Dankjewel voor het hosten Lucy, het was een heel bijzonder potje, erg leuk!
- Het openbaar stemmen is mij best wel bevallen. Ik weet niet goed wat ik liever heb, ik vind het allebei wel ok. Vooraf dacht ik dat ik het openbaar stemmen niet leuk zou vinden, maar dat viel mee dus
- Dag en nacht los van elkaar vind ik fijn. Alleen duurde de nacht wel lang zo, zeker aan het einde was het steeds lang wachten tot er weer gepost mocht worden. In het begin heb je als wolven meer tijd nodig om te discussiëren dan aan het einde, verwacht ik. Je zou daar evt wat flexibeler in kunnen zijn.
Ik vind 20u als eindtijd voor de discussie en het stemmen (overdag) echter wel een heel fijne tijd. Ik weet niet of het haalbaar is voor de wolven en de andere speciale rollen om bijv de nacht maar 2-12 uur te laten duren. Dat zou betekenen dat ze iedere avond online moeten zijn, en dat kan nou eenmaal niet altijd. En de eindtijd van de nacht ergens tussen 22u en 8u 's ochtends zou ook betekenen dat de dagdiscussie kort is.
Misschien zou je de dag steeds 24u kunnen laten duren en de nacht steeds 12 uur. De dag zou dan de ene keer om 8u beginnen en de andere keer om 20 uur. Dat maakt het wel ingewikkelder qua planning, dus lastig.
- Niet alle rollen bekend maken was een superleuke twist! Dat maakte dit potje zo spannend en heeft uiteindelijk tot de winst voor de wolven geleidt. Wat mij betreft echt iets om erin te houden.
- Random twist hoeven voor mij niet zo. Al heb ik geen idee welke andere soorten twist er hadden kunnen gebeuren.
Andere punten:
- Geen verhaaltjes was voor mij prima, het gaat er toch vooral om of degene die gelyncht werd een wolf was of niet, en wie er evt in de nacht allemaal dood gingen. Ik snap het van je vakantie, en dat is je van harte gegund, maar het was wel jammer dat het af en toe zo laat gepost werd, dat beperkt je discussietijd (als je wel werkt overdag).
- Leuke rollen! Ze kwamen niet allemaal uit de verf, maar dat komt ook doordat sommigen al omgebracht waren voor ze iets konden doen. Het is als burger leuker als je een rol hebt, dus fijn dat er best veel rollen waren. Maar ook goed dat niet iedere burger een rol had, zodat niet iedereen iets kon claimen.
Ik heb ook nog even wat feedback voor de spelers: ik vind het persoonlijk echt heel erg jammer als niet iedereen actief meedoet. Ik kan gewoon balen van iemand die 1 zin per dag schrijft, in de tred van 'ik zie dat de meerderheid op D*N gaat, ik stem mee met de meerderheid'. Ben je zo ongeïnteresseerd in het spel dat je niet eens terug leest en ziet dat D*N door de ziener was exposed? Natuurlijk kun je af en toe heel erg weinig tijd hebben, maar als het iedere dag zo gaat dan vraag ik me af waarom je je aanmeldt voor het spel. (overigens bedoel ik hiermee niet alleen Molduck al gebruik ik haar post nu als voorbeeld, ook bijv Bjorrn discussieerde vrijwel niet mee)
Nog irritanter is het als iemand gewoon 3x niet stemt. Gelukkig valt zo iemand tegenwoordig automatisch af en hoeven we daar geen daglynch aan te verspillen.
Al met al heb ik genoten van dit spel, wat heel anders was dan de vorige potjes. Het was heel spannend tot het einde