Verrassend genoeg best stil nog in dit topic, terwijl ik toch behoorlijk deze tunnel begin in te duiken. Al vind ik Steve en Pascale toch ook wel uiterst verdacht.
Afl 1:
- Gaat in een relatief goedkoop graf liggen, rekt wat tijd en komt dan out of the blue met het juist antwoord.
- Is een muziekkenner, maar raad nochtans niks en pakt de verkeerde kippen.
- Verliest het abseilen van Lloyd, dit kan bewust gedaan zijn omdat hij niet in de positie van uiteindelijk Joke wilde komen.
Afl 2:
- Koos voor de paarden omdat er besloten werd om hier het geld mee op te halen. Een man is niet geinterreseerd in pasvragen, of Joke afschieten. Gaf gelijk aan niet in galop te willen gaan.
- Rent op een moment van een slechte slag bij het honkbal, waardoor Lloyd ook begint te lopen en een aantal spelers uit gaat.
Afl 3:
- Stuurt erg mee met Lloyd richting foute antwoorden gedurende de tequila quiz
- Zijn "Nee" in de intro doet nogal verdacht aan
- Bij het onderhandelen over de koffers vind ik Baha zijn gedrag het meest verdacht. Alsof hij op voorhand al heeft nagedacht over verschillende tactieken. Eerst laat hij mensen een getal noemen. Een aantal wil logischerwijs de 6000, om aan te geven vooral niet de 0 te willen. Vervolgens wilt hij dat iedereen die iets anders had dan 6000 zijn koffer krijgt. ( Ik zie dit als de tactiek: Koffer met geld krijgen en pasvragen kopen) Op het moment dat Pieter en Joke dit blokkeren door tegenspraak en Jeffrey aanbied om de koffer te nemen met 0, springt Baha gelijk in om ook een koffer met 0 te pakken. Dit om de kans te vergroten dat de afvaller een geldkoffer heeft. Wellicht stond Jeffrey er dan op voorhand ook niet het slechtste voor maar heeft een Steve of Pieter zich veilig gekocht. Pieter was de eerste keus van Baha en kreeg de 1 na hoogste koffer en kocht 2 pasvragen. Kan zomaar zijn dat Pieter eigenlijk de afvaller was.
Het feit dat Gilles de executie begon met Baha versterkt mijn gevoel wel.
Mijn voorlopige verdenking is:
1 Bahador
2 Steve
3 Pascale
4 Joke
5 Lloyd
6 Pieter
7 Katrien