Ik had voor de gein geboden op de 3FM Serious Request-veiling, maar werd overgeboden. Nu belden ze op: de hoogste bieder heeft afgezegd.
Dus nu ik ga morgen beerpongen met Nielson
Ik had nog een klein verslagje beloofd
Niels is wat het lijktHet was dus een supertoffe dag
Niels is toffe gozer en we zijn maar gelijk begonnen met het beerpongen, blijkbaar doet hij dat altijd . Na een tijdje gespeeld te hebben en het over de koetjes en kalfjes gehad te hebben, bedacht ik me dat het wel eens tijd werd voor een inhoudelijke vraag.
'Zeg Niels... Ben je de Mol?' Helaas is 'ie inmiddels getraind. 'Haha, die vraag heb ik al vaker gehad!' Hij liet niet veel los, zeker niet toen 'ie doorhad dat ik nogal een molloot ben. 'Kijk, als ik zeg dat ik met die of die goed op kan schieten, dan halen mensen daar alweer informatie uit, weet je.' Of 'ie in aflevering 1 dan al een bondje zou sluiten, vroeg ik dan maar, maar hij had besloten om maar helemaal niets te zeggen. Zelfs toen ik 'm vroeg in welke stad in Colombia ze beginnen - ik was gewoon nieuwsgierig - wilde hij geen antwoord geven
Ik kan hem ook wel begrijpen, hoor. Het blijkt dat ze de boete op iets verklappen hebben verhoogd: het is tegenwoordig een half miljoen!
Overigens denk ik toch iets uit hem te hebben weten te krijgen - maar dat zal ik later wel vertellen...
Na afloop mocht ik bij zijn soundcheck aanwezig zijn, had ik mijn eigen miniconcertje
En uiteindelijk ook bij het concert zelf. Geweldige show
Tijdens het nummer '
Doen durven of de waarheid' zei hij: 'Ik zou zelf altijd overigens voor de waarheid kiezen, je kunt altijd nog liegen. Overigens een prima tactiek voor een Mol...'
Hij heeft ook nog m'n Molboekje gesigneerd: '
Thanks voor het gezellige potje bierpong man. Tot gauw en have fun met WIDM.' 'Zet er een hint in!' riep ik uit de gein. '
Groetjes, de underdog.' 'Het is goed met je,' zegt 'ie.
Of hij de Mol is? Ik denk het voorlopig niet. Ten eerste omdat ik hoop dat een Mol wat meer durft te liegen en niet alleen maar zwijgt, ten tweede omdat ik denk dat 'ie als Mol iets te hetzelfde zou zijn als Jan. Maar we gaan het zien en het zou briljant zijn als hij het blijkt te zijn