Ik ben blij dat dit topic er is. Ik wil namelijk ook wel mijn visie uiten over hoe dit seizoen van Wie is De mol is dit jaar en ook die van vorig jaar.
Ik ben vanaf seizoen 6 heel fanatiek gaan kijken. De psychologie sprak me onwijs aan. En in het begin moest je het spel even leren kennen, maar hierna was het steeds goed te doen om de mol te herkennen. De taak van de mol is duidelijk: zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.
En natuurlijk is dit niet geheel zwart/wit, maar je moet de opdrachten proberen te saboteren en af en toe zal je geld moeten binnenhalen om niet teveel op te vallen. Maar in ieder geval 'niet makkelijk (veel) geld binnen halen'. Bijvoorbeeld waarom ga je met de wachtkamer mer 250 euro weg? Terwijl er meer betere opties bij een mol hoort.
De mol is altijd wat beschermd, maar ik heb nu meer het idee dat het een spel van de regie is geworden en het format veranderd is.
Ik mis wel een aantal dingen van hoe het eerst was! Nu zijn het opdrachten en monologen. Maar ik mis de gesprekken over de na evaluatie van proeven, het uitwisselen van daadwerkelijke gegevens met elkaar, het elkaar ondervragen. Waarom hebben we het stelen en openbreken van de joker niet gezien? Het aflezen van reacties kan nu niet bijdragen van het vinden van de mol. Dit is minimaal geworden.
En de regie gooit nu over alles en iedereen hints erin en het voelt nu meer als gokken wie de mol is of toevallig goed zitten.
Ik merk bij meerdere mensen hier die al jaren een fanatiek molloot zijn, maar het nu echt lastig vinden om de mol te vinden. En ik wil ook niet dat het super easy is (lees Klaas...), maar met wel een beetje logica de mol vinden zou fijn zijn. En dat de mol zich nog wel gedraagd als: hoe een mol zich zou gedragen en niet de dingen zou doen die, wel onderbouwd, een mol nooit zou doen.
Er zijn mensen die er onder tussen uit zijn, maar die zich naar mijn mening meer als een mol gedragen hebben dan wie er nu nog in zitten.
Ik heb ook geen idee meer wie het is. Het voelt als gokken want iedereen heeft Mols en onmols gedrag.
Sarah heeft bijvoorbeeld echt heel veel makkelijk geld binnen gehaald. Mag ze dit doen door het later 'goed' te maken door -1000 euro te pakken? Ik vind van niet.
Merel met alle vogel hints. Die hebben we met Margriet en de bloemen, Susan Visser met de vissen en Thomas met de stieren nu wel gehad. En ze heeft het meeste geld binnen gehaald.
Niels die steeds met de stemmingen iedereen overhaalt om voor het geld te gaan.
Of is het dan toch Sinan? Die als enige echt het minst verdacht wordt gemaakt door het programma?
Ik vond het vorig jaar oprecht leuk om verblind te worden door Jan! Ik vond het leuk om ook weer eens echt goed mis te zitten met Simone en Stine. En ja uiteindelijk had ik ook toch nog door dat Jan het was.
Maar nu weer dit seizoen.. Nogmaals het voelt als gokken..
Ben erg benieuwd naar jullie fanatieke mede molloten hun mening.