Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt... Al houd ik wel van achterdocht Het schilderij wordt vanuit rechtsboven belicht (zie ook later in het filmpje), dus wellicht levert de belichting sowieso wat raars op.
Ja, misschien is het wel strooilicht. Het beeld heeft niet in de uitzending gezeten, dus ze kunnen er best mee geknutseld hebben om Patrick of Ron een beetje leuk verdacht te maken.
Dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen. Ik doe de plaatjes erbij, al zal dat het misschien niet veel duidelijker maken. Ik ben ook verder geen photoshop-expert, verre van dat.
Ze staan overigens verschillende keren naar een ander schilderij dan dit te kijken met ook Ron links, Patrick midden, en Ellie rechts. Maar dan vanuit een andere camerapositie gefilmd.
De argwaan zit hem in dat ik verder geen goede reden zie om zo'n belangrijk beeld uit de uitzending te laten, terwijl een conclusie zich op deze manier toch ook aan je opdringt. Misschien nog wel meer dan wanneer ze het een beetje hadden verstopt in de beelden van de uitzending.