Zoals beloofd zou ik ook nog reageren op wat vragen/dingen. Mocht ik jou vergeten zijn, sorry
Stuur even een pm, of zet je vraag hier neer
Ik vind dat het hele spel super is opgezet. Je merkt echt dat het door molloten is opgezet en ook voor molloten is bedoeld. Ik vond zelf het tempo ook lekker hoog. Een ander online WIDM spel waar ik in zat deed ongeveer net zo lang over de ontknoping als dit gehele spel duurde.
Ja, dat tempo is echt iets dat we uit seizoen 2015 hebben meegenomen en sindsdien echt strak proberen aan te houden (zondag - zondag). Al kan het moment van testen nog wel wat beter denk ik. Gewoon een duidelijk tijdstip van test/executie. Al is dat door persoonlijke omstandigheden soms gewoon niet goed te timen.
Mol:
Wat ik wel moet zeggen, nou weet ik dat jullie zeker hebben gekozen voor de beste motivatie, maar het valt wel op dat de mollen altijd relatief bekenden zijn. Dit is natuurlijk geen punt waarop je iemand moet kiezen of juist niet kiezen als mol, maar ik benoem het als iets wat me opviel in de drie seizoenen.
Klopt wel ja, maar staat er echt los van. Kan volgende keer weer een bekende van het forum zijn
Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Zeker de finaletest vond ik echt heel makkelijk te beantwoorden.
Wat betreft de testen, ik denk dat het voor een deel ook komt doordat jullie een groep waren die vanaf het begin af aan de inschrijflijsten en alles met elkaar deelden. Een vraag als wat zei de mol, is toch iets moeilijker, omdat je niet van iedereen alles kunt opschrijven. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is zeker een puntje om naar te kijken, zodat je zelf als speler achter ontbrekende informatie moet komen die niet direct uit het spel duidelijk is geworden of in de inschrijflijsten stonden.
Uit nieuwsgierigheid: hebben jullie hier ook cijfers van? Dus hoeveel jokers/vrijstellingen/andere items er dit seizoen te verdienen waren en/of uitgedeeld of ingezet zijn ten opzichte van eerdere seizoenen? Is dat iets waar jullie bij de voorbereiding rekening mee houden door te kijken hoeveel items er dat seizoen in totaal te verdienen zijn?
Nee heb dat overzicht niet, zou ik eens moeten uitzoeken, ook voor een eventueel vervolg. Maar ik weet wel dat we heel bewust hebben nagedacht het aantal items zo beperkt mogelijk te houden, maar ook weer niet te veel en dat is aardig gelukt voor dit seizoen, maar kan nog beter
Spellen
Wat me wel opviel, of ik heb het niet goed gezien, dat bijna alle opdrachten gedeeltelijk geld te verdienen was, ofwel, doe je dit verdien je zoveel euro en doe je dit verdien je zoveel euro. En bijna niet: dit is de opdracht, volledig slagen is geld, niet volledig slagen is niks. Ik denk dat dit wel goed is, om minder nepmolacties te krijgen, maar ik zou, als ik de mol was, meer voldoening hebben als ik een keer een hele smak geld uit de pot kan houden.
Ook dit is een kwestie van afwegen natuurlijk. Kan me herrinneren dat we in eerdere seizoenen te veel spellen hadden waarbij het alles of niets is. En een veiling leek ons een niet zo heel goed idee
Algemene vraag, waarom mochten we zulke dingen nooit op zoeken op het forum?
Nu ik ze nog eens bekijk, waarvoor was de praten als brugman?
Meer vanuit de gedachte van "eerlijkheid". Op tv kunnen kandidaten in een opdracht ook niet altijd bij bepaalde informatie in hun molboekje (want die zit dan in en rugtas, koffer waar dan ook). Bij de 0.1 opdracht was het een beetje onzinnig dat te posten. Ik denk dat persoonlijke dingen opzoeken misschien wel kan, maar dat dat ook door spelleiding beter doordacht moet worden. Bij quizzen is het natuurlijk logisch dat je daar niet mag opzoeken
Maar ik snap je "frustratie" (heb even geen ander woord)/waar je vraag vandaan komt
Praten als brugman was bij opdracht 0.1 de enige die eigenlijk geen functie of gevolg had
bij alle andere vragen zat er wel iets aan vast dat een gevolg had in het vervolg van het spel.
Volgend jaar nog eens?
Kom ik in een andere post op terug...