De afgelopen 3 seizoenen zat ik in dit stadium allang op de goede mol, maar dit jaar vind ik het een stuk lastiger. Blijkbaar opereert de Mol dit jaar op een manier die minder goed herkenbaar is voor mij.
Qua niet vertonen van onmols gedrag en posities bij opdrachten, zou ik misschien bij Carolina uit moeten komen, maar haar passiviteit in de groep bij beslissingen maakt dat ik haar toch niet echt verdenk. Zoals Heinz ook al betoogde: dat kan gewoon niet.
Ik blijf vooralsnog toch maar bij Chris, ondanks het feit dat hij niet bij elke opdracht op de goede molpositie heeft gezeten, met name bij het 'Regal Theater' en de 'Volkswijk Pettah'. Maar die beide opdrachten zijn ook geslaagd, dus misschien is dat wel gewoon omdat de Mol niet op de goede plek zat om te saboteren. (Ter vergelijking: Carolina zat in beide opdrachten wél op de goede positie, dus als zij de Mol is, heeft ze gewoon niks gedaan. Nóg vreemder.)
In aflevering 4 vertoonde Chris wat licht onmols gedrag, maar niet dusdanig dat ik hem kan doorstrepen. Bovendien heeft het al met al ook niet veel opgeleverd. Ik ga dus voorlopig maar even uit van een afleidingsmanoeuvre. Als Chris de Mol is, is zijn tactiek blijkbaar: af en toe hard toeslaan (bijv. Politiebureau, watervliegtuig) en dan weer even de kandidaat spelen om niet al te veel in het oog te lopen.
En, anders dan bij de rest van de kandidaten, ik heb bij Chris meerdere malen het gevoel gekregen dat hij voorkennis had.
Maar goed, we zullen zien. Ik ben geenszins zeker van mijn zaak.