Ik plaats het hier maar even, omdat ik het heel erg raar vind.
Trust Nobody, de podcast, wilde een evenement doen samen met Beeld & Geluid. Maar de plannen moesten gewijzigd worden.
De mensen van Beeld en Geluid hebben ons benaderd met het idee om met molloten oude fragmenten van Wie is de Mol? terug te kijken. Vonden wij een heel goed plan en daaruit is het idee voor dit event ontstaan. Helaas kregen we gedoe met de makers van Wie is de Mol?. We zullen jullie de details besparen, maar het komt er op neer dat we een aantal aanpassingen moeten doen om het event door te kunnen laten gaan.
De eerste aanpassing is niet zo leuk: we mogen geen (oud-)medewerkers van het programma interviewen. Kandidatenbegeleider JP Pellemans hebben we daarom helaas af moeten zeggen. Gelukkig mogen we nog wel fragmenten uit de geschiedenis van het programma laten zien. Ook zijn we druk op zoek naar een nieuwe gast. Daarover hebben we nu nog geen duidelijkheid, maar dat wordt leuk, beloofd.
1- het is gratis geworden. Anderen mogen geen geld verdienen (ook niet aan onkosten) aan content van IDTV. Is al eens eerder gebeurd met de fanserie widm inc. / een mol in... Beetje zeikerig, maar niet volledig onbegrijpelijk. (maargoed, niet relevant voor dit topic)
2- Ze mogen geen (oud-)medewerkers van het programma interviewen.
Waarom niet? Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze willen voorkomen dat er vragen gesteld worden over de mogelijke molwissel. Zeker als je bedenkt dat ze dit wel eens besproken hebben in de podcast. Ik weet natuurlijk niet of JP de anonieme bron was en of dat uitmaakt, maar ik vind het wel verdacht.