Lang heb ik getwijfeld wanneer ik mezelf zou openbaren als Ziener, maar ik denk dat nu het geschikte moment is. Als we ervan uitgaan dat de lunchslachtoffers random gekozen worden, dan is de kans inderdaad 1/16 dat ik gekozen word, maar de hackers baseren hun lunchkeuze natuurlijk op iets, wat inhoudt dat de kans voor mij juist hoger (of net zo goed lager) kan zijn. Ook zijn er wel eens wat lynchstemmen op mij uitgebracht, dus de kans was ook aanwezig dat ik eens gelyncht zou worden.
Ik had voorgenomen mezelf te openbaren als ik minstens één hacker had gevonden, maar dat is tot op heden helaas niet gelukt. Gelukkig weet ik wel de rollen van vier nog levende deelnemers, dus dat vind ik wel wat waard. Inclusief mijn eigen rol worden er met deze post vijf rollen bekend gemaakt, wat het zoeken naar de hackers een stuk moet vergemakkelijken.
Als de Forumbeveiliger mij vandaag beschermt, de heks mij later tot leven wekt en de Forumbeveiliger mij daarna nog eens beschermt, dan kunnen we gezamenlijk nog een aantal rollen opvragen, dus volgens mij staan we dan in een erg sterke positie tegenover de hackers. Zelfs als de heks of Forumbeveiliger tussentijds sneuvelt, dan alsnog hebben we wat aan de informatie tot nu toe.
Dag #1: BrentDe eerste rol die ik wilde zien was van het aanspreekpunt. Ik denk een logische eerste keuze om op te vragen. Zoals we allemaal weten was Brent de
bondjesvormer.
Dag #2: BrtdmOmdat Brtdm zich nogal dominant opstelt in dit spel en met lynchplannen komt, wilde ik ook graag weten welke rol hij heeft. Brtdm is
forumlid.
Dag #3: AurynnDit is misschien een niet zo voor de hand liggende keuze, maar ik vind dat Aurynn zich nogal voordoet als een allemansvriend. Hij heeft niet per se verdachte keuzes gemaakt, maar ik vond zijn gedrag een beetje fishy. Complimenten geven aan andere kandidaten, zich relatable opstellen, enzovoort. Maar hij is gewoon een aardige knul, want ook Aurynn is
forumlid.
Dag #4: ConvansIk wilde de rol van Convans weten om de reden die ik al had gegeven waarom ik mijn lynchstem op hem uitbracht:
Ten eerste was jij één van de weinige mensen die fel tegen het stemmen op TimvDons was, die later een hacker bleek te zijn. Ten tweede vond ik het apart dat je er zo stellig over was om mrchipie eruit te stemmen, terwijl hij niet eerder genoemd werd als verdachte. Ik weet niet hoe die knul bij vorige edities speelde, dus misschien dat hij inderdaad opvallend anders speelt, maar ik vroeg me af waarom je zo de focus op hem wilde leggen.
En ja, ook Convans is een
forumlid.
Langzaamaan kreeg ik wel wat medelijden met mezelf, omdat ik als Ziener alleen maar forumleden te zien kreeg. Ik denk dat Vermoljoen me stilletjes zat uit te lachen, want die knul zat me namelijk keihard te pesten. Toen ik de rol van Convans opvroeg, stuurde Vermoljoen vijf spoilers in elkaar waarin uiteindelijk stond dat Convans forumlid is. Ik heb tranen met tuiten gehuild.
Dag #5: RobbieazertyDit had voornamelijk een persoonlijke reden, omdat Robbieazerty eerst akkoord ging met alles wat ik zei en zich toen opeens tegen mij keerde. Ik had misschien beter iemand anders uit kunnen kiezen om te zien, maar die disloyaliteit van hem werkte op mij als een rode lap op een stier. Mijn wachten werd wederom niet beloond, want ook Robbieazerty is een
forumlid.
Het voordeel is wel dat ik voornamelijk voor mensen heb gekozen die op dat moment niet in de risicogroep vielen om gelyncht te worden, want het is erg zonde om de rol van iemand op te vragen van wie de rol een paar uur later bij de lynch ook bekend wordt gemaakt.
tl;dr:Brtdm,
Aurynn,
Convans en
Robbieazerty zijn
forumleden. Forumbeveiliger, red mij.