Auteur Topic: Kijkcijfers  (gelezen 43398 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2015, 10:47:21 »
Hoe wil je dan dat ze het doen?

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #61 Gepost op: 27-02-2015, 10:52:31 »
Hoe wil je dan dat ze het doen?

Ik heb in ieder geval geen idee hoe ze het moeten doen en het zal zeker wel een redelijk beeld geven, maar wat Joost ook zegt: Het blijft twijfelachtig. Voor het zelfde geldt lag het aantal veel hoger, maar dat weten we natuurlijk niet.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #62 Gepost op: 27-02-2015, 21:54:27 »
Meer dan 2 miljoen mensen keken naar voetbal. Ook ik heb vlak na Wie is de Mol en ervoor voetbal gekeken. Veel kijken Wie is de Mol terug op uitzending gemist.

Volgende week geen voetbal dus ik hoop dat we gewoon 3 miljoen kijkers gaan halen net als vorig jaar.
When life knocks you down, fight back!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Kijkcijfers
« Reactie #63 Gepost op: 27-02-2015, 22:23:34 »
Voetbal wint het nou 1 keer altijd van welk programma dan ook.
Over het hele jaar 2014 staat de slotaflevering op plaats 44 van best bekeken programma's.
Maar als je de voetbal en olympische (schaats) spelen gerelateerde programma's buiten bexhouwing laat dan staat het op plaats 5!
Met alleen de finale en halve finale van het Eurovisie songfestival, The Passion, en de slotaflevering van BzV boven zich!
Ik denk dat het dit jaar niet anders zal zijn,... behalve dan dat er geen WK of EK voetbal en olympische spelen zijn dus zal de overall rankong hoger zijn dan vorig jaar.

Het is en blijft een geweldig kijkcijferkanon, voor de makers met recht en reden iets om heel trots op te zijn, en voor de producenten reden genoeg om nog heeel lang mee door te gaan (gelukkig).
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2015, 22:28:33 »
Ja, maar volgende week staan bijna ::rofl:: alle molloten bij VondelCs. Worden die dan meegeteld  ::hypocriet::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Kijkcijfers
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2015, 11:25:35 »
Er zijn maar ruim 1200 huishoudens in NL die zo'n kastje voor kijk onderzoek hebben, maar die groep is wel zodanig samengesteld dat ze een representatief beeld geven van de gehele samenleving. tenslotte nemen alle tv zenders en producenten deze cijfers als bepalend dus geloof maar dat die cijfers heel erg kloppend zijn. Als er maar enige twijfel zou bestaan over de juistheid zou er vanwege de grote belangen, het vele geld dat er mee gemoeid is iets anders worden bedacht.

Voor wat betreft de 'uitzending gemist' kijkers en molloten die zo'n kastje hebben en volgende week bij VondelCS zijn is de volgende regel van kracht:

"Vanaf 1 januari 2008 rapporteert SKO niet langer alleen het kijkgedrag tijdens het moment van uitzenden, maar ook het uitgesteld kijken. Uitgesteld kijkgedrag betreft het kijken naar programma's en spots via een harddisk-, dvd- of videorecorder of settopbox, op een ander moment dan waarop deze programma's werden uitgezonden. Als mensen een uitzending opnemen en op dezelfde dag, of in één van de 6 opvolgende dagen terugkijken, wordt dit in de prestaties van de zender meegerekend.
 
De cijfers zijn pas na zeven dagen definitief. Een definitief kijkcijfer wordt ook wel KijkTotaal genoemd. Het kijkgedrag wat wordt gerapporteerd in het KijkTotaal omhelst dus al het kijkgedrag dat tijdens de uitzending en uitgesteld heeft plaatsgevonden binnen zes dagen na de uitzending."

vandaar ook dat er in dit topic steeds een correctie (naar boven!!)  plaats vind na ongeveer een week.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijkcijfers
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2015, 11:39:04 »
Okay :D weer wat geleerd. Eigenlijk mezelf ook nooit echt in verdiept.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2015, 12:31:09 »
Bedankt voor de uitleg Lodewijk! Maakt het een stuk duidelijker.  ::ok::

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2015, 09:00:30 »
Chris eruit scheelt een hoop kijkers!

Een uitzending die de finale met Chris had bevat had de knaller van het jaar kunnen zijn. Mol fanaten kunnen zich het misschien moeilijk voorstellen, maar er zijn nu eenmaal mensen die alleen maar kijken vanwege bepaalde kandidaten.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2015, 09:20:25 »
Chris eruit scheelt een hoop kijkers!

Een uitzending die de finale met Chris had bevat had de knaller van het jaar kunnen zijn. Mol fanaten kunnen zich het misschien moeilijk voorstellen, maar er zijn nu eenmaal mensen die alleen maar kijken vanwege bepaalde kandidaten.

Dat zal allemaal wel meevallen, het is tenslotte de reünie uitzending met de bekendmaking van de mol. Dit trekt altijd enorm veel kijkers.

En ik word een beetje moe over het gezeur dat Chris er niet meer in zit. Chris zal donderdag gewoon in de uitzending zitten, aangezien het de Reünie uitzending is. Dan heeft Chris in alle afleveringen gezeten, alleen niet in het tweede gedeelte van de 9e aflevering en hij is niet een van de kandidaten die naar voren zal stappen als de mol aanstaande aflevering. Dus ik snap echt niet dat mensen zo moeilijk doen over het vertrek van Chris vorige aflevering.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2015, 09:49:53 »
Hij had een erg hoge gunfactor bij velen denk ik ::ok:: (in ieder geval bij mij)

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2015, 10:32:14 »
Dus ik snap echt niet dat mensen zo moeilijk doen over het vertrek van Chris vorige aflevering.

Misschien ben je een man? Die Chris heeft op de een of andere manier een enorme aantrekkingskracht op vrouwen.

Chris is inderdaad, op die halve aflevering vorige week na, iedere week veel in beeld geweest en dat heeft zeker kijkers opgeleverd. Mazzeltje voor WIDM dat hij het zo lang heeft uitgehouden. Aan de andere kant hadden ze pech dat Pieter Derks er zo snel uitlag, als die er ook nog lang had ingezeten dat hadden de kijkcijfers nog veel hoger geweest.

Kan me voorstellen dat echte Mol liefhebbers het weinig kan schelen wie er nu wel of niet uitvliegt, maar voor mij al kijker maakt het wel degelijk uit wie de spelers zijn.

Mijn favoriete seizoen is nog altijd de jaargang met Marc Marie en Yvon, wat heb ik toen gelachen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Kijkcijfers
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2015, 20:29:45 »
Morgen staat de Finale recht tegenover het RTL verkiezingsdebat... Dus misschien halen we de 3 miljoen kijkers niet...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2015, 20:48:59 »
Morgen staat de Finale recht tegenover het RTL verkiezingsdebat... Dus misschien halen we de 3 miljoen kijkers niet...

Ze hebben dit jaar wel flinke concurrentie! Eerst die voetbalwedstrijden en nu dat verkiezingsdebat. Ben benieuwd wat de kijkcijfers gaan doen. Denk inderdaad dat ze de 3 miljoen dan niet gaan halen. Maar we gaan het zien!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Kijkcijfers
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2015, 21:26:27 »
Als ik voor mezelf mag spreken: die debatten heb je helemaal niets aan ;D Hopelijk is de kracht van WIDM sterk genoeg voor de 3 miljoen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kijkcijfers
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2015, 21:52:43 »
Als ik voor mezelf mag spreken: die debatten heb je helemaal niets aan ;D
Idd. Het gaat om de op één na meest impopulaire verkiezingen die we hier in Nederland hebben, dus ik vrees niet dat de kijkcijfers inzakken. Wellicht worden het er geen 3 miljoen, maar 2,5 miljoen is toch ook mooi?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Kijkcijfers
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2015, 00:42:22 »
Morgen staat de Finale recht tegenover het RTL verkiezingsdebat... Dus misschien halen we de 3 miljoen kijkers niet...

 ::rofl::  ::rofl::   ::rofl::

Ik denk eerder het omgekeerde,...de enige mensen die naar dat debat kijken hebben nog nooit naar WIDM gekeken en die missen we dus niet in de kijkcijfers.
Door de aandacht van vandaag in Boulevard en latenight denk ik juist dat veel RTL kijkers morgen op NPO1 zitten,... ik ga voor de 4 miljoen!

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #77 Gepost op: 5-03-2015, 00:45:31 »
... ik ga voor de 4 miljoen!

Dat zou echt geweldig zijn!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijkcijfers
« Reactie #78 Gepost op: 5-03-2015, 09:17:33 »
Aflevering 9: 2.012.000 :-\\

En weer bijgesteld, tegen de 2,5 miljoen aan. 2.496.000 ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Kijkcijfers
« Reactie #79 Gepost op: 5-03-2015, 09:25:12 »
Als ik voor mezelf mag spreken: die debatten heb je helemaal niets aan ;D Hopelijk is de kracht van WIDM sterk genoeg voor de 3 miljoen.
ben ik met je eens. het is mooi lullen en je werkelijke standpunten onder een mooie dikke laag leugens verhullen. ook daar geldt, NIETS is wat het lijkt...