo'n opening als seizoen 11, inderdaad, met de Mol in de bus. Pure mindfuck! Nog een opdracht die ik werkelijk prachtig vond in dat seizoen was de test met vragen over de toekomst. Dat zie je als kijker en als kandidaat ten minste niet aankomen.

De opdrachten van het vorige seizoen vond ik vaak ook behoorlijk tegenvallen, maar ik denk dat Hongkong als locatie niet erg voordelig werkte wat dat betreft (hoewel een extra adrenalineopdracht vast nog makkelijk gekund). Sri Lanka is veel diverser en dus verwacht ik hier veel meer van.

Klopt, die vragen over de toekomst opdracht was echt fenomenaal. Was ook het eerste seizoen dat ze midden in een aflevering al met een executie kwamen. Volgens mij was het wel eens gedaan in s5 ofzo maar vanaf dat seizoen zit er eigenlijk standaar een aflevering in dat ze na 2 opdrachten al komen met, tijd voor.... test en executie. En ja, vorig jaar was het idd too much. Op het begin vond ik het wel grappig, met meteen die executie bij aankomst. Het had ook een duidelijk doel, nameljk de reactie van iemand die er 'uitligt' en die zich daarna weer terug in het spel kan werken+ dat kandidaten (zoals freek bijv) gaan denken, hmmm is dit opgezet. Dus die vond ik wel goed, alleen dat het daarna nog 3 afleveringen zo was vond ik niks.

Ik denk dat het moeilijk word om qua opdrachten te tippen aan 2011 maar hoop dat ze dit jaar iig meer in de buurt komen.

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1785 Gepost op: 20-11-2014, 15:19:26 »
Ik denk dat het moeilijk word om qua opdrachten te tippen aan 2011 maar hoop dat ze dit jaar iig meer in de buurt komen.

Als we het Molboekje mogen geloven kunnen we ergens dit seizoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ook worden er een paar locaties genoemd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1786 Gepost op: 20-11-2014, 15:33:48 »
Ook worden er een paar locaties genoemd:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik voel een Agatha Christie titel opdoemen ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1787 Gepost op: 20-11-2014, 15:48:48 »
Of met andere woorden: typische Sri Lankaanse locaties ::bravo::

Alleen jammer dat we weer een trein doen: die opdrachten vind ik meestal niet zo leuk, in seizoen 5 met die tassen, en in seizoen 13 dat ze alles nog een keer overduidelijk voor ons maakten en ik het nog fout had ::rofl::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1788 Gepost op: 20-11-2014, 16:30:18 »
Of met andere woorden: typische Sri Lankaanse locaties ::bravo::

Alleen jammer dat we weer een trein doen: die opdrachten vind ik meestal niet zo leuk, in seizoen 5 met die tassen, en in seizoen 13 dat ze alles nog een keer overduidelijk voor ons maakten en ik het nog fout had ::rofl::

Ik vond de trein opdracht in Thailand wel heel tof, leuke molopdracht, met om stebeurt slapen enzo.. vinden nachtelijke opdrachten sowieso ook leuk.
En een treinopdracht zit zeker bij de mogelijkheden, veel transport en passagierstreinen reizen door Sri Lanka.

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1789 Gepost op: 20-11-2014, 16:36:01 »
En de treinreis door Jordanië. Wat zijn er eigenlijk al veel treinopdrachten langsgekomen!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1790 Gepost op: 20-11-2014, 16:50:44 »
Ik vond de trein opdracht in Thailand wel heel tof, leuke molopdracht, met om stebeurt slapen enzo.. vinden nachtelijke opdrachten sowieso ook leuk.

Nachtelijke opdrachten zijn zeker leuk. Alleen die kaarsjes vorig seizoen was wat minder. Sowieso vind ik finaleopdrachhten wat minder :( Hopen op een leuke nachtelijke opdracht dit jaar.

En, oh ja, over de Thailand-trein had ik nog niet nagedacht. Dat was idd een gave treinopdracht.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1791 Gepost op: 20-11-2014, 17:19:05 »
En, oh ja, over de Thailand-trein had ik nog niet nagedacht. Dat was idd een gave treinopdracht.
Dat vond ik juist weer één van de mindere opdrachten: een beetje stationsnamrn opschrijven. Dan heb ik liever een treinopdracht á la seizoen 5 met Lotties "Hello... What's the name of the village?"  ::rofl::

Dus zo'n soort opdracht zou ik wel leuk vinden in seizoen 15 (om masr weer ::ontopic:: te komen) ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1792 Gepost op: 20-11-2014, 18:10:40 »
Druk maken om een lettertype  ::rofl::
Toen de test in 2011 een nieuwe layout kreeg werd 'Geen Comic Sans' trending topic op twitter :P
Dus een dingetje is het wel ;D
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1793 Gepost op: 20-11-2014, 19:37:44 »
De trein rijd voor/naar/tussen/etc. theevelden. Hier een plaatje van de trein die er hevig op lijkt  ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1794 Gepost op: 20-11-2014, 20:20:00 »
Ik wil Arial als lettertype  ::rofl::

Maar begint wel al echt te kriebelen met al die verhalen.

Begreep dat 16 december ook iets zou worden uitgezonden dus alvast wer iets om naar uit te kijken

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1795 Gepost op: 20-11-2014, 21:37:37 »
De Treinreis uit s7 Thailand was echt een goeie opdracht. Echt een opdracht waar je ook wel mee kon mollen, Moeilijke namen van treinstations, en het feit dat de treinreis 12 uur duurde, maakt het tof omdat ze moesten gaan slapen. De mol kan dan toch toeslaan, en die jattende boekjes. Dat vond ik echt een heeeeeeerlijke molopdracht.

Hoop dat er zo'n opdracht bij zit, dit jaar, met de trein. En dan liefst snachts.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1796 Gepost op: 20-11-2014, 21:47:17 »
Om toch weer eventjes op de lettertypediscussie terug te komen: Wat vinden jullie?



Wel vele malen compacter, en daardoor ook functioneler.  (PS: Ik ben ermee bezig ::tandpastasmiley::)
« Laatst bewerkt op: 20-11-2014, 21:50:41 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1797 Gepost op: 20-11-2014, 22:02:15 »
Komt er een test met vragen uit alle molseizoen. Even off topic misschien maar dat zou ik echt heel tof vinden..
Mss is er een mollot die dat kan en wil maken. En dan lekker moeilijke vragen.

 ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1798 Gepost op: 20-11-2014, 22:31:54 »
Komt er een test met vragen uit alle molseizoen. Even off topic misschien maar dat zou ik echt heel tof vinden..
Mss is er een mollot die dat kan en wil maken. En dan lekker moeilijke vragen.

 ;D
Als ik eens de tijd kan vinden ben ik niet te beroerd om zoiets in mekaar te flansen. Maar dan ken je wel moeilijke vragen verwachten ;D "Ter gelegenheid van 15 jaar WIDM" zeggen we dan.

Op-onderwerp: Ik ben heel benieuwd naar Sri Lanka en hoop dat ze daar voor altijd blijven ::love::
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1799 Gepost op: 21-11-2014, 10:22:38 »
nep hints is maar net wat je ziet als een hint natuurlijk.
Als je in kroppen sla een hint ziet is dat niet de fout van de productie ;)   
Kandidaten doen daar ook bewust (shirt van Roodbeen vorig jaar) of onbewust (domme actie) aan mee.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.