Misschien is het handig om alvast wat context te hebben voor aflevering 3. Wanneer de beelden van de vooruitblik chronologisch zijn, volgt in aflevering 3 als eerste een opdracht op het strand. Deze opdracht vindt plaats in de schemering en in het donker. Het lijkt me sterk dat er toestemming is verleend om voor dag en dauw vuurwerk af te steken. In de avond ligt meer voor de hand. De zon gaat dan om 20.45 uur onder; rond 21.30 uur is het helemaal
donker. In dat geval zal er na Yvonnes exit eigenlijk onvoldoende tijd zijn om direct deze opdracht te doen. Roos kijkt rond 18.00 uur in het Molboekje van Imanuelle. Vervolgens vinden de test en de executie plaats. Dan is er nauwelijks gelegenheid om te (eten,) reizen en nog op tijd aan de kust te komen (minstens anderhalf uur rijden met de auto). Na de executie op 19 mei is dan op 20 mei ’s avonds vermoedelijk de strandopdracht. Ook wel lekker voor de Vegas-bezoeker: kan deze even bijkomen.
Op 21 mei is dan de opdracht in de duinen, lijkt me. Op basis van de kleding vermoed ik dat de auto-opdracht niet op dezelfde dag plaatsvindt: Imanuelle en Jochem hebben in Portland een andere outfit aan. (De donkere trui die Jochem aanheeft wanneer hij ingaat op
Yvonnes vertrek, draagt hij wellicht op de dag van de strandopdracht.) Het zou zomaar kunnen dat de auto-opdracht in verbinding staat met boekhandel Powell’s Books, maar hoe? Art laat overigens zien dat 500 euro in het boek
Miss Mole van E.H. Young ligt. Die boektitel lijkt me een gebbetje en geen hint.
Op 23 mei is Jochem jarig. Da’s hoogstwaarschijnlijk in aflevering 4.