Ik heb 3 sollicitatiebrieven binnengekregen voor de functie van piloot en 2 stewardessjes:
Piloot brief 1:Waarom moet Nieky piloot worden?Met het richtingsgevoel van Niek
Kom je altijd op de juiste plek
Hij is altijd op tijd voor vertrek
Ja die Niek, die heeft ook nog eens verstand van techniek!
West,Noord,Oost zuid
Omhoog of omlaag
Hij vervoert je graag
Ja die Niek, daarmee kan je ertussenuit
Naar Lima, Peking of Oslo
Londen, Parijs of Milaan
Overal komen jullie op tijd aan
Ja die Niek, die brengt je er zo!
Flexibel, stressbestendig en rustig
Eigenschappen die een goede piloot
moet hebben in geval van nood
Ja die Niek, totaal niet moordlustig
Daarover heeft men tegenwoordig veel te vertellen
Co-piloten die gek zijn in hun hoofd
Totdat alle kaarsen zijn gedoofd
Geen rijm kan dat leed herstellen
Daarom rest nu allen nog stilte
.....
....
....
....
....
.....
Stilte die je doet beseffen hoe verantwoordelijk je taak als piloot is..
cVPersoonlijke gegevens :
Naam : Niek Spooren
Adres : Stefstuntlaan 29
Postcode : 3994 KLM
Rijbewijs B
Vliegbrevet ATPL
Persoonlijk profiel
In het algemeen ben ik open, spontaan, leergierig en flexibel.
Ik maak gemakkelijk contact nadat ik me veilig voel.
Op school ben ik enthousiast en sociaal. Ik vind het leuk om mijn medestudenten te helpen.
Relevante ervaring :
1994-2000 --> Baby, Peuter en kleuter. Relevante werkervaring: Voor het eerst gevlogen in Duitsland. Meteen verliefd
2000-2005 --> Basisschool tijd vloog voorbij. Relevante werkervaring : Bouwen en besturen van vliegtuigen van Lego en Knex.
2005 - 2011 --> Middelbare school. Relevante werkervaring : vliegtuigjes vouwen en gooien naar vervelende leraren.
2012 --> Jaar in Maastricht. Relevante werkervaring : Reizen naar het buitenland, kennismaking met andere culturen en soorten passagiers.
2013-Nu --> Lerarenopleiding in Tilburg : Relevante werkervaring : Stressbestandig, flexibel en toch kalm blijven onder benarde situaties. Met kunst en vliegwerk klassen onder controle houden. Dat vliegen zit wel snor!!
Luchtige groet,
Niek Spooren
Piloot brief 2:Mijne heren,
Onlangs kwam mij ter oren dat U voor Uw maatschappij RN Airlines op zoek bent naar een ervaren piloot. Welnu, zoek niet verder, ik ben degene die U zoekt!
Al mijn hele leven ben ik in de ban van alles wat met vliegen te maken heeft. Van die vliegende beestjes, tot die vliegers in de lucht tot die grote Airbussen. Mijn eerste pilotenbaan kreeg ik van mijn ouders toen ze mij een Matchbox-vliegtuigje schonken. Later speelde ik piloot samen met mijn zusje en vriendjes, met de stoelen in de kamer. En zo 20 jaar geleden is de grote droom werkelijkheid geworden. Met mijn pilotenbrevet heb ik bij enkele gerenomeerde vliegmaatschappijen gevlogen zoals LegoAir, DWDW Airways en sinds een paar jaar bij Air Twente.
Hoe zou ik mezelf omschrijven? Ik ben leergierig, goedgemutst, ik lig goed bij de stwardessen (kan geen kwaad, ik heb mijn eigen stewardess al aan de haak geslagen), en kan goed met mensen omgaan.
Uw bedrijf is altijd al een droom van mij geweest. Vliegen op de modernste vliegtuigen, vliegen naar de mooiste bestemmingen. Kortom, de perfecte baan bij de perfecte werkgever. Ik zou dit alles graag in een verder gesprek bij U willen toelichten.
Bijgevoegd:
CV
CV:
Persoonlijke data:
Naam: Leo Daniel Hendrik Molletje
Geboren: 7 oktober 1974
Geboorteplaats: Wakkerdam
Adres: Schiphollaan 10
1111AA Haarlemmermeer
Opleidingen:
1980-1986 Airbornschool Wakkerdam
1986-1992 VWO Martin Air School Amsterdam