Bij het schilderen heb ik haar niet horen doorgeven dat ze een rond schilderij had, die kwam er pas in toen de groep in het museum vroeg of haar schilderij rond was, lijkt me toch iets dat je direct zou moeten noemen bij je omschrijving, heel raar en verdacht. Waarschijnlijk als mol ingeschat dat de groep meer moeite zou hebben haar schilderij terug te vinden.
Ik vraag me af of deze conclusies allemaal wel juist zijn. Dit klinkt echt als een reactie van iemand die te diep in een tunnel zit.
Nikkie kreeg al meteen een rond doek én kon natuurlijk ook de achterkant van het schilderij zien dat ze moest verven. Dat had ook een ronde vorm. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om dan nog eens te zeggen dat haar schilderij rond is? Dat was de enige informatie die ze al had over haar schilderij. Voor mij is het meer dan logisch dat Tygo dit dus niet in beeld benieuwd. Je weet sowieso niet welke details er buiten beeld zijn geroepen.
De schilders kende daarnaast de opdracht niet echt. Ze kregen opeens telefoon en moesten het daarmee doen. Logisch dat Nikkie het schilderij pas gaat beschrijven als de groep in het museum om de beschrijving vraagt. Het aller eerste kenmerk dat Nikkie noemde, was dat het schilderij rond was. Er is dus helemaal geen sprake van het laat noemen van deze informatie. Nee, deze informatie gooit Nikkie juist als eerste op tafel, zodat haar schilderij makkelijk gevonden kan worden.
Nikkie was niet mijn hoofdverdachte, maar zeker iemand waarop ik zou spreiden. Maar juist door dit soort acties verdwijnt ze gelukkig bij mij een beetje naar de achtergrond en zie ik haar juist minder als mol.
Naar mijn idee klopt bovenstaande uitleg van jou dus totaal niet met de weergave van de aflevering. Ik raad je daarom aan om zelf nog eens naar deze opdracht te kijken.
Bij de ansichtkaartenopdracht presteert ze het om in een groep met Ron de traagste en onhandigste van het stel te zijn, dat kan toch alleen maar de mol zijn zou je denken.
Traag en onhandig zijn twee eigenschappen die ik zo ook aan Nikkie zou toedichten op basis van haar eerste deelname. Dus dat ze zelfs in het gezelschap met Ron op deze manier over komt, is voor mij geen verrassing en vind ik daarom ook niet verdacht. Dit is gewoon de manier waarop Nikkie ook al in haar eerste deelname overkwam op mij.
Enige opvallende uit je gehele post is dat ze opeens met Jan aan kwam zetten in de koffertjes opdracht. Dat was de enige vreemde actie die ik deze aflevering van haar gezien heb. Al met al voor mij een reden om Nikkie nog niet definitief af te schrijven, maar het zal zeker niet snel mijn hoofdverdachte zijn.