Poll

Wie is... NIET de Mol?

Jan Versteegh
18 (17.5%)
Olcay Gulsen
28 (27.2%)
Ruben Hein
57 (55.3%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET? poll  (gelezen 44092 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #180 Gepost op: 26-02-2018, 22:14:08 »
OT: Geen mening, kunnen we dat ook stemmen?

Ik heb op alle 3 gestemd. Want dat is ook exact hoe het voor me voelt. ;D

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #181 Gepost op: 26-02-2018, 22:43:41 »
Daarnaast heeft Stine gezegd dat FTM eventueel niet de tactiek is dit jaar: "Kijk maar naar mij." Ja, ik weet dat dit niet 100% correct hoeft te zijn, maar dat dit al twee keer aan bod is gekomen, doet mij denken dat wij gewoon heel veel dingen niet gezien hebben die gewoon niet te achterhalen zijn

Dit argument gaat niet op. Een mol moet voor de kijker te achterhalen zijn, anders is het gewoon Exhibitie Robinson in de bewoonde wereld.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #182 Gepost op: 26-02-2018, 22:44:32 »
In aflevering 6 groen/rood beantwoord Olcay de laatste vraag (bewust?) fout, waardoor Simone haar scherm te zien krijgt. Als kandidaat begrijpelijk, maar als mol had ze net zo goed het juiste antwoord kunnen geven om Simone te redden en goodwill te kweken (en er moest nog een aflevering zijn waarin iedereen doorging, dus waarom zou de mol dat in gevaar brengen?)

Deze is opvallend inderdaad. Olcay geeft bijna fanatiek een fout antwoord, je ziet gewoon dat ze dat met opzet doet en je ziet ook dat alle anderen dat ook door hebben. Simone moet ervan zuchten, nu moet zij haar scherm zien. Maar dan zegt Olcay zoiets als : "ach jij hebt toch niets te vrezen toch?". Wist Olcay inderdaad dat Simone's scherm toch groen ging zijn?
(ik interpreteerde dat toen als : Olcay verdenkt Simone en wil haar gewoon testen, maar nu we weten dat Simone niet de mol is denk ik toch dat het anders ligt). Olcay komt natuurlijk wel heel nietsontziends kandidaats over door dit laatste moment aan te grijpen als mogelijkheid om een concurrent eruit te werken.

Er zijn later nog extra beelden geweest van de executie van de aflevering daarna, toen Stine afviel. Olcay vraagt daar meteen aan Simone : "was je erg zenuwachtig mop" . Simone begint te vertellen dat ze dat inderdaad was omdat de vragen dit keer moeilijker waren dan die keer daarvoor. Ik ging daarvan wel twijfelen aan Simone (maar ja tunnel he) en vond de reactie van Olcay heel vreemd. Was zij niet zenuwachtig dan? Is een kandidaat niet vooraleerst met zijn/haar eigen sores bezig tijdens zo'n test, i.p.v. je meteen te bekommeren om anderen? Was het ingegeven door schuldgevoel van die keer daarvoor?

Pfff Ruben is de mol NIET want ik kan niet geloven dat de produktie geen enkele verdenking in het vage houdt als hij het is, maar Olcay of Jan??? Ik twijfel enorm tussen die 2 nu.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #183 Gepost op: 26-02-2018, 22:53:27 »
Dit argument gaat niet op. Een mol moet voor de kijker te achterhalen zijn, anders is het gewoon Exhibitie Robinson in de bewoonde wereld.
Maar ik snap niet wat er niet waar aan is? We hebben genoeg dingen gezien die we gewoon niet kunnen achterhalen en waardoor een FTM erg kan schuiven. Van de laatste aflevering zijn de verdiensten per persoon van zowel opdracht 2 als 3 merendeels onbekend. Als je dat 'eerlijk' gaat verdelen dan kan de kans best groot zijn dan jouw FTM tabel afwijkt wat er werkelijk is binnengehaald/verdient.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:56:03 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #184 Gepost op: 26-02-2018, 22:57:39 »
Van de laatste aflevering zijn de verdiensten per persoon van zowel opdracht 2 als 3 merendeels onbekend. Als je dat 'eerlijk' gaat verdelen dan kan de kans best groot zijn dan het jouw FTM tabel afwijkt wat er werkelijk is binnengehaald/verdient.

Dat klopt natuurlijk niet helemaal.

We hebben in opdracht 8.2 zekerheid dat Simone niets raadde en dat de andere 3 er minstens 3 goed hadden. Bovendien weten we dat Ruben en Jan een bonusnummer geraden hebben en kunnen we van zo'n 6 andere nummers ook besluiten dat ze goed waren. We missen daar echt maar 200 euro of iets dergelijks.

In 8.3 heeft Olcay zeker een foute koker gepakt en aangezien we de andere 4 kokers zien gepakt worden, kan je de puzzel zelf proberen in te vullen.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #185 Gepost op: 26-02-2018, 23:03:05 »
Dat klopt natuurlijk niet helemaal.

In 8.3 heeft Olcay zeker een foute koker gepakt en aangezien we de andere 4 kokers zien gepakt worden, kan je de puzzel zelf proberen in te vullen.
Ik geef je gelijk bij opdracht 8.2. Ik heb voornamelijk deze 2 opdrachten gepakt omdat ze recent zijn en andere 'game changers' als heb behandeld.

Hoewel een verkeerde interpretatie bij opdracht 3 al bij 1 koker een minimaal verschil van 500 euro kan maken. Dan krijg je toch meteen een heel ander (incorrect) overzicht.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #186 Gepost op: 26-02-2018, 23:33:32 »
+1 voor geen mening inderdaad ::rofl::

En verder sinds duidelijk is dat de mol juist in het begin van een seizoen maar wat graag de pot spekt, of de pot spekt met in het vooruitzicht van een veiling, hoftihuis of op welke manier de pot ook leeg kan gaan... (Mingeld bijvoorbeeld) hecht ik 0 waarde aan welk FTM overzicht dan ook. Los van of het niet te subjectief is en of alles wel te verdelen is per kandidaat... Sinds de Mol moeiteloos geld pakt om het later weg te laten waaien, mingeld te pakken heeft het geen nut meer.

Bedoel kijk maar naar dit jaar. Stine en Simone waren de koningin van het schema maar de mol? Nope. Dus als een seizoen het failliet heeft aangetoond van wat ooit een valide manier was om de mol eruit te filteren is gewoon door de tijd ingehaald.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 10:47:46 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #187 Gepost op: 27-02-2018, 09:09:56 »
Dit argument gaat niet op. Een mol moet voor de kijker te achterhalen zijn, anders is het gewoon Exhibitie Robinson in de bewoonde wereld.
Een mol moet zeker te achterhalen zijn, en ik denk dan ook dat wij molloten dit jaar met een 'achterhaalde' blik hebben gekeken. Want als het bijvoorbeeld wel Olcay is, dan hebben we heel wat mol acties gezien. Die hebben wij alleen weggestreept door te zeggen: ja maar dat is te duidelijk, dat zouden ze nooit zo in beeld brengen etc. We zien haar in beeld de 500E wegmoffelen op de markt, we zien haar afgaan met 1000E, we zien haar afgaan met 750E, we zien haar 2 verkeerde kokers pakken bij het raften. Het is juist heel duidelijk in haar geval dan toch? En ja, zo kan ik voor Jan ook zeker stemmen laten opgaan, hij haalt eigenlijk niet zoveel binnen en heeft ook mol acties vol in beeld. Alleen bij Ruben vind ik het opgaan dat het lastig te achterhalen is als kijker, want ik zie hem niet zo openlijk mollen behalve passief (niet meedoen met ziplinen, geen koker pakken). Dus wat mij betreft zijn wij er gewoon ingetuind door op de oude manier te zoeken. Ik vind het fantastisch  ::bravo::
Meer L

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #188 Gepost op: 27-02-2018, 11:09:55 »
Ik zie dit juist als mols. Ze helpt de productie zo aan spannende tv en de mol wist waarschijnlijk toch al dat Simone groen kreeg.

Ja, is dit zo? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de mol nooit weet wie er uit gaat om een echte schokreactie te kunnen tonen bij de test, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze het al wist..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #189 Gepost op: 27-02-2018, 16:17:35 »
Ik denk in dit specifieke geval dat het wel zou kunnen dat de mol al wist wie eruit zou gaan, omdat hij/zij misschien de opdracht had om te zorgen dat er niemand af zou vallen. Maar we’ll probably never know ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #190 Gepost op: 28-02-2018, 00:48:38 »
Ruben. Ik heb een vergelijkbaar lijstje als Geel Scherm waaruit blijkt dat Ruben toch echt te veel onmolse acties op zijn naam heeft staan.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #191 Gepost op: 28-02-2018, 08:38:52 »
Ruben. Maar dat is gewoon omdat ik echt niet wil dat hij het is.  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #192 Gepost op: 28-02-2018, 08:39:14 »
Ruben.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #193 Gepost op: 28-02-2018, 16:19:40 »
Ruben! Ik spring ook in de bevroren sloot als het zo blijkt te zijn  ::rofl::
Ik zie en voel het niet bij hem.....
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #194 Gepost op: 28-02-2018, 19:27:29 »
Zo dan.. in aanloop naar zaterdag wordt er opeens veel op Ruben gestemd.

Ik ben er nog niet uit over Jan/Olcay, dus ik houd mijn stem nog even apart.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #195 Gepost op: 28-02-2018, 23:30:09 »
Jan en Ruben

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #196 Gepost op: 28-02-2018, 23:36:44 »
Ruben

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #197 Gepost op: 1-03-2018, 01:45:17 »
Ook ik heb op Ruben gestemd, in deze voor ons allen toch wel hilarische serie!

Ik hoop zo dat hij het niet is... :o
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #198 Gepost op: 1-03-2018, 10:26:57 »
Olcay ::ohno::
Ruben ::ohno::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #199 Gepost op: 1-03-2018, 10:31:06 »
Nogmaals Ruben, Ruben, Ruben. Ik blijft heel vaak stemmen totdat het waarheid wordt  ::rofl::

Van de overgebleven kandidaten van vorige aflevering, schat ik Simone toch wel als 1 van de slimste. En daarnaast observeert ze ook nog eens heel goed van wat ik zie. Dus ik denk dat ze echt dat dat het Ruben was, en helaas voor haar de meeste vragen GOED had ingevuld op Ruben, wat haar heeft doen afvallen. De andere was net wat "slechter" in de testen op "mol" Ruben. Daarnaast schat ik Ruben ook heel hoog in qua analytisch denkvermogen, en denk dus dat hij juist zit.

Enfin, ik vind het lastig uit te leggen, maar ik redeneer ook volledig vanuit mijn eigen (3e!!!!!) tunnel....
Meer L