Disclaimer: ik ben me ervan bewust dat het onderstaande overzicht op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden, en dat anderen e.e.a. misschien juist als onmols zullen zien. Ook zal men hier op andere, onmolse acties wijzen op basis waarvan Sinan waarschijnlijk niet de mol is. Helemaal prima, dat verwacht ik ook. Ik probeer slechts de perceptie weg te nemen dat Sinan 7 afleveringen lang helemaal niets (laat staan iets mols) heeft gedaan. Mijn pleidooi voor Sinan als mol, bijgewerkt t/m aflevering 6 (7 moet ik nog terugkijken):
[DEEL 1]
1.1 – Over bruggen: Is de enige die wat zenuwachtig aan zijn hoofd krabt na de mededeling van Rik dat er vrijstellingen te verdienen zijn.
1.2 – In zicht: Vindt al snel zijn danspartner, maar loopt dan bij haar weg. Merel gebaart naar hem wat hij aan het doen is, want hij had zijn dame toch al gevonden? Hij parkeert zichzelf vervolgens zo ver uit beeld dat hij de enige is die op het afsluitende overzichtsshot ontbreekt. Zijn danspartner staat inmiddels naast een andere man en staat erbij alsof ze al een tijdje niets staat te doen. Hij is de enige die zijn dans bij lange na niet afmaakt.
1.3 - Rondje om de kerk: Fietst voorop; fietst te hard; fietst tegen het verkeer in en neemt daarbij anderen op sleeptouw; roept dat er iemand mee moet met Evi, waardoor de verkeerde kandidaat meegaat en er dus op twee plekken geen geld opgehaald kan worden.
2.1 - Ver tellen: Slentert als enige traag van ton naar ton terwijl de rest rent; brengt anderen in verwarring bij de vraag over talen.
2.2 - Uit stralen: Gaat als eerste het laserlabyrint in en is in de gelegenheid om geld te verduisteren / verplaatsen; gaat af en verdient geen geld.
2.3 - Wacht kamer: Pakt geen (min)geld, maar een joker en maakt die als eerste open, waar de rest bij is. Mogelijk zo afgesproken i.v.m. zo spoedig mogelijke introductie nieuw spelelement. Gaat pas voor die joker op het laatst mogelijke moment, mogelijk om te checken of er genoeg anderen bleven zitten voor mingeld. Kon daardoor ongestraft Evelien meevragen aangezien de kans dat zij ook zou meegaan gering was en zij sowieso geen plusgeld in de pot zou brengen.
3.1 - Vlag uithangen: Geeft wasknijpers aan zodat was sneller opgehangen kan worden. Dat gaat immers een stuk vlotter dan wanneer iedereen zelf een hand met wasknijpers en een hand met was mee moet sjouwen (knijpers neerleggen, twee knijpers pakken, was ophangen, knijpers erop, rest van de knijpers weer oprapen). Draagt daarmee bij aan het snel volhangen van de lijnen.
3.2 – Stapelgek: Geeft meteen aan dat Niels de joker moet krijgen als die zijn suggestie doet voor wie 'm moet krijgen. Pot is toch zeer matig gevuld én de opdracht heeft een even aantal kandidaten nodig. Tijdens het jengaduel tussen Merel en Evelien bouwt hij op de achtergrond een constructie met drie cijfers 2 naast elkaar en onder elke 2 een mollogo. Op tijdstip 2:22 van die aflevering zien we de still van Sinan in de leader met zijn naam erbij.
3.3 - Op treden: Stuurt Robèrt weg bij laatste paal die ze nog nodig hebben én de enige paal die er nog uit kan; vertraagt door niet te reageren op herhaalde hulpverzoeken; beweert vervolgens dat ze moeten wachten omdat de blokken niet passen terwijl dat wel degelijk het geval is; loopt direct weg bij het blok dat hij hielp sjouwen als Robèrt roept; blok blokkeert vervolgens de doorgang; versjouwde blokken die van bovenaf in beeld worden gebracht vormen zijn initialen (C en S).
4.1 - Min of meer: Bevrijdt de anderen z.s.m. en spoort hen aan om z.s.m. terug te varen naar de finish, wat hen weinig geld oplevert. Beweert achteraf dat ze opdracht niet goed begrepen hadden.
4.2 – Serenade: Gaat op het verkeerde balkon staan en beweert stellig dat hij goed staat. Wordt echter door anderen gecorrigeerd. Vindt daarna wel heel snel en als eerste het juiste balkon; geeft vervolgens anderen (met name Robèrt, de traagste kandidaat) vage en slechte aanwijzingen; verdwijnt tijdens het fast forwarddeel heel lang uit beeld, terwijl anderen weer snel op een ander balkon verschijnen; biecht tijdens de opdracht "Zat er iemand bij die het rustiger aan deed? Of expres even iets te lang bleef hangen in een kamer waar hij niks te zoeken heeft?" Ja, Sinan zelf blijkbaar. #watdoetsinan > een dutje in de hotelkamer. Beschuldigt anderen na de opdracht op niet mis te verstane wijze van sabotage.
4.3 – Koffiepedia: Maakt een tikfout, maar dit wordt verbeterd door Niels; staat vervolgens toe dat Niels zelf een tikfout maakt door hem niet te verbeteren en wrijft het er nog even in door op beschuldigende toon te zeggen "Ja, dat klopt dus niet"; spoort bij de volgende tablet Rick Paul aan om het verkeerde antwoord door Evelien te laten invoeren.