Ik ben net terug van een wandeling en heb kunnen nadenken over mijn stem.
Eerst hier even over nadenken.
Alle mensen die gaan beweren dat de kans dat iemand die in een eerder potje wolf was dat nu waarschijnlijk niet is vind ik verdacht. Dat is namelijk niet hoe statistiek werkt. Iedereen die aan dit potje meedoet heeft evenveel kans een muiter te zijn dan ieder ander die meedoet
overigens ben ik natuurlijk de dronkaard maar Robbie heeft me het verkeerde kaartje gegeven
Dit vind ik te naïef. Ik snap je punt, maar in feite werkt kansberekening wel zo. Stel dat je een vaas met 40 knikkers hebt, waarvan 6 rode knikkers. Statistisch is de kans toch zeer klein dat wanneer je bij de eerste keer een rode knikker gegrabbeld heb, je de tweede keer, na het terugleggen, wederom een rode knikker pakt? Of heb ik niet opgelet tijdens wiskunde? Het klopt dat de kans dat je een slechte rol krijgt even groot is, maar de kans dat je dat 2x bent, is wel kleiner.
Qua stemming. Ik neig voor Belg om een aantal redenen:
1) Belg heeft al een aantal 'aparte' dingen gedaan, zoals de BM-stem en de hele actie met Nieky
2) Voor mijn gevoel gedraagt Belg zich anders dan anders (Kan het mis hebben, maar toch)
3) Gezien het feit dat ik zelf een aantal stemmen zal krijg (dat vermoed ik tenminste), is het tactisch gezien beter als ik op belg stem. Ik zie al een aantal mogelijke stemmen voor Belg.