Poll

Wie is... NIET de Mol?

Jan Versteegh
18 (17.5%)
Olcay Gulsen
28 (27.2%)
Ruben Hein
57 (55.3%)

Totaal aantal stemmen: 77

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET? poll  (gelezen 44096 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #220 Gepost op: 2-03-2018, 09:59:02 »
Dat wordt in de FTM overzichten die ik heb gezien ook meegenomen en dan staat Ruben nog streedt bovenaan met het meeste geld. Alhoewel de verschillen volgens mij niet heel groot zijn. Ik zou het zelf gewoon heel jammer vinden als Ruben de mol is, niet per se omdat hij een hele slechte mol zou zijn (wat wel zo is, denk ik, maar dat terzijde) maar gewoon omdat de verrassing er dan volledig van af is zowel voor de kijker als voor de kandidaten. Levert toch een minder leuke ontknoping op ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #221 Gepost op: 2-03-2018, 15:19:05 »
Ik geloof het niet.. Dan hadden ze het echt wel spannender gehouden - zeker in dit seizoen. Met zo'n begin én zo'n verrassingen door Stine en Simone ga je het niet laten eindigen in een anti-climax..

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #222 Gepost op: 2-03-2018, 20:03:12 »
Maar kwamen de verrassingen van Stine en Simone niet JUIST omdat ze Ruben zo verdacht neerzette?

Als ze dat bij Simone hadden gedaan dan zaten wij nooit op haar wsl
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #223 Gepost op: 3-03-2018, 11:41:31 »
Nee maar dat betekent nog niet dat Ruben dus de mol is. Dan hadden ze net zo goed Jan zo neer kunnen zetten voor nog meer verrassjngseffect
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #224 Gepost op: 3-03-2018, 11:44:21 »
Nee maar dat betekent nog niet dat Ruben dus de mol is. Dan hadden ze net zo goed Jan zo neer kunnen zetten voor nog meer verrassjngseffect

Maar dan zouden ze de werkelijkheid manipuleren. De laatste 5 (min Ruben) zaten gewoon allemaal op Ruben. De vraag is of ze gelijk hebben. En daar twijfel ik dan over omdat het zo uitgebreid in beeld kwam. Ik zou Ruben mogelijk nog overwegen als ik in aflevering 7 en 8 niet 2 keer te horen kreeg dat het Ruben wel moest zijn volgens iedere kandidaat. Maar die testbiechten in de laatste 2 afleveringen doen de deur daar momenteel wel dicht.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #225 Gepost op: 3-03-2018, 12:16:14 »
Oh ja ik bedoelde ook meer het verdacht in beeld brengen in het algemeen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #226 Gepost op: 3-03-2018, 12:19:08 »
Oh ja ik bedoelde ook meer het verdacht in beeld brengen in het algemeen

Aha, op die manier.

Ik vind wel dat Ruben in het spel zelf niet zo verdacht in beeld gebracht werd. Toch niet op een manier zoals plassende Olcay in aflevering 2 in beeld gebracht werd. Haar hebben ze echt verdacht proberen maken toen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #227 Gepost op: 3-03-2018, 12:29:49 »
De enige waarvan ik vrij zeker ben dat ie de mol niet is, dat is Ruben. Om 1 (vaak genoemde) reden: meeste geld inbrengen van de finalisten.


Al met al hebben de makers in seizoen 18 toch aardig bereikt wat ze wilden bereiken: er is geen eensgezindheid. Voor elke finalist is wel iets te bedenken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #228 Gepost op: 3-03-2018, 14:32:44 »
Ruben niet. Vanwege de verdeling van de enveloppen. Hij gaf Jan de 2 jokers. Jan is snel. Ruben hoopte waarschijnlijk dat Jan als eerste aan zou komen, dan kreeg Ruben eveneens 2 jokers. Dat betekent dat hij die goed zou kunnen gebruiken. Het grote geld ging naar Olcay. Als Jan het niet zou redden zou Olcay, volgens Ruben, de grootste kans hebben als eerste te eindigen en de pot te spekken. Verdeling als kandidaat dus.
Heb niet het idee dat de MOL Ruben de enveloppen op dezelfde manier zou verdelen.Dan wil je geen jokers in het spel. En ook niet dat er (veel) geld in de pot gebracht zou worden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #229 Gepost op: 3-03-2018, 14:38:55 »
Ruben niet. Vanwege de verdeling van de enveloppen. Hij gaf Jan de 2 jokers. Jan is snel. Ruben hoopte waarschijnlijk dat Jan als eerste aan zou komen, dan kreeg Ruben eveneens 2 jokers. Dat betekent dat hij die goed zou kunnen gebruiken. Het grote geld ging naar Olcay. Als Jan het niet zou redden zou Olcay, volgens Ruben, de grootste kans hebben als eerste te eindigen en de pot te spekken. Verdeling als kandidaat dus.
Heb niet het idee dat de MOL Ruben de enveloppen op dezelfde manier zou verdelen.Dan wil je geen jokers in het spel. En ook niet dat er (veel) geld in de pot gebracht zou worden.

Dit klopt toch niet?

Als Ruben de Mol is, wil hij geen geld in het spel. Dus dan geef je diegene van wie je denkt dat hij het haalt jokers of niets. En een Mol heeft niets liever dan vrijstellingen en jokers in het spel, want dat verhoogt de kans dat mensen met foute testen doorgaan en mensen die je wel op het spoor zijn er uit gaan.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #230 Gepost op: 3-03-2018, 14:47:24 »
Dit klopt toch niet?

Als Ruben de Mol is, wil hij geen geld in het spel. Dus dan geef je diegene van wie je denkt dat hij het haalt jokers of niets. En een Mol heeft niets liever dan vrijstellingen en jokers in het spel, want dat verhoogt de kans dat mensen met foute testen doorgaan en mensen die je wel op het spoor zijn er uit gaan.

Helemaal met je eens Hulpmol.
Art zegt ook niet voor niets heel duidelijk tegen Ruben:
Alleen degene die bij mij binnenkomt,
daarvan wordt de beloning ook echt verzilverd.


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #231 Gepost op: 3-03-2018, 14:54:36 »
Heb niet het idee dat de MOL Ruben de enveloppen op dezelfde manier zou verdelen.Dan wil je geen jokers in het spel. En ook niet dat er (veel) geld in de pot gebracht zou worden.
Maar je kan eigenlijk niet zorgen dat er en geen geld en geen jokers worden verdiend. Behalve de hele kleine kans dat diegene met niets als eerste aankomt. Daarbij vind ik 1000 euro al best veel (en dat was, na verdubbeling het kleinste bedrag). Dus zelfs als je liever geen jokers in het spel wil als mol (maar waarom eigenlijk niet?) dan lijkt mij jokers alsnog beter dan geld. Dus eens met Hulpmol em m0lmuis.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #232 Gepost op: 3-03-2018, 15:02:18 »
Maar dan zouden ze de werkelijkheid manipuleren. De laatste 5 (min Ruben) zaten gewoon allemaal op Ruben. De vraag is of ze gelijk hebben. En daar twijfel ik dan over omdat het zo uitgebreid in beeld kwam. Ik zou Ruben mogelijk nog overwegen als ik in aflevering 7 en 8 niet 2 keer te horen kreeg dat het Ruben wel moest zijn volgens iedere kandidaat. Maar die testbiechten in de laatste 2 afleveringen doen de deur daar momenteel wel dicht.

Dit  ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #233 Gepost op: 3-03-2018, 18:19:03 »
Nog een klein dingetje waarom ik toch ook Olcay durf af te strepen:
Als Jan en Stine op de markt discussiëren over het geslacht van de marktkoopvrouw met als conclusie Man, zegt Olcay 'Nee, het is een vrouw die op een man lijkt.' Zou een mol dit ooit doen?
Heel klein zinnetje, maar het zijn vaak ook de kleine dingen die me naar de mol leiden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #234 Gepost op: 3-03-2018, 18:42:34 »
Nog een klein dingetje waarom ik toch ook Olcay durf af te strepen:
Als Jan en Stine op de markt discussiëren over het geslacht van de marktkoopvrouw met als conclusie Man, zegt Olcay 'Nee, het is een vrouw die op een man lijkt.' Zou een mol dit ooit doen?
Heel klein zinnetje, maar het zijn vaak ook de kleine dingen die me naar de mol leiden.
Waarom niet? Het kweekt vertrouwen en beinvloedt de uitkomst vd opdracht niet. ze doet raardere dingen tijdens die opdracht.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #235 Gepost op: 3-03-2018, 18:51:13 »
Qua vertrouwen maakt het weinig uit en het had tijd gescheeld als ze wel naar haar hadden geluisterd. Als mol zou ik zulke foute informatie in ieder geval niet corrigeren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #236 Gepost op: 3-03-2018, 19:36:19 »
Qua vertrouwen maakt het weinig uit

Behalve dan dat jij haar daardoor afstreept als mol  ::)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #237 Gepost op: 3-03-2018, 19:55:42 »
Dit klopt toch niet?

Als Ruben de Mol is, wil hij geen geld in het spel. Dus dan geef je diegene van wie je denkt dat hij het haalt jokers of niets. En een Mol heeft niets liever dan vrijstellingen en jokers in het spel, want dat verhoogt de kans dat mensen met foute testen doorgaan en mensen die je wel op het spoor zijn er uit gaan.
Dat is wat ik bedoel, dat als Ruben de MOL is hij geen hoog bedrag in de pot wil hebben. Maar het is niet zeker dat iemand die de test (deels) fout maakt de joker(s) wint. Het kan net zo goed gebeuren dat mensen die de MOL (Ruben in dit geval) doorhebben als eerste binnenkomen en dan meer kans hebben om de finale te halen. En dat wil je als MOL niet hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #238 Gepost op: 3-03-2018, 20:30:26 »
Dat is wat ik bedoel, dat als Ruben de MOL is hij geen hoog bedrag in de pot wil hebben. Maar het is niet zeker dat iemand die de test (deels) fout maakt de joker(s) wint. Het kan net zo goed gebeuren dat mensen die de MOL (Ruben in dit geval) doorhebben als eerste binnenkomen en dan meer kans hebben om de finale te halen. En dat wil je als MOL niet hebben.

Mensen die de Mol door hebben die gaan sowieso door in aflevering 5. Dan zijn jokers geen voor- of nadeel voor de Mol. De Mol heeft nooit nadeel aan jokers in het spel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET? poll
« Reactie #239 Gepost op: 3-03-2018, 22:26:05 »
Jan Versteegh   - 30 (20.4%)
Olcay Gulsen   - 45 (30.6%)
Ruben Hein   - 72 (49%)

Is de verdeling na het zien van de laatste opdrachten nog steeds zo?