Auteur Topic: Tweets van de Mol (hints)  (gelezen 165933 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #160 Gepost op: 11-02-2015, 10:17:25 »
Dat is een extra uitzondering maken en volgens mij niet nodig. Een cijfer kom je met dit aantal tweets namelijk twee keer tegen. Een 0 en een 8. Maak daar een N en een A van en je bent klaar. :D

Ik zal missmolly's hint met mijn kleine aanpassing nog even kort en duidelijk uitleggen. Misschien dat er dan meer reacties op komen, want nu lijkt het wellicht ingewikkelder dan het is.

---

  • De Mol tweet voor en na de aflevering
  • Tweet vooraf: tel een aantal letters vanaf de letter naast de beginletter naar rechts
  • Tweet achteraf: tel een aantal letters vanaf de laatste letter naar links
  • Welk aantal? Dat geeft de beginletter aan volgens A = 1, B = 2, C = 3

Je krijgt dan: NGN*V?DA*RAIRT
*Twee uitzonderingen: je komt niet op een letter uit maar op een cijfer. Neem de eerste letter van het cijfer. 0 = Nul, 8 = Acht.
?: de tweet "+1" waarop de regels niet toegepast kunnen worden.

Hussel NGNV?DARAIRT:

_ A R G R I _ T
V A N
D _ _
_ _ N _ _ _ 
(?)

Met nog 4 afleveringen X 2 tweets te gaan en het vraagteken ergens geplaatst kan er precies MARGRIET VAN DER LINDEN komen te staan.

Misschien moet de 8 niet als A vertaald worden, maar als M.
M8, weet je wel. ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #161 Gepost op: 11-02-2015, 10:25:30 »
Ja het is te toevallig om niet waar te zijn. Kan bijna niet missen. Heel goed gevonden.
Wel vind ik de hint naar Rik, volgorde van bekendmaking zie topic, ook zo'n hint die te toevallig is om niet waar te zijn.
Die is inderdaad ook leuk gevonden maar of de makers ook zo gedacht hebben weet ik niet.

Ik zat al in de Margriet tunnel natuurlijk (dus kan het bevooroordeeld overkomen) maar dan vind ik deze hint, die door widm zelf in de tweets van de mol zelf wordt gestuurd, toch sterker dan de hint naar Rik.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #162 Gepost op: 11-02-2015, 10:28:20 »
Ik zal missmolly's hint met mijn kleine aanpassing nog even kort en duidelijk uitleggen. Misschien dat er dan meer reacties op komen, want nu lijkt het wellicht ingewikkelder dan het is.

Ik heb het topic met interesse gevolgd hoor! Ik heb het gevoel dat dit wel een beetje te ingewikkeld is, maar ik ben zeker erg benieuwd naar de letters die we gaan krijgen donderdag !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #163 Gepost op: 11-02-2015, 10:37:56 »
Misschien moet de 8 niet als A vertaald worden, maar als M.
M8, weet je wel. ::rofl::

Toevallig(?) wel net die aflevering waar die tweet bijhoort! :D ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #164 Gepost op: 11-02-2015, 11:24:58 »
voor mijn begrip, bepaalt de beginletter van de eerste tweet het aantal van beide tweets? Dus:

Nee, ook voor de tweets achteraf waarbij je van achteren telt moet je de voorste letter nemen. (Zie het overzichtje van missmolly.) :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #165 Gepost op: 11-02-2015, 11:41:21 »

Dus in mijn voorbeeld wordt het dan:

vooraf: Achter de wolken schijnt de zon. X = A = 1 = C (aC)
achteraf: Blablabla .... de zon. X = N = 14 = de 14e letter terug geteld vanaf de o van zon?(oz............)

Nee, je moet bij de tweet achteraf niet de laatste letter nemen, maar ook de eerste letter van links. Of zoals missmolly het zegt: de eerste hoofdletter (van links).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2015, 12:04:52 »
Ik vind het heel knap gevonden maar echt ontzettend ingewikkeld.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #167 Gepost op: 11-02-2015, 14:13:33 »
Achter de wolken schijnt de zon. X = A = 1 = de 1e letter na de eerste letter = C
Heerlijk die zon. X = H = 8 = de 8e letter vanaf de laatste letter = J.

Heerlijk dat uitleggen. Zo moeilijk is ie niet, als je even kort de tijd neemt om hem te snappen :). en toch vinden mensen omdat ie te moeilijk is vaak dat ie niet sterk genoeg is (zie mijn afvallerstheorie). Al is in dit geval ineens die eis niet noodzakelijk :)

wel mooi puzzelwerk :)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 14:17:03 door SomeOne_01 »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2015, 14:29:59 »
Mmmm... denk dat het een beetje vergezocht is allemaal. Zoeken naar wat je wilt vinden?
Als het nou van alle tweets de eerste letter was, of de laatste of wat dan ook dan zou het duidelijk en makkelijk uit te leggen zijn. Zoals de Priesterhint bijv. gewoon heel duidelijk de 1e letter van iedere zin. Maar zo'n wiskundige reeks lijkt me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk. Tel een aantal letters vanaf de letter naast de beginletter naar rechts, tel een aantal letters vanaf de laatste letter naar links...
Ik geloof er niet in  ::ohno:: Vind het niet echt sterk.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #169 Gepost op: 11-02-2015, 15:13:49 »
Het is geen willekeur he. Je moet de letter nemen als volgt: de letterwaarde van de eerste letter van die zin. Dus c=3 en dus de derde letter na de c. Omdat het elke keer klopt dus juist ijzersterk. Maar wat me overtuigde was dat die keer met een derde tweet (vanwege die debiel) je er precies hetzelfde uitkrijgt als bij de tweede tweet.
Volgens mij niets tegenin te kunnen brengen

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #170 Gepost op: 11-02-2015, 15:32:10 »
Lees al jaren mee, maar voor deze hint toch even een account gemaakt:
Mijn schot-voor-de-boeg-mol was Rik, met de afgelopen afleveringen al steeds meer twijfel over de rol van Margriet. En nu:


Ik ben om! Deze hint is geweldig - en inderdaad mede-overtuigd door de identieke uitkomsten bij de uitgestelde aflevering.

Oh, en over het ingewikkelde: Bij Case is the mole was het té makkelijk. Dit is haalbaar om te achterhalen, maar niet teveel "in your face". Logica qua letterwaarde en voor/na de aflevering zijn prima uit te leggen aan een beetje molloot...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #171 Gepost op: 11-02-2015, 15:54:40 »
Ik vind hem echt goed gevonden! Alleen zit ik zelf wel nog met de U (wat een N zou moeten worden) en de +1 tweet (waarom voor EEN kiezen en niet voor PLUS?), die vind ik wat minder

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #172 Gepost op: 11-02-2015, 16:08:58 »
Ik tel de cijfers ook mee. Bij die met U kom je dus op de 0 uit. Eerste letter van nul is N

Die met plus is nog wel vreemd ja.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 18:49:28 door evelienh1986 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #173 Gepost op: 11-02-2015, 16:20:43 »
Heb het nu wel door gelezen en berekend. Vind het geniaal gevonden.

Ben benieuwd naar de tweets van morgen maar voor nu zeg ik case closed  ::bravo:: ::bravo::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #174 Gepost op: 11-02-2015, 18:33:14 »
Wauwwwww! Super knap dat je dit hebt weten te ontdekken Missmolly. Ik zou me wel door heel veel bochten moeten wringen om het molschap van Margriet nu nog te ontkennen. Als ze echt gemeen zijn kan het natuurlijk nog wel (bijv. "Van Margriet, de winnaar") maar daar geloof ik niet in.

Edit: Of nog erger, dat ze gaan zeggen "Ja, bij de lijnen en getallen opdracht kon je van de niet genoemde getallen via de sleutel A=1 het woord 'onschuldig' maken. Daaruit kon je opmaken dat alle hint die met behulp van die sleutel gevonden konden worden wezen naar een onschuldige kandidaat en niet de mol.  :-\\)

  • Tweet vooraf: tel een aantal letters vanaf de letter naast de beginletter naar rechts

[...]

?: de tweet "+1" waarop de regels niet toegepast kunnen worden.
Ik zie een verband. Van recht een aantal stapjes gelijk aan de A=1 conversie van de beginletter. Van links hetzelfde, maar dan +1.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 22:44:17 door Rat »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #175 Gepost op: 11-02-2015, 18:48:52 »
Volgens mij is dit DE hint. Maar zouden jullie misschien een poging kunnen doen om die van Rik, bekendmaking en geslacht, te weerleggen? Dan ben ik nl helemaal overtuigd
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 18:57:52 door evelienh1986 »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #176 Gepost op: 11-02-2015, 18:56:00 »
Wauwwwww! Super kanp dat je dit hebt weten te ontdekken Missmolly. Ik zou me wel door heel veel bochten moeten wringen om het molschap van Margriet nu nog te ontkennen. Als ze echt gemeen zijn kan het natuurlijk nog wel (bijv. "Van Margriet, de winnaar") maar daar geloof ik niet in.

Edit: Of nog erger, dat ze gaan zeggen "Ja, bij de lijnen en getallen opdracht kon je van de niet genoemde getallen via de sleutel A=1 het woord 'onschuldig' maken. Daaruit kon je opmaken dat alle hint die met behulp van die sleutel gevonden konden worden wezen naar een onschuldige kandidaat en niet de mol.  :-\\)
Ik zie een verband. Van recht een aantal stapjes gelijk aan de A=1 conversie van de beginletter. Van links hetzelfde, maar dan +1.

ja dat zou zo maar kunnen inderdaad..

misschien zijn alle kandidatennamen wel ergens te vinden en dus te koppelen aan ONSCHULDIG

we zoeken gewoon door

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #177 Gepost op: 11-02-2015, 20:32:20 »
Als het DE hint is, denk ik wel dat hij zo consequent mogelijk doorgevoerd moet worden.
Met de aanpassing van Heinz (cijfers doen mee),is het U probleem opgelost.
Alleen de +1 tweet blijft heel raar. Als je plus ipv een neemt, zou je de 16e letter vanaf (p)lus moeten hebben, maar zo lang is de hint niet eens. Een zou logischerwijs een vijfde letter vereisen....

Voorlopig laat ik die hint even links liggen, ik kom nog niet op iets wat echt mooi in de rest van de reeks past...

EDIT: Stel je leest het als "plus" dan neem je de 16e letter NA de +. Cijfers meegerekend geeft dat de "d" van widm.

EDIT2: Wat weer extra grappig is omdat we dan de twee D's in dezelfde aflevering krijgen (+1 bij de D van na de aflevering)...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 20:38:06 door hamsterdam »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #178 Gepost op: 11-02-2015, 20:40:49 »
EDIT: Stel je leest het als "plus" dan neem je de 16e letter NA de +. Cijfers meegerekend geeft dat de "d" van widm.

Dat zou ook inconsequent zijn aangezien we bij het terug tellen vanaf de laatste letter bij de tweets achteraf de #widm buiten beschouwing laten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #179 Gepost op: 11-02-2015, 20:43:13 »
Op zich zou dit nog wel toeval kunnen zijn, het zijn immers veel voorkomende letters, maar ik wordt wel steeds meer de Margriethoek ingetrokken... ::hypocriet::
...óf niet!