Ook zoiets ja. Daar loop je niet toevallig tegen aan. Maar zelfs met tolk kwam er in Rik niet zo'n campagnestrateeg los als bij Chris. Als mol doe je toch alles om maar eerste te eindigen zodat - 2000 een feit is?
Maar zou de échte Mol er baat bij hebben om verkozen te worden als Mol? Ja natuurlijk dan gaat er €2000,- euro uit de pot dat wel. (Maar ingedachte dat Rik al een aanzienlijk geldbedrag verduisterd heeft en zelf vrijwel niets in de pot heeft gebracht zou dit wel héél erg veel worden natuurlijk, er moet wel IETS overblijven
) Kreeg zelf namelijk niet de indruk dat Rik echt zijn best aan het doen was om de mensen te overtuigen. Hij zei eigenlijk alleen "Vote for me because I'm the Mole" verder niets. Ook schakelde hij inderdaad de tolk in om dingen te vertalen. Zelf zei Rik in de biecht ook iets in de trant van "Ik snapte er niets van de mensen schudden nee maar later kwam ik erachter dat ze dan ja bedoelen" Yeahhhh right Rik
Dat wist jij zeker niet na weken in Sri Lanka te zijn geweest?
Al met al denk ik dat het niet Rik zijn bedoeling was om te winnen, ik bedoel Rik grijpt wel andere mogelijkheden aan om geld te roven uit de pot. Kijk de slinkse manier waarop hij de 2x €750,- verklaard. Want had hij echt willen winnen dan had Rik tijdens de speech natuurlijk met de billen bloot gemoeten maar dat doet hij natuurlijk niet. Zie het moldagboek. Want hij wil natuurlijk niet als échte Mol door de mand vallen. Dus ik denk zelf dat Rik het hier overliet aan een andere kandidaat
Om daarna alsnog geld uit de pot te roven
Nou zit ik al vanaf aflevering 2 vol in de Rik-tunnel, en voor mij begint nu ook echt alles op zijn plaats te vallen. De belangrijkste zaken waarom ik denk dat Rik de Mol is: Het penningmeesterschap, strooien van jokers, weinig tot niets binnen halen voor de pot...maar wél geld UIT de pot halen. Maar daarnaast ook een aantal sterke hints/aanwijzingen richting Rik. Ik blijf in de Riktunnel.