Auteur Topic: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek  (gelezen 40532 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2015, 00:12:01 »
aan het begin van de marktopdracht staat Rik naast een reclamebord van anchor boter
In het theater werd een filmpje vertoont en daar kwam ook een pakje anchor boter voorbij.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2015, 00:14:14 »
Weet ik, kan er geen foto van plaatsen helaas

Edit: nu wel

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2015, 00:16:40 »
Rik maakte van een leugentje om bestwil, VOOR bestwil. Lijkt me voor een nieuwspresentator een slordig foutje, toch?


Voor een kandidaat die zichzelf verdacht wil maken wel weer heel handig. En voor de productie ook WEER een afleidingsmanoeuvre om Rik de mol te laten lijken.  Het werd ook erg duidelijk in beeld gebracht.

Rik molde overduidelijk weer aan alle kanten in alle opdrachten en dat werd naar ons weer duidelijk overgebracht


Mag iedereen voor zichzelf invullen wat dat betekent..

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2015, 01:54:41 »
Vond dit eigenlijk een leuke laatste opdracht. Compleet het tegenovergestelde van vorig jaar. De laatste opdracht van vorig jaar was erg mooi en straalde rust uit. Deze opdracht was chaos! Maar toch vond ik het leuk.
Dit seizoen waren er meer opdrachten waarbij de bevolking een rol speelde en ook bij deze opdracht was de bevolking en het 'Sri Lankaanse leven' erg aanwezig. Leuke afsluiter!...

...De opdracht was alleen écht onmogelijk, maar de focus lag dan voornamelijk op de clues in de brieven. Ben benieuwd of jullie er hier nog iets in kunnen vinden.  ;)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2015, 02:23:44 »
Een zinloze opdracht als je Rik de sleutelpositie geeft.
;D ::rofl::
'Ook een fijne dag verder...’

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2015, 02:28:59 »
Mijn poging met de brieven van de Mol... Ik denk dat dit de juiste brieven waren:

AAN Rik:
  • Rik, Ik dacht aan jou een harde dobber te hebben. [van Marlijn, correct overgebracht]
  • De rechtschapen journaalpresentator op wie heel Nederland blind vertrouwt. [van Margriet, correct overgebracht, niet in de uitzending]
  • Maar toen ik je twee jokers aanbod voor € 750,- hoefde je niet lang na te denken [van Marlijn, correct naar Rik]
  • Om je eigen huid te redden, beloog je bliksemsnel de hele groep, op één iemand na. [Margriet, correct overgebracht, niet in de uitzending]
  • Maar ach, een leugentje om bestwil kan niemand kwaad! [dit gedeelte -->]Bedankt voor alles, De Mol![<-- is niet goed overgebracht: wel goed naar Rik niet naar Marlijn] [van Margriet -> Marlijn, Rik verandert: leugentje vóór bestwil, kan voor niemand][Marlijn zegt: is voor Rik]

AAN Marlijn:
  • Marlijn, Wat hadden we een fijn verbond samen. [Margriet, correct overgebracht]
  • Je kocht maar wat graag jokers in ruil voor een ondermaatse prestatie in een opdracht. [Margriet, correct overgebracht]
  • Je acteertalent kwam niet alleen jou van pas maar heeft mij ook heel veel opgeleverd. [kwam van Rik, niet in de uitzending, zie foto teksten Margriet op .nl]
  • Je koos voor een onverbrekelijk verbond, maar is dat nou echt een slimme zet of graaf je hiermee je eigen graf? [Onduidelijk]
  • Je hebt de pot een hoop gekost, maar voor mij van onschatbare waarde. Bedankt voor alles, De Mol! [Onduidelijk, niet voor Rik zegt Art]

AAN Margriet:
  • Margriet, We hadden vanaf het begin af aan een stilzwijgend verbond [van Rik, correct overgebracht]
  • Je was op mijn verzoek in no-time penningmeester [van Marlijn, we zien alleen naar Rik]
  • En jij had net als andere kandidaten geen enkele moeite met diefstal uit de pot voor jokers. [Onduidelijk]
  • Al discussieërend hield je grote geld uit de pot [van Marlijn, correct overgebracht]
  • Je was de beste bliksemafleider die ik mij kon wensen. Bedankt voor alles, De Mol. [Onduidelijk, niet voor Marlijn zegt Art]


Bewerkingen:
1. Kleurtjes aangepast.
2. Laatste zin Rik en Margriet omgedraaid; overtuigd door argumenten
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 14:37:53 door DeDominee »

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2015, 02:59:59 »
De eerste zin aan Margriet: "Margriet, we hadden vanaf het begin af aan een stilzwijgend verbond."

Margriet en de mol hadden vanaf het begin een verbond. Dat zegt toch alles?

Ja idd! In mijn ogen kan dat alleen maar zeggen dat ze het zelf is..
Margriet had immers geen verbond met helemaal niemand... Alleen met haarzelf. Prachtige hint wederom

Ik denk dat dit slaat op het penningmeesterschap dat Margriet op zich nam op verzoek van de mol. Ze sloot een verbond met de mol door penningmeester te worden en geld uit de pot te halen voor jokers. Kan dus prima zo zijn dat iemand anders de mol is.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2015, 07:35:29 »
Ik weet niet hoe precies de tekst gevolgd had moeten worden als de zinnen wel bij de juiste personen terecht waren gekomen, maar Rik maakte van een leugentje om bestwil, VOOR bestwil. Lijkt me voor een nieuwspresentator een slordig foutje, toch?


Met zijn taalgevoeligheid maak je zo'n fout in een bestaande uitdrukking niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2015, 08:06:35 »
  • En jij had net als andere kandidaten geen enkele moeite met diefstal uit de pot voor jokers. [Onduidelijk]

Ik vind "net als andere kandidaten" opvallen - zou impliceren dat ze kandidaat is?

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2015, 08:23:43 »
Ik vind "net als andere kandidaten" opvallen - zou impliceren dat ze kandidaat is?

In principe zijn alle dictees brieven van de mol aan kandidaten...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2015, 09:36:13 »
Mooi overzicht, DeDominee!

Wat ik niet snap, is dat veel mensen zeggen dat Margriet 1 zin mist. Maar als ik het goed heb gezien, heeft Margriet 3 zinnen, en hebben Margriet en Marlijn allebei 6 zinnen. Dan mist Margriet er toch 2?

Dan is het niet zinloos, maar zinNENloos! ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2015, 11:09:02 »
Ik denk dat de 'leugentje om bestwil'-zin bij Rik hoort, dan klopt het verhaaltje ook:

* Om je eigen huid te redden, beloog je bliksemsnel de hele groep, op één iemand na.
* Maar ach, een leugentje om bestwil etc. etc.
The British are not impressed.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2015, 11:14:05 »
Die eerste zin he...

Rik - ik

Kan slaan op Margriet: zij zegt het (Rik, IK dacht een zware dobber te hebben)

Kan slaan op Rik: een I AM hint

m0ll0m

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2015, 11:26:28 »
@De Dominee
Bedankt voor overzicht, doch het gele is voor mij niet te lezen...
Please, wat staat daar?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2015, 11:28:54 »
@De Dominee
Bedankt voor overzicht, doch het gele is voor mij niet te lezen...
Please, wat staat daar?

Als je de tekst even selecteert kun je het wel lezen ;) ::ok:: maar je hebt gelijk het is lastig lezen :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2015, 11:43:02 »
Als je de tekst even selecteert kun je het wel lezen ;) ::ok:: maar je hebt gelijk het is lastig lezen :)
Stom dat ik daar niet aan dacht.. ::schaam::
Maar bedankt uitroepteken. ;)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2015, 12:07:32 »
Mooi overzicht. Heb je toevallig  ::bravo::  ook per zin wie 'm uiteindelijk oplas?

Want ik vind sommige verhaaltjes niet helemaal logisch lopen, maar dat strookt niet met sommige gele teksten.

Voor Rik is de slotzin "Maar ach, een leugentje om bestwil...." een veel logischer vervolg op 'je beloog de hele groep'. En 'Je hebt de pot veel gekost' past volgens mij meer bij Margriet. Maar dan zou die bliksemafleider bij Marlijn horen, en dat kan niet volgens jouw gele tekst. En dat is wel jammer, want daar zou een enorme hint in kunnen zitten. Immers, als het verbond de bliksemafleider is...

m0ll0m

*Edit*
- overzicht uitgebreid  ::ok:: ::ok:: ::ok::
- eind zin van Rik inmiddels aangepast :-)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 18:20:04 door m0ll0m »

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2015, 14:31:00 »
Kleurtjes aangepast + wie naar wie erbij

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2015, 16:22:34 »
Kleurtjes aangepast + wie naar wie erbij
Dank voor de moeite! ::ok:: ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2015, 16:33:04 »
Wat denken jullie van de laatste zin;
Aan Margriet,
Je was de beste bliksemafleider die ik mij kon wensen. Bedankt voor alles! De Mol.
Art zegt;" Onduidelijk, maar niet voor Marlijn"